• Senaste avklarade N64-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #809821  by Ludu
 01 Mar 2017, 21:17
Jaså, jag som tycker vintern är ypperligt tillfälle att sitta inne å gejma :good: men det förstås, jag lirar nog lika mycket året om :lol:

På 64:ns svenska 20-årsdag fick det bli lite Mario 64 och för första gången testa knepen som gör att det går att klara med 16 stjärnor. Fort var det gjort men det blev 17 stjärnor, kaninen dök inte upp först :-k

För första gången på väldigt länge tänkte jag mig tillbaka till de vardagsrum jag satt och spelade Marios första 3D-spel i med kompisarna. Magiskt :birdo:
 #809826  by segasonic
 01 Mar 2017, 22:30
Tjock-TV:n gör sig inte fin inomhus så den ska få stå på (den inglasade) balkongen. Nu är det på tok för kallt för att sitta halvute och spela :P
 #829922  by Nightstalker
 26 Jan 2018, 17:00
#21: Goldeneye...vi tyckte att detta var bra en gång i tiden men det var för att vi inte visste bättre. Det hackar ju något hemskt och om det skulle bli dags för rök på skärmen så skriker ju N64an efter ett nådaskott! Det är iof bättre än Perfect Dark för det spelet upptäckte jag och en kompis att det är helt ospelbart i co-op ^^
--3/10 döda Natalyor-- Det är mitt betyg på skiten.
 #829926  by Ludu
 26 Jan 2018, 17:26
Haha, då tycker vi helt olika :lol: Det jag skrev tidigare i tråden kan mer eller mindre sammanfattas som 11/10 i betyg :birdo:
 #829998  by Nightstalker
 28 Jan 2018, 10:49
Det är ju helt korkade slowdowns och eskortuppdragen är ju hemska! Vissa kanske gillar eskortuppdrag, fine, men du kan inte försvara hur N64an kör spelet :-k
Jag hade även grymma problem med att sikta för styrspaken är inte direkt exakt...speciellt när något sprängdes samtidigt xD
Bitvis kände jag mig jäkligt 007 när jag gick runt med min ljuddämpade pistol och gjorde smygiga headshots men spelet har, enligt mig, inte åldrats med värdighet och det bra väger inte upp allt det dåliga 8)

Visst, jag hade nyligen skämt bort mina ögon med DOOM (2016) som flöt fruktansvärt bra och såg sanslöst vackert ut...och så hade man mus + tangentbord och ingen Natalya :D
 #830040  by Ludu
 29 Jan 2018, 11:11
Nä eskortuppdrag överlag i spel är ingen höjdare. I just Goldeneye får man istället se till att släppa ut Natalya när kusten är klar :yes: Det enda som är knas är just det ökända kontrollrummet. Knepet är att skjuta alla vakter innan de hunnit ned för trappen. Då går det från fullkomligt omöjligt till svårt.. Hennes bidrag i djungeln är iaf riktigt fett när hon pangar alla med sin Magnum :lol:

Angående slowdowns har jag märkt att det inte är något jag bryr mig om nämnvärt. De senaste 10 åren har jag bara bombarderats av hur ospelbart och hackigt Goldeneye är så när jag satte igång med det igen blev jag snarare förvånad över att det var mer smooth än jag minns det :-k Inte bara "över förväntan men fortfarande dåligt". Det jag irriterade mig på var de mer slumpartade sektionerna när jag försökte låsa upp alla fusk (det obligatoriska mötet med Dr Doak på Facility exempelvis) men det handlade sällan om kontroll eller bildfrekvens.

Inte nog med det så kunde jag uppskatta Perfect Dark, ett spel jag aldrig lirade när det var nytt :D

Med andra ord kommer jag aldrig vara den som blir upprörd när nyheter berättar att ett visst spel inte körs i 60fps :lol:
 #830051  by 0LD5K00L
 29 Jan 2018, 13:15
Ludu wrote:Med andra ord kommer jag aldrig vara den som blir upprörd när nyheter berättar att ett visst spel inte körs i 60fps :lol:
Samma här! Jag har spelat Perfect Dark i co-op och där har man snarare ett bildspel på skärmen vid mer intensiva ögonblick, men ändå har jag kunnat uppskatta det.

Angående det där med att man inte visste bättre; jag har aldrig kunnat bygga upp en falsk minnesbild av Goldeneye som att det inte skulle lagga så mycket och vad det nu kan vara eftersom jag spelar och har spelat det såpass regelbundet, kanske en gång om året som minst, genom större delen av mitt liv. Och jag älskar spelet trots sina (många) tillkortakommanden - som jag också vill mena att det ligger en del charm i! :)
 #830067  by Ludu
 29 Jan 2018, 15:41
Just ja, Perfect Dark går ju att spela i co-op! Det måste jag testa nån gång framöver :)
 #830084  by Nightstalker
 29 Jan 2018, 19:10
Ja man släpper inte ut Natalya ur cellen innan man rensat lite ^^
Jag kanske testar Perfect Dark i singleplayer någon dag men jag minns det som hackigare än Goldeneye :-k
Sen bryr jag mig inte om spel går i 60fps eller 30fps bara det är någelunda jämna fps :yes:
 #830264  by Nightstalker
 01 Feb 2018, 12:35
#23: Banjo Kazooie. Jag tror att de två största problemen jag har med N64 är att många av spelen lider av slowdowns och att kontrollen är tveksam.

Banjo hade kul karaktärer, banor som var roliga att utforska (för det mesta iaf), grym musik och även om det fanns slowdowns så var de inte farliga. Kontrollen var dock hemsk när man kom till banor som krävde mer exakta platforms hopp...banan med trädet ](*,) Jag tog 100 noter i alla banor utom den för jag höll på att få psykbryt :D Detta resulterade i att jag saknade EN not för att öppna sista dörren...EEEEEEN. Banjo har bananskal under skorna och det gör platformshoppande till något fruktansvärt frustrerande!

Sen spelade jag den jävla häxan i TIMMAR för att sikta de jäkla äggen är röv :evil:
Att sedan behöva låsa upp påfyllning innan bossen i slutet är bara skräp! Ska jag springa tillbaka till någon bana och farma röda fjädrar och ägg? Dra rakt åt helvete :good:

Jag vill gilla detta spelet för jag hade kul i början och karaktärerna var roliga men jag har nog aldrig varit så frustrerad på väldigt länge.

Jag kommer att fortsätta leta efter ett bra N64 spel men nu tror jag att jag ska ta en paus och lira något Mega Man för att påminna mig om att det finns spel med perfekt kontroll och kul bossar :yes:

Instagram