Page 2 of 2

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:20 Jul 2017, 18:44
by Vigdul
Hm, jag vet inte. N64-spelen lämpar sig väldigt bra att göra remakes av, men originalspelen har inte precis åldrats med värdighet tycker jag, till skillnad från pärlorna Nes och Snes.

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:20 Jul 2017, 22:27
by Speedmouse
Läste precis nånstans att Nintendo registrerat ett nytt varumärke för handkontroll till N64, vilket de även gjorde till SNES en tid innan den släpptes. Inte omöjligt ändå alltså. :)

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:20 Jul 2017, 22:41
by Lirod
Länkade om det på förra sidan, Vigdul svarade på det.

;)

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:20 Jul 2017, 23:27
by Speedmouse
Inte lätt att hänga med i svängarna när det byts sida hipp som happ. :P

N64 Classic

PostPosted:09 Nov 2017, 08:52
by Elrinth
https://www.nintendo.co.uk/Support/Nint ... 90819.html" onclick="window.open(this.href);return false;

inte 100% säkert detta är n64 classic dock. kan ju bara vara virtual console-spelen till switch också. Dock så vore det märkligt då kontrollerna som visas i manualerna är N64-handkontrollen. Så det lutar mot N64 classic iaf.

Re: N64 Classic

PostPosted:09 Nov 2017, 21:46
by CM300
I Sin and Punishment-manualen så hänvisas till Wii U, och dess knappar.

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:17 Dec 2019, 15:49
by daniel131
Känns som att jag hade fel, undra om den kommer få se dagens ljus någon gång :-k

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:17 Dec 2019, 16:33
by Speedmouse
Om jag hört rätt så är väl spelen till N64 svåra att emulera korrekt utan glitchar och buggar. Något i stil med att kassetterna inte är sammansatta på samma sätt, utan kan skilja sig från spel till spel. :-k

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:17 Dec 2019, 17:17
by Filurkatten
Inte väl insatt i N64 hårdvaran men tror den har möjlighet att exekvera custom kod.
Alltså att man kan programmera nya funktioner, dessa kan skillja från spel till spel så för att emulera N64 krävs det att alla spel (de med olika bakom liggande motorer) emuleras olika då de alla agerar olika mot hårdvaran.

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:20 Dec 2019, 16:25
by SuperGamer
Jag har svårt att tänka mig att Nintendo saknar kompetensen för att hantera det.

Re: Nintendo 64 Mini

PostPosted:20 Dec 2019, 18:13
by 0LD5K00L
Det är i så fall inte mer än att man får skräddarsy emuleringen för varje enskild titel som de bestämmer sig för att ha med. För <15 spel så kan det inte vara hela världen för ett så stort företag.

Åtminstone är det få spelkassetter på N64:an som innehåller extrahårdvara som en processor. Problemet med tidiga emulatorer var att det kostade för mycket systemresurser att ha hela N64:ans hårdvara 1:1 återskapad och körd som mjukvara i Windows/DOS osv. UltraHLE var byggd för att kunna spela Super Mario 64 mer eller mindre.