• Eiere av komplett GB-SCN samling

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #817292  by Ufouria
 
Jag tror att lopingg kan ha alla SCN spel till GB. Att skaffa en "SCN" GB samling är dock ingen större bedrift. Den svåraste där skulle jag säga är Worms samt en handfull till som går att få tag på lite lättare om man är villig att ge ~4000+
Jag tror att JBH hade alla (eller saknade ett par) SCN spel, dock ifrån alla med A4-blad, innan han sålde av. Jag hade oxå nästan alla så när som en handfull SCN (saknade då Micro Machines 2 och Tom & Jerry 2 samt ett par till) innan jag sålde av en del. Att skaffa sig alla spel som släpptes i Sverige (SCN + de med A4-blad) är riktigt hardcore och jag undrar om någon når dit innan en ger upp. Det kommer att kosta en slant och mycket engagemang :) Mitt största hopp där är att Lirod når dit :) Lyckat till! Själv tror jag att jag kommer att ge upp innan och balanser ständigt mellan att sälja eller behålla och fortsätta A4-bladssökandet :)
 #817293  by blaobear
 
Ufouria, om vi exkluderar pengar, skulle jag säga att GB är svårare än NES och SNES för komplett samling i SCN med rätt stor marginal

JBH hade samtliga SCN titlar i mindre än ett år innan han sålde av allt

Worms skulle jag säga är ruggigt vanlig i danmark, jag och JBH köpte våra samtidigt av samma snubbe, jag köpte även 3 lösa carts från en annan person
Jag är sedan dess relativt tveksamt till att Worms ska vara på top 5 ovanliga SCN spel, ovanligt i sverige, absolut... men inte som SCN titel

sett färre exemplar av: Asterix, Micro 2, Jetsons, Smurfarna, Talespin, Who Framed Roger Rabbit och Tom & Jerry 2
 #817295  by Ufouria
 
Håller med om att det kan vara svårare/ta längre tid (men billigare) att skaffa komplett SCN-GB än SCN-NES/SNES samling. Men det är fortfarande do-able ganska fort. Är man villig att betala lite över marknadsvärdet så finns det ju exemplar i omlopp. Men komplett SCN-NES är definitivt lättare.

V-Rally (sista SCN spelet?) skulle kunna läggas till bland de ovanligare (skulle byta ut det mot Roger Rabbit som jag har sett ganska många ex av). Sneaky Snake ser man inte heller slingra omkring varje dag.

T&J 2 och Micro 2 har jag förövrigt aldrig sett säljas på Tradera (Asterix, Smurfarna, och flera Roger Rabbit har jag däremot sett). Har du?
 #817297  by blaobear
 
V-rally har jag sett ungefär lika många som Roger Rabbit (2-3st) så, ja helt klart rätt ovanligt också

Micro 2 har jag sett kassetter på tradera, men inga kompletta, Tom & Jerry 2 har jag aldrig sett till salu varken på tradera, FB eller här
(finns dock en kassett till salu billigt på Japon just nu)
 #817301  by Ufouria
 
Samlar man på komplett Europeisk samling så finns det ett gäng extremt ovanliga spel, där t om kassett lyser med sin frånvaro under lång tid. T ex Tumble Pop som varken jag eller JBH hade sett någonstans på 2 år och då dammsög vi varenda tänkbar plats. Sedan dök det upp en kassett (var tvungen att spara bilden för att försäkra mig om att det faktiskt existerade i Europeisk version) åtminstone, och sedan dess var det någon här som hade ett exemplar att sälja.
 #817303  by blaobear
 
Ja, Europeiska ska vi inte ens prata om... absurt ovanliga spel finns de där....
 #817413  by Wheelx
 
Mye interessant lesning her. Trodde ikke V-rally eller roger rabbit var noe uvanlig...
Komplett europeisk samling eller A4 + SCN samling blir for hardcore. Vet vi hvor mange spel med A4 som finnes?
Jeg går selv for komplett samling og er ikke langt unna :D
 #817425  by Lirod
 
Grymt, jag hoppas att jag når fram någon dag också!

Instagram #sndb.se