• Fråga Dr. Mario N64-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #720582  by Lytt
 
Okej, av någon konstig anledning har jag knappt några kompletta spel av den varianten! Men låter väl logiskt :D

På tal om ingenting, är det inte lustigt hur Dual Heroes kan ha en fläskig Bergsala-logga på kartongen när man bara får en A4-manual på svenska?
 #720636  by Alphataurus
 
ok64ismine wrote:SCN-märkt manual brukar väl i regel gå ihop med SCN-märkt kartong?
Ja så verkar det vara, undantaget Diddy Kong Racing (fast det är iofs NSCN-manual). Hur är det förresten med EUU-utgåvor? Visst är det samma typ av språk i de manualerna som i NUK4-manualer?
 #720991  by priest
 
... :roll:

Eftersom ingen här verkar vilja dela sin objektiva åsikt i frågan, så blir det till att googla sig fram...

Tack för hjälpen
 #720992  by Ludu
 
Jag hade gärna hojtat till men är i samma sits som du ;)
 #720997  by priest
 
Adamsäpplet: OK vi får se vem som skaffar det först då, jag tycker av vad jag sett och läst att det verkar riktigt bra...
 #721931  by Dannejaha
 
Hittar inte något om det, och följande hittade jag när jag gick igenom lite av min N64 (de ligger fan gömt i lådorna och inbakade i manualerna ibland...).

Svensk manual/häfte:
- Xena - Warrior Princess
 #722188  by Yffisch
 
Det finns inte ett enda "bra" spel till N64 imo! Några är ju lite underhållande såsom Zelda, Kazooie och Mario. Det är lite småroligt att spela 1080 snowboarding och goldeneye/perfect dark också, men inga av spelen är direkt bra enligt mig :)
Lirar hellre Bugs Bunnys castle till Game Boy!
 #722247  by Dannejaha
 
Du skojar att Ocarina of Time inte är ett bra spel? Antar du inte lirade Goldeneye eller Mario Kart på den tiden heller? Duke Nukem är också underbart ihop. Men givetvis finns det massor av andra bra spel med! Ovanlig fågel :-)
 #722251  by 0LD5K00L
 
Duke Nukem 64 och Quake 1-2 står sig helt okej i jämförelse med sina PC-varianter. Gillar man klassiska FPS-spel så är DOOM 64 riktigt bra, känns mer som en uppföljare än någon konsolport med annorlunda banor.

Men det absolut bästa spelet till N64 var ju med från start, Super Mario 64!! Älskar det mer och mer för varje gång jag spelar. Märker att det har blivit någorlunda poppis att såga SM64 sedan Retroresan gjorde sitt podcastavsnitt om spelet, och visst börjar det visa sin ålder lite grann utseendemässigt (på ett fint sätt i mitt tycke!), men annars håller jag helt enkelt inte med om deras slutsatser.
 #723226  by Alphataurus
 
Vi kan lägga till "Racing Simulation Monaco Grand Prix" till spellistan där svenska foldrar följer med. Ganska underlig kombination av innehåll också: UKV (kartong, kassett) och EUR (manual, precautions booklet).
 #726641  by Lirod
 
Det ska bli kul att ta tag i denna kartläggning snart...

;)
 #733026  by ClockWise89
 
Som ny i Nintendo 64-träsket har jag upptäckt att det är verkligen...ett träsk. Jag har lite svårt att veta vad jag letar efter egentligen. Det har länkats en del listor och info i denna tråd, men efter att ha gått igenom hela tråden (som är över 4 år gammal) så verkar det som om det är flera trådar som blivit sammanslagna, och en hel del bilder saknas också. Har sett att en del skrivit vilka koder som finns till C, I, resp B, för Bergsala och svensksålda ting, finns det någon som har gjort en sammanslagning av allt detta någonstans? Det verkar som om ni sitter och pillar ihop någon sorts lista för inte så längesedan, men finns det upplagd någonstans med respektive regionsbeteckningar?

Sen undrar jag lite om Conker's Bad Fur Day också. Har en UK-såld version påväg skickad till mig, och såvitt jag förstår så släpptes det aldrig i Sverige? Någon som kan intyga detta? Är det någon som vet vilka spel som släpptes PAL, resp Sverige? En lista jag hittade var 239 spel till PAL, låter detta rimligt?

Lite mycket frågor på en och samma gång, hoppas det är okej :)!
 #733027  by Ludu
 
Conker's BFD släpptes i Sverige, inget snack om saken! Det har bara spekulerats i om versionen som såldes här är identiskt med UK-utgåvan :yes:
 #733061  by Omega Supreme
 
Jag köpte Conker i svensk TV-spelsbutik back in the day och har fortfarande kvar exet med allt innehåll i orört skick förutom att jag har tagit ut och spelat kassetten.
Så till och med jag vet att det gick att köpa i butik i Sverige iaf ;)

Den dagen N64 får en egen forumdel så kan jag bemöda mig att kika på innehållet om någon skulle ha intresse av det också :)
 #733111  by ClockWise89
 
Ah, skönt att höra. Vill ju dock ha bergsala så nu irriterar det mig att jag köpte en UK. Aja, det beror ju också på ifall de skiljer sig ifrån varandra, annars spelar det väl mindre roll.
 #733112  by Farbror Barbro
 
Skiljer sig den svensksålda versionen något ifrån den brittiska? Jag har haft spelet en gång i tiden men minns inte var den såldes ursprungligen.
 #733220  by ClockWise89
 
Har en fråga kring skyddsboxar. Vilka är bäst för N64? Såg att det hade diskuterats en del tidigare, men det var ett tag sen. Jag köpte från retrospelboxar.se och tyckte dessa var riktigt bra. Det är dock de enda jag testat så har inte mycket att jämföra med. Någon annan som har testat dessa och även lite andra märken som kan ge någon form av personlig rangordning kring olika boxar?
 #741506  by Stiltzkin
 
Är det bara Super Mario 64 som inte tåler nyare TV? :-k
Blir ofantligt ljust så till den grad att det inte blir bättre hur mycket jag än pillar på färginställningar osv.

Kan ju tilläggas att det rör sig om en PAL konsol.
Hade en japansk version för ett tag sen som inte hade det här problemet
som kördes med samma kabel på samma konsol
 #741548  by segasonic
 
Sist jag lirade Mario på nyare TV fann jag inget att klaga på.
 #741576  by Stiltzkin
 
inte jag heller, så döm av min förvåning när man mer eller mindre blev bländad :o
 #741809  by MilleN
 
Pular ihop en liten lista med N64-spel med bra spelvärde, är det några PAL-spel jag totalmissat?

Finns det inte några schyssta plattformsspel likt Mega Man / Little Samson? Känns som det bara är 3d.. eller något bilspel med uppgraderingar likt Pro Am 2 där man ser uppifrån? Är Micro Machines liknande?
Attachments:
n64.png
n64.png (260.12 KiB) Viewed 25038 times
 #741814  by segasonic
 
Du klarar dig långt på de spelen du har.
Micro Machines ser du uppifrån :yes:
 #741815  by Ludu
 
Mischief Makers, Mystical Ninja 2 och Yoshi's Story är de enda 2D-plattformsspelen jag kan komma på på rak arm :)
 #741819  by MilleN
 
Konstigt att dom inte har mer plattformare, alla fick 3d-hysteri :) Mega man 64 verkar inte vara någon höjdare. Och kom det inget turtles-spel till n64?? :)
 #741829  by Ludu
 
Ja tidlösa spel som Rayman uppskattades inte när de kom BARA för att de var 2D :-k Jag minns en recension i något spelmagasin "Rayman 3/10 Ett 16-bitsäventyr på en 32-bitsmaskin? Pffft...".

Det är många som har svårt för MM64. Det är en port av Legends till PS1 som jag själv inte hunnit spela än men jag ska ge det en ärlig chans framöver :) Nope inga turtlar till 64, det var för sent för originalsvängen och för tidigt för 2003-eran :yes:

Just ja, även Kirby 64 är 2D-plattform men det hade du redan i listan :good:
 #741832  by Stiltzkin
 
Vill minnas att jag ägt Megaman Legends nån gång.
Blev inte spelat värst mycket :DOG
 #741833  by 0LD5K00L
 
MilleN: Bland de "givna" titlarna har du glömt Banjo-Tooie, Resident Evil 2 och Paper Mario 64! :)
 #741835  by MilleN
 
Oh skönt att höra att Kirby var 2d :)

Jasså resident evil finns till n64 det var det jävligaste, tack för tipsen :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Instagram #sndb.se