• Original batterier som följde med Gameboy DMG.

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #870876  by Anree
 
Hojj hojj. Kanske lite fånigt, och nördigt men..
Jag har lite funderingar kring vilka batterier som följde med i kartongen när man köpte en Gameboy.
Jag har kvar påsarna de kom i från min Tetris bundle DMG. Och det har varit coolt att hitta nya som ersättning för att få den mer komplett och snygg. Den står nämligen öppen utan ytterkartong i vitrinskåpet.

Jag pratade med en samlare nere i Europa som köpt en massa nya "Maxell Super Power Ace Red AA" batterier i Thailand för många år sedan. Han har tyvärr inga kvar idag att sälja. Och jag har sett bilder på kompletta DMGs till salu som mycket riktigt har dessa batterier förseglade. En på Ebay från Tyskland. Sparade tyvärr inte den bilden.
Så här ser de ut:
Image
Och de går att hitta dem till salu från Asien. Det är dock inte helt enkelt att beställa hem.

Men Nintendo verkar ju inte bara ha använt ETT batterimärke att skicka med. I Amerika verkar de vara bland annat Panasonic tror jag att jag sett.

Hur var de i Sverige? Någon som har koll på vilka batterier som följde med här? Någon som har kvar förseglade batterier och kan visa?
 #871224  by Anree
 
Kan de vara svarta möjligen? Du har ingen bild på dem?
Kartongen är väl inte förseglad? Förstår dock om du inte vill öppna den i "onödan" om den är i nyskick.

Instagram #sndb.se