• Vad spelar ni för tillfället? (G&W, GB, GBC och GBA)

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #701065  by Ludu
 
Nu när jag kommit in i det måste jag hålla med om att det är kul :D innan åkte bara bollen ut helatiden men efter att ha spelat level 1 och 2 var jag mer medveten om hur bollen skulle hanteras. Därav... (se senast avklarade ;) )
 #701437  by Ludu
 
Kirby Tilt n Tumble. Intressant idé som hade funkat om det inte vore för att det är på Gameboy Color :/ (det har väl funkat på diverse smartphones?). Jag har innan sagt att det är relativt lätt att få perfekt bild på konsolen när man vinklar den korrekt nära en ljuskälla. Nu är det bara att spelet kontrolleras till fullo med gyrofunktion som får Kirby att rulla åt det håll man lutar gameboyen.

Själva styrningen funkar rätt bra men det är svårt att se nånting. Tänk oxå hur trött man blir i ögonen av att vinkla konsolen överallt och hoppa mellan perfekt bild, mörk bild och reflekterad lampa rakt i ansiktet :( 4 världar avklarade i alla fall, jag hoppas resten ska gå smidigt så jag kan bocka av det här ganska snabbt..
 #702114  by segasonic
 
Jag jagar Pokémon i Pokémon Guld och har hunnit skaffa 31 stycken nya idag, ca 100 kvar nu.
Under tiden fick jag även upp alla min starters i level 70 eller högre, det tar sig! :good:
 #702511  by Ludu
 
Argh, match made in hell. Jag gillar flipperspel men är helt värdelös på dem! Jag har lirat lite Kirby Pinball Land ikväll och klarat alla tre bräden, bara inte på samma försök :P Det är för mycket millimeterprecision under tidspress! Jag är minst lika dålig i Pokémon Pinball, Super Mario Ball och Metroid Prime Pinball så vi får väl se om jag nånsin kommer klara ut dessa fyra. Man kan ju alltid hoppas..

Jag har varvat det med Wave Race. De första två cuperna är avklarade men tredje blev för kämpig. Jag måste lära mig vart alla powerups hamnar om jag ska ha en chans att sen ta mig an world series. Personen innan mig hade låst upp alla cuper utom sista men rätt ska vara rätt! Jag kör i kronologisk ordning ;)
 #702522  by Ufouria
 
Kirbys Pinball Land är ändå grymt! :) Ett av mina favoritspel. Har dock inte klarat det. Visste inte att det gick att klara pinballspelen. Finns Revenge of the Gator oxå som är ännu svårare.
 #702599  by Aynez
 
Finns det wave race pinball? Eller var det wave race du syftade på?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
 #702608  by Ludu
 
Ja det är riktigt kul, men även väldigt frustrerande :lol: Jag tror att det är endless men att man ändå kan "klara det", likt Tetris där man får se rymdraketen om man tar sig förbi level 20 :)

Jo precis, för jag skrev aldrig Wave Race Pinball ;) Sjukt intressant att det släpptes så mycket senare i Europa jämfört med USA.
 #702613  by Aynez
 
Tänkte fel då du skrev om olika pinball - spel och sen skrev "varvat det med wave race". Då fattade jag det som att du varvat (klarat ut) ett flipperspel med wave race tema. Haha solen har tagit på mitt förstånd idag

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
 #702816  by Shigeru
 
Jag har inte superstor erfarenhet av flipperTVspel men tyckte inte du också att Super Mario Pinball Land/Ball har sjukt märklig fysik? Stod inte ut med hur B det kändes hur bollen studsade, inte alls som de få andra jag har provat iaf.....
 #702898  by Ludu
 
Jo det känns lite knas överlag med fysiken men jag har inte spelat det tillräckligt för att veta om det är gamebreaking eller bara väldigt annorlunda.
 #704193  by segasonic
 
Nu jävlar gick min barndomsdröm i uppfyllelse! Alla Pokémon från generation 2, CHECK!
Dags att levla lite till innan spelet läggs åt sidan (eller säljs?) :D
Tog en bild i moddad GB och en bild i GBC.
Attachments:
20140615_172541.jpg
20140615_172541.jpg (1.56 MiB) Viewed 22818 times
20140615_172736.jpg
20140615_172736.jpg (2.74 MiB) Viewed 22818 times
 #704210  by Ludu
 
:o :o Grattis! :D Fick du tag på Celebi från någon som hade en officiellt eller finns det nåt knep för att fånga den utan att glitcha sönder hela spelet? Det går ju att fånga Mew i gen 1 genom en bugg utan att Hall of Fame blir oläsbart :)
 #704247  by segasonic
 
Just Celebi var jag tvungen att skaffa via oärliga metoder, har dock läst att det faktiskt finns en glitch som ska funka. Tror man behövde två Sneasel's med samma attacker men olika kön i level 57 till att börja med. Bara det är så jobbigt att skaffa att jag inte ens provade det :)
Läste även att man ska kunna fånga den i Illex-skogen på den japanska crystal-versionen utan att fuska, men vette tusan om det är sant.
Förr kunde man väl få den av Nintendo på någon typ av mässor väl? :)
 #704275  by Ludu
 
Hur pass oärligt? ;) grymt jobbat ändå, Celebi likt Mew är ju bara pricken över det enorma i:et!

Jo precis :) Eftersom det var en event-pokémon så går den inte att fånga på rätt sätt längre. Om det däremot finns något knep som inte förstör sparfilen skulle det ju vara väldigt trevligt att liksom du få ha den i sitt pokédex.
 #704281  by segasonic
 
Jag använde gameshark :P
 #704384  by Ludu
 
Will do :good:

Jag sprang just igenom Donkey Kong Land III. Vad kort och lätt det kändes jämfört med tvåan :? Återigen har jag nöjt mig med att se eftertexterna, jag har aldrig riktigt tyckt att DK-seriens banor är gjorda för att utforska med one hit death och så.

Förutom den överambitiösa och därav fula grafiken är även detta rätt lättsamt och trevligt att ta sig igenom :) Kanske till och med att jag nån gång framöver försöker hitta allt, but not this day!
 #704388  by Ufouria
 
Vet inte om jag någonsin kommer orka spela igenom något DKL. Har testat det första i typ 5 minuter och gillade det inte. Inte min typ av spel.

Har du spelat igenom ettan oxå? Vilket är isf kortast av de tre?
 #704392  by Aynez
 
Ettan drar man igenom på ett par timmar, ganska enkelt om man bortser från en fruktansvärd bana med en platta man ska stå på som ändrar riktning när man hoppar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Instagram #sndb.se