• Mysteriet med Game & Watch Gallery 3-kartongen

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #830072  by Ludu
 
Jag köpte häromveckan både Game & Watch gallery 2 och 3 till Gameboy Color. Jag spanade först in tvåans kartong för att se om skicket stämde med beskrivningen och lade märke till det färglada omslaget:
Image
När jag sedan skulle granska skicket på trean märkte jag att kvalitén på själva bilden inte kunde mäta sig med föregångaren:
Image
Linjerna var betydligt tunnare och det finns inga nyansskillnader i färgerna.

Jag tyckte det var märkligt men lade inte mycket mer tanke på det. Inte förrän jag tittade på kassetten och såg att det inte var samma bild. Nog var motiven samma men det var tydligt att det inte var samma artist bakom bilderna:
Image
Oron över att ha blivit pålurad en piratkartong växte och jag började leta runt. Jag kunde konstatera att kartongen jag hade i min ägo faktiskt var äkta vara. Det mystiska var bara att den amerikanska kartongen hade en bild som matchade den på kassetten!
Image
Det skulle vara väldigt intressant att veta anledningen till detta! Min egna (mycket orimliga då det vore ett helt befängt arbetssätt) teori är att de gjorde färdigt den amerikanska layouten med ESRB osv, förminskade bakgrundsbilden för att printa ut på kassetten, sparade över originalet innan de kom på att de behövde en högupplöst bild för Europa-kartongen så någon tjomme fick sitta och kalkera :lol:

Instagram #sndb.se