• Vad spelar ni för tillfället? (G&W, GB, GBC och GBA)

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #704406  by Shigeru
 
Jag måste säga att jag inte riktigt fattat storheten med Donkey kong-spelen, tycker de är OK plattformare men inte mer, tycker N64 versionen är bättre än 2Dspelen jag lirat...Köpte precis alla tre till GBA ändå men mest för jag tyckte de vore trevliga i samlingen :)
 #704416  by Ludu
 
1h 45min tog det att klara trean på GB, jag gjorde det på två sessioner utan att få Game Over nån gång så det är inget som inte räknats. 50% har sparfilen men som sagt har eftertexterna rullat :yes:
Ettan körde jag för runt 6 år sedan så jag kommer inte ihåg så mycket. Bara den jobbiga banan Aynez nämnde och att man bara får spara om man samlat alla KONG-bokstäver på en bana.

Shigeru: Nä jag har inte förstått storheten heller :P DKC Returns och Tropical Freeze är rätt feta men originaltrilogin är som du säger mest okej. Inte dåliga på nåt sätt men heller inte jättebra. Above average åtminstone då jag fortfarande har kul då jag spelar dem :)

De gör sig väldigt bra på GBA! Inte superlånga banor och möjlighet att spara mellan varje :good:

... å för att inte gå alltför off topic ska jag bara nämna att jag gillade DK64 FÖRUTOM Beaver Bother ](*,) :lol:
 #704417  by Ufouria
 
Jag är sämst på hoppa-precisions-spel som Mario Bros och Donkey Kong så för mig lär det ta 14 h 50 min :lol: Kanske blir 3:an då så att man kan spela en bana åt gången och spara efter varje (utan att behöva samla bokstäverna).

Tacka vet jag Terminator Versus Robocop (eller var det Robocop versus Terminator) och liknande action/skjuta spel. Spelade det igår. Det gick som på räls tills sjunde eller åttonde banan där det var precisionshopp på plattformar som rörde sig i olika riktningar. Typiskt att det ska blanda in sådant skit på annars bra spel :/

Edit: DKC Returns är det enda DK spel jag hittills har gillat. Perfekt att spela under den kallaste vintern när de stänger av elementen pga att de jobbar med dem :lol: Var typ en vecka när det var 10-20 minusgrader ute som de stängde av värmen i alla lägenheter pga något arbete. Var nästan minusgrader i lägenheten (fick sova fullt påklädd med strumpor och mössa). Då var det härligt att svänga runt med Wii-kontrollen i DKC Returns. Perfekt sätt att hålla uppe värmen.
 #704421  by Shigeru
 
Ufouria: pfftt, du måste vara rätt bra på precisionsspel när du klarar Dragons lair (dessutom enkelt?) ^^ bara massa vältimead precision :P
 #705649  by Ufouria
 
Började spela DKL III men kände direkt att jag kommer att bli åksjuk. Spelade fram till vad jag tror är första bossen. Den verkar inte gå att döda. Det är en ful fisk i vattnet som skickar iväg en taggig boll.

Hursomhelst kan jag inte spela mer nu. Är snurrig och mår illa. Nu har jag iaf gett spelet en ärligt chans. Spelade nästan en halvtimme. Simmade runt i säkert en kvart utan att komma ut på första vattenbanan.

DKL är verkligen inget Sanna-spel. Kan inte med denna typ av spel. Så nu ska jag inte slösa bort min dyrbara tid på dem igen :good:

Grafiken var ful (och färgerna gjorde sig inte i Super GB). Men musiken var iaf ett plus :)
 #705693  by Ludu
 
Det var något med att skjuta tillbaka projektilerna när taggarna är borta.. typ en vecka sedan jag spelade och jag har redan glömt :lol: De är verkligen inte vackra spel, DKL-trilogin. Du går inte miste om så värst mycket :)
 #707804  by Ufouria
 
Har provat på en massa GB spel idag:
Blues Brothers (uselt! hemsk musik)
Blues Brothers II (kan vara roligt men jag blev åksjuk så slutade spela innan dagen skulle vara förstörd)
Boulder Dash (nja, inget för mig)
Boxxle (kul att flytta lådor i några banor, sedan ledsnade jag)
Brain Drain (bästa av de tre pusselspelen för idag, okej i 30 banor sedan blev det för enformigt)
Jurassic Park 2 (inget B spel men jag var nyfiken på det - bra musik, dog på "flotte-banan" så stängde av).

Får väl plöja igenom några fler B spel. Är flera som jag tror kommer att vara bra, som kommer ta lite tid.
 #708571  by Lirod
 
Das Vater och jag fortsätter idag med Metroid II! Riktigt bra spel!

