• Senast avklarade G&W-, GB-, GBC- och GBA-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #723937  by Ludu
 
Har du spelat Pokémon Pinball? Det kan ju kanske vara något för dig isf :) Själv har jag det ospelat eftersom jag gav bort min skadade kassett (resten har jag kvar) och inte fixat någon ny så jag vet inte om fysiken är något att ha!
 #723944  by Ufouria
 
Nej det har jag aldrig testat, men har varit sugen på att köpa det trots att det är GBC. Det kan säkert vara roligt. Tycker de flesta lite mer "avancerade" pinball spelen är roliga. Det finns något Mario Pinball (minns inte titeln) till GBA som jag tyckte var riktigt skoj.

Tycker dock inte Revenge of the Gator är något vidare underhållande. För "primitivt".
 #724892  by Bjorkil
 
Jag tyckte Balloon kid var ganska tråkigt och fruktansvärt frustrerande styrning på ballongjävlarna.
Kanske är jag som inte har tålamod men det var inget för mig.
 #726012  by Ufouria
 
Jag gillade Balloon Kid starkt. Annorlunda plattformsspel med skön musik. Blev dock väldigt svårt på näst sista/sista världen så jag gav upp direkt.

Har inte spelat något på länge men idag sprang (bokstavligen) jag igenom Trip World. Spelade det för massa år sedan och ledsnade direkt. Hade ingen Super GB då vilket gjorde att nästan alla GB spel var tråkiga att spela (med några få undantag som t ex Kid Icarus, MM V, Tetris och Battletoads). Trip World var ett väldigt vackert och sött spel med fantastiska "fiender" (bl a söta katter) om man kan kalla dem fiender då de inte gjorde någon skada utan bara fanns där. Väldigt lätt spel utan utmaning vilket var ett stort minus. Det var bara andra bossen (den som flög omkring som ett bacon i luften) och de på slutet som gav lite motstånd. Annars var det bara att glida igenom spelet. Gillade verkligen musiken på första och sista banan (andra delen). Typisk Sunsoft musik med "drag" i låtarna.

Tänk om de gjort Trip World som ett Mr Gimmick till Game Boy. Spelet hade blivit så mycket roligare om man haft en stjärna att åka runt på och om fienderna man mötte hade gjort skada samt om de funnits hemligheter att hitta.
Image
 #727677  by Bjorkil
 
Klarade precis Kirby´s dream land 2. Väldigt trevligt men jag föredrar ettan. Tvåan blev lite tjatig och långtråkig efter ett tag men det var en större utmaning än ettan.
 #727698  by Ufouria
 
Samma här! Ettan är precis lagom lång (kort) för att jag inte ska ledsna. Tyckte tvåan var smått jobbig när jag spelade den för en massa år sedan. Inte dåligt men, som du säger, tjatigt och enformigt.
 #727867  by Ludu
 
Utan sparfunktion hade det onekligen varit en pina. Ett par banor här och där är däremot väldigt trevligt :)

Jag klarade just Batman: The Animated Series! :D Vansinnigt kul spel om än oförlåtande. Inte svårt i sig när man väl hittat strategierna men med tre liv och inga continues blir det långt mellan försöken på de senare banorna.
 #727903  by Ufouria
 
Grymt jobbat AoA! Jag spelade det som hastigast när jag var inne på "B"-spelen men gav upp väldigt snabbt. Det var bra men jag orkade inte kämpa mig igneom det. Batman Return of the Joker (om det nu heter så?) orkade jag inte heller spela ut. Det kändes dock inte lika svårt. Har bara orkat ta mig igenom Batman.
 #730310  by Ufouria
 
Har inte haft lust att spela något på länge så tänkte att jag skulle spela något spel som jag verkligen ville spela så det blev Hammerin Harry. Har testat det som hastigast tidigare och gillade det men nu spelade jag klart det. Det höll helt upp till mina höga förväntningar. Varierande banor, bra musik, perfekt spelkontroll och trevliga power-ups (ffa spikklubban). Tyckte det var riktigt utmanande på sina ställen, ffa mot slutet. Nu ska jag spela om det igen när jag fått in snittsen. Jag gillar HH till NES men detta var betydligt roligare, ffa mer varierande (och längre) samt bättre (helt perfekt) spelkontroll.

