• FAQ: Lista över samtliga Game Boy spel märkta SCN

  • Svar på vanliga frågor som rör G&W och GB.
Svar på vanliga frågor som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #830473  by mtylak
 
Jeg vil forsøge at lave en lista med mine danske manualer + billeddokumentation af samme.

Lirod - kan vi starte en liste, som kan opdateres med disse informationer? Altså kun de manualer/A4, som kom med importerede spil? Og gerne opdelt i landekoder (SE, DK, NO, FI) måske?

Edit: Eller tænker I at info allerede er under hvert spil? Så er det også fint.
 #830476  by Lirod
 
Det bästa är som informationen finns på flera ställen, dels i spels individuella trådar samt i en master-lista. Det är bara att starta en ny, be my guest.

:good:
 #830524  by blaobear
 
Som något av en sidnot till konversationen, men det känns rimligt att ta det i denna tråden likväl...

Hur ställer ni er till spel så som Smurfarna Jorden Runt som har klisterlapp på svenska på kartongen, och svensk folder, något "mer" intressant än spel med bara folder... fast anser den vara "under" Asterix och Obelix med folder som är SCN märkt?

Och hur är det med Lucky Luke, den har ju en riktig extramanual på svenska, i färg och samma kvalite som övriga manualer, fast den är inte SCN märkt....
 #830526  by blaobear
 
Smurfarna har, Smurfarna Jorden runt har det inte :)

Och, jo, kändes bara som en rimlig tråd att ta diskussionen i utan att skapa en ny tråd
 #830533  by Ufouria
 
Om Smurfarna med svensk klisterlapp på kartongen ska in här så ska likväl alla spel med svensk text på kartongen och i vanliga manualen in här (t ex Lawnmower Man, Aladdin, Chopliftefter III, Lemmings 2 mfl) samt alla spel med svensk A4-manual/folder. Varför skulle en klisterlapp med svensk text räknas mer som "SCN" märkt när inte kartonger med svensk text direkt på kartongen och i vanliga manualen gör det? :-k Inget är ju SCN märkt men de är likväl precis lika svensksålda som SCN-märkta spel och den listan på svensksålda spel har vi redan. Denna tråd med SCN märkta spel tycker jag är överflödig. Varför göra skillnad på SCN och andra svensksålda.
 #830534  by Lirod
 
Det är fritt fram att skapa nya FAQ-listor med andra avgränsningar. Den här ger ett tydligt svar på sina avgränsning, det betyder dock inte att denna avgränsning är viktigare än andra tänkbara avgränsningar.
 #830628  by Ufouria
 
Ni andra har säkert redan funderat på och listat ut vilka spel som kom med NSCN manual (WL II) och NUKV boxar. Hade själv inte funderat på detta tidigare men det slog mig idag vad som utmärker kartongerna märkta NUKV samt förklarar varför manualen till WL II är märkt NSCN. Vet ni vad som skiljer NUKV från UKV kartongerna?
 #830861  by Ufouria
 
Ja det verkar som att NUKV är nordisk + brittisk utgåva och det jag märkte vara att alla spel jag kollade på som är märkta NUKV hade Bergsala AB på locket. Vet dock inte om det finns någon NUKV kartong som inte har Bergsala märkning. Har inte kvar alla GB spel med NUVK märkning och kan inte kolla.
 #830875  by hiro
 
Mole Mania - Bergsala på toppen, flärp med NUKV

Hercules - NUKV på flärpen. Men min har inte Bergsala på toppen. Prislapp från leksakshuset KR399.00

Instagram #sndb.se