Vi har precis hittat Varia Suit och har 26 stycken Metroider kvar att döda.
Attachments:
image.jpg
image.jpg (728.09 KiB) Viewed 23271 times
 #709770  by stuff_larsson
 
Fredag,ett par beer som sällskap och jag sätter i Pokemon Blue i min GB-player till GC.(Har aldrig spelat ett Pokemon-spel innan.) Man blir ju hooked på att hitta och levla! Fy fan va kul det var!
 #709771  by segasonic
 
Du har fullt av trevlig Pokémon-tid framför dig! :good:
 #714531  by Ludu
 
Jag förstår dig, men kämpa på :) Det är rätt kort så när det väl börjar sitta i fingrarna bör det inte vara alltför jobbigt att ta sig igenom!
 #728699  by Ufouria
 
Körde igenom Super Chase HQ. Det var kul men jag gillar ettan mer (det är ett mästerverk).

Har även spelat lite andra spel som inte var något vidare, bl a Bomb Jack (enformigt - känns som ett svarta serien spel till NES), Cliffhanger (klarade inte ens första banan - gick ju inte att hoppa tillräckligt långt vid ett ställe så jag gav upp) och Casper (banan där man ska välja objekt för att göra Kats frukost var hur knäpp som helst - gav upp där).
 #728748  by Bjorkil
 
Bilspel på Game boy går fetbort för mig. Bomb jack spelade jag hos en kompis som liten. Tyckte det var väldigt kul då men nu känns det nog lite enformigt ja.
 #728796  by Ufouria
 
Har du testat Chase HQ? Jag avskydde allt vad bilspel hette innan jag testade det. Trodde Chase HQ skulle vara skräp och enda anledningen att jag testade det var för att jag eventuellt skulle sälja mitt exemplar. Så jag tyckte det var värt att ge det ett försök innan. Men jag :love: det.
 #728823  by Bjorkil
 
Hehe, ok. Nej har faktiskt inte provat det så jag borde kanske ge det en chans. F1 som så många gillar tyckte jag dock inte alls om.
 #728829  by Ufouria
 
Ja, ge det en chans iaf. Jag var minst lika skeptiskt som dig. Det är bara 5-6 banor och en "boss" på slutet vilket gjorde det lite roligare. Dessutom var musiken härlig att lyssna på.

F1 (Race, Pole Position och The Spirit of) har jag inte provat ännu. De är faktiskt på tur att spelas snart (de ligger först i låda 2 som jag strax kommer till när jag testat Crash Dummies och några spel på D, Dig Dug, Dracula mfl).
 #729100  by Ufouria
 
Började spela Zelda men gav upp direkt. Går ju inte att komma fram till svärdet. Dessutom vet jag inte hur jag sparar (enligt de lekande barnen ska man trycka på alla knapparna men jag kommer ändå inte till någon sparmeny). Så jag måste ta livet av mig om jag ska spara vilket är drygt.

Kanske skulle prova Tamagotchi eller Elevator Action istället.
 #729102  by Aynez
 
Nej Sanna! Ge inte upp links awakening! Det är ett av de absolut bästa spelen i serien.
Det är trixigt som fan att få till A+B+select+start, man får testa några gånger innan man lyckas.
 #729114  by Bjorkil
 
Haha, brings me back! När jag var liten hade en kompis Zelda till GB och jag spelade det några gånger hemma hos honom. Jag kunde dock aldrig hitta det jäkla svärdet under mina korta försök så det enda minnet jag har från spelet är att jag springer runt på stranden.
 #743810  by rakapparat
 
Provade min nya GB Everdrive idag och körde igenom Kirby's Dream Land. Mysigt men väldigt kort. Ska försöka mig på Hard Mode som avslöjade sig så fint efter credits. Försökte mig även på Castlevania Legends men fastnade på andra bossen innan jag fick sluta för att koka liiiiis till morgondagens matlåda. Underbara spel till den här konsolen, hade GBC i min ungdom, en snygg limegrön.

Image
 #756263  by Lirod
 
Das Vater och jag tar oss an Metroid Fusion! Vi har spelat igenom de tre andra tillsammans och ska efter detta spela Metroid Prime-trilogin för första gången.

:good:
Attachments:
image.jpg
image.jpg (1.31 MiB) Viewed 23107 times
 #756265  by Aynez
 
Jag började själv spela Metroid Fusion för ett par veckor sedan, men blev besviken på hur pass linjärt och tråkigt det kändes. vet att jag gillade det när det begav sig, men sedan dess har det släppts så pass många andra bra metroidvania-spel så fusion har tyvärr bleknat.
 #756272  by Ludu
 
Jag har inte spelat det på flera år! Det ska absolut spelas igen då backlogen krympt :) jag hade inget emot linjäriteten, jag uppskattade att det var annorlunda. Sen att det inte är riktigt lika bra som de andra är en annan femma men jag gillade det skarpt ändå.

(så GBA slås officiellt isamman med GB/GBC? I mina ögon är det som att klumpa ihop 3DS med DS/DSi, eller NES och SNES för den delen, men det kanske är bättre ju mindre avdelningar det är :yes: )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Instagram #sndb.se