Helt i klass med (eller snäppet bättre) än Mega Man V, Bionic Commando och Battletoads.

+5 av 5 möjliga
Image
 #730585  by Ufouria
 
Ja du skulle definitivt älska det spelet du med :)

Spelade precis igenom Double Dragon II. Jag brukar tycka att DD spelen är svåra men denna var inte särskilt svår, mycket tack vare att det var oändligt med continues. Hade det inte varit så hade jag aldrig orkat spela vidare. Helt okej spel men långt ifrån att komma med på någon topplista. Musiken var ganska bra om man bortser från ljudet från motorsågsmannen. Usch vilket hemskt läte han förde :x

3 av 5 drakar
Image
 #730741  by Ludu
 
Oooh, obegränsade continues låter iaf trevligt :) det känns som att det varit för många "börja om från början"-spel för mig på sistone.

Själv flög jag igenom Balloon Kid häromdan. Lagom långt för den typen av spel! Första banorna var busenkla men sen började det bli lite klurigt. Småtrevligt men inte något toppspel, men fler varv lär det bli :)
 #730746  by Ufouria
 
Bra jobbat! Balloon Fight blev jättesvårt på de sista banorna/sista världen tycker jag. Orkade aldrig spela om det men tycker det var ett mycket trevligt spel (men inte på någon topplista).
 #733849  by Longson
 
shadow warrior till Gb. En av de bästa spelen jag spelat till GB än så länge.
Ganska kort och lätt när man väll lärt sig spelet men väldig kul varjegång fastän man klarat spelet 100 gånger!
5 av 5 kast-stjärnor

Image
 #740254  by Ludu
 
Segt på GB-fronten på sistone? ;)

Själv har jag äntligen klarat Kirby's Dream Land 2 100% :good: Jag började om från början för ett par dagar sedan och att köra någon värld eller två per session gjorde att det aldrig kändes tjatigt. Banorna är trots allt rätt korta :) Den riktiga slutbossen var verkligen ett stort hopp i svårighetsgrad men jag tror att det mestadels är för att man vaggas in i en falsk trygghet resten av spelet.
 #741850  by Ludu
 
Jag påbörjade Mario Golf GBC innan nyår och i helgen avrundade jag :)

Alla stjärnuppdrag avklarade, alla karaktärer upplåsta och vinst i Peach Castle Tournament :good: Jag gillar verkligen känslan när bollen rullar in i hålet, att det blir en närbild och ger en pseudo3D-feeling.

Mycket trevligt, precis som de andra spelen i serien. Jag har verkligen blivit helt såld på Mario Golf sen jag satte igång med det på 64 i somras! Det enda jag har kvar att spela är Toadstool Tour på GC :yes:
 #743889  by Ufouria
 
Tro't eller ej men jag har spelat lite GB. Länge sedan sist. Men jag var nyfiken på Jurassic Park The Lost World. Mitt första intryck var att jag inte gillade det men jag spelade vidare och började gilla det. Spelkontrollen var inte så dålig som jag först tyckte. Spelet påminner lite om (inte förvånande kanske) Jurassic Park Part 2: The Chaos Continues. Man ska springa runt och leta efter ett visst antal ägg på samtliga banor. Musiken var bra och höjde upp spelet.

Betyg: 7 av 10 dinosaurieägg
Image
 #744379  by rakapparat
 
Spelade igenom Wario Land 2 som jag även hade som liten knodd. Jag minns att jag spelade sista bossen men vet ej om jag verkligen klarade den... Den här gången tog det tre försök :) Mysigt spel som jag har såklart många minnen med. Faktiskt detta spel jag köpte med mitt GBC 1998. Sen kom Pokemon Gold och det spelade man otroligt mycket.

Image
Mycket att klara av för 100%...
 #744398  by Ludu
 
Se där :) Jag har kört ettan och fyran x antal varv och trean en gång, men tvåan är på listan över spel som ska spelas i år! Har jag förstått rätt att man faktiskt får sitta ett tag för att sig igenom det?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Instagram #sndb.se