• Fråga Dr. Mario N64-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #455285  by ok64ismine
 
Om jag minns rätt så är dem det. Har för mig att jag körde mina japanska handkontroller på ett PAL N64 iaf...
 #455307  by Wezper
 
okej då är det bara blanda och ge då :good:
 #455660  by TheUnholy
 
segis: Tack för tipset Stefan, fast det funkade inte speciellt bra i mitt fall x)
wezper: Tack för tipset, jag har bestämt mig för att köpa spakarna på wondergames.se
ok64ismine hade köpt en spak där som jag kände lite på på Retrogathering och den kändes bra :)
BelfegorC4: Haha, så sant :lol:
 #464961  by PrylBirger
 
Tjo!
Köpte för ett tag sen ett paket med Nintendo 64 saker
Hållt på många år med N64 saker och köpt ANTAL paket under åren kan man ju säga :)
Nu till saken..Med följde en liten reklambok eller vad man ska kalla det
Lägger upp några bilder på den och lite av innehållet
Aldrig sett sådan förr vad jag minns, var väldigt fint skick också vilket gjorde mej glad :D
Var detta nåt som släpptes när N64 började komma på marknaden och visar lite kommande saker?
Känns som det alla fall, lite kul reklambok alla fall :)
Nån som har mer exakt release koll om denna? Bara lite kul tänkte jag om nån vet mer om just denna
Typ om den följde med vissa set man kunde köpa, eller låