• Fråga Dr. Mario N64-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #327629  by Kveldulver
 
smid wrote:Blanka och fina kartonger utöver de två mosade på mittenraden. Det ena är ju ett sunkspel som tur är, hoppas att det är så med det andra också. Ser inte då kamerans blixt skymmer titeln och jag orkar inte leta och känner inte igen titeln :)
Det är ett av de sämsta spelen i världshistorien som döljs i blixten... Vägrar ens nämna dess namn :)
Ledtråd: I detta spel bjuds man på ett evigt klagande och skrikande från en snorunge vid namn Anakin. Kanske mycket på grund av det som kartongen har fått så mycket stryk...
 #327798  by Wezper
 
Om det inte är det. så är det en bra början i alla fall :good:
 #327996  by BlaBa
 
Hade varit något att köpa den men då mitser man ju lite det roliga i att samla eftersom att samlingen aldrig kan växa, det är ju den största delen av att samla att se samlingen växa hela tiden :)
 #328006  by smid
 
Jag har inte köpt N64-spel på hur länge som helst nu. Köpte massor för något år sedan men det va aldrig lika kul som NES ;)

Kanske ska öka på lite mer några snygga kartonger, måste bara skaffa en vettig hylla...
 #328111  by segis
 
Jag köper bara n64 när jag hittar det billigt ^^ den senaste var för 400kr med 7 ganska bra spel, så då behåller jag dom spel jag inte redan hade och säljer vidare resten ^^
annars köper jag n64 om jag hittar dom på loppis för en billig peng ;)
 #328303  by BlaBa
 
Har redan kollat igenom den och tror till och med att jag köpte ett par spel av han för ett par veckor sedan men den här uppdateringen hade inget för mig.
 #330069  by smid
 
Denna är nästan ett måste att äga:

Image

Både för att spelserien är så jävla risig och för det otroligt dåliga namnet :D
 #336428  by BlaBa
 
Någon här som har ett Mario Party (1) till övers som vill göra ett grymt byte?

Har råkat byta bort mitt mario party samtidigt som jag har 3 mario party 2 hemma så är det någon vill byta ett mario part mot ett mario party 2? :)
 #336913  by Fia
 
Har forskat lite i det där om listor på utgivna spel till N64 och GC.
Tog kontakt med Bergsala och frågade efter listor på utgivna spel i Sverige (främst genom Bergsala) och fick detta svar :

"Det är tyvärr omöjligt att sammanställa kompletta listor för alla PAL-spel, däremot håller vi på att jobba fram en lista på alla NES-spel som Bergsala lanserade i Sverige. Observera dock att det finns spel som släpptes i Europa men inte i Sverige."

Skrev igen och frågade denna gång specifikt om Bergsala hade några listor över spel som släppts genom dem i Sverige, fick detta svar:

"Bergsala har nog ingen lista över alla PAL-spel, men det är möjligt att NoE har det. De grundades 1990 så de borde ha bokfört alla Nintendo 64- och Nintendo GameCube-titlar. Sedan är det en annan fråga om de vill lämna ut någonting."

Så tyvärr verkar det inte finnas några listor ..ialla fall inte som man kan få genom Bergsala :(
Mig ville han då inte ge några till..
 #336975  by WERY
 
Är många som frågat om listor och sånt men det har inte gett resultat. Är väl bara Gamegenie som har listor på spel släppta här
 #337041  by nes_nerd_no_1
 
BlaBa wrote:Någon här som har ett Mario Party (1) till övers som vill göra ett grymt byte?

Har råkat byta bort mitt mario party samtidigt som jag har 3 mario party 2 hemma så är det någon vill byta ett mario part mot ett mario party 2? :)
Har en MP1-cart. Dock saknar den etiketten, men kan du stå ut med det så är den din, mot en liten slant.
Skicka PM om du e intresserad! :yes:
 #337053  by BlaBa
 
Jag ska ha den mer för utseendets skull än att spela det så vill ha en etikett som ser någorlunda fin ut men tack ändå!
 #352508  by BlaBa
 
Det är helt enkelt inte lätt att veta utan man måste pröva spelet. Men många (inte alla) tyska spel är dock märkta NOE när dom har tysk text.
 #352524  by Mango
 
Jag gjorde nämligen rent en Turok 2-kassett igår åt brorsan som inte hade startat innan. Men när vi startade var den på tyska trots att den var EUR-märkt.

Jag är lite sugen på Shadowgate 64 eftersom jag diggar det första spelet. Men har sett att det finns EUR-kassetter där också som är italienska eller vad det nu var. Finns det spelet på engelska i PAL överhuvudtaget?
 #352561  by BlaBa
 
Jag tror att jag har Shadowgate 64 med engelsk text här hemma, ska kolla upp det och återkomma så kanske v får ett svar på din fråga :)

EDIT: säker på att du inte kan byta språk på turok? För jag har nämligen en Turok 2 med märkningen NOE. Låter konstigt att dom skulle släppa på enbart tyska både NOE och EUR.
 #387878  by Ufouria
 
Finns det något SNES rpg spel som går fort att spela? Vilket är kortast?
 #387904  by Ufouria
 
Fast om det är långt orkar jag inte börja. Då känns det som ett tungt "projekt". Måste finnas ett slut inom rimligt avstånd.
 #387946  by AndiOne
 
Finns inga långa RPG`er knappt.
Dragon Age 2 till ps3 räckte ju knappt 45 timmar första genomspelningen i lugnt tempo.
Så de tog ju inte ens en vecka o spela igenom.

Men ja står fast vid Super Mario RPG till snes, riktigt härlig humor.
Breath of Fire spelen är roliga oxå. Annars är ju Chrono Trigger helt magiskt.
 #387952  by BelfegorC4
 
Hade varit kul att spela RPG spel som höll i 200-300 timmar faktiskt =)
Vanligtvis är det mellan 40-80 timmar, och såklart 500 timmar om man ska leta upp varje unikt vapen i hela spelet och inreda ett helt hus med det :P (Som jag gjorde i Elder Scroll 3)
 #387980  by Wezper
 
finns fallout till 64an? :roll:
 #388261  by Lakanman
 
Jag har en Nintendo 64 kartong i nyskick med manualer, påsar etc. Är det något värde i en sån?

Image
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16

Instagram #sndb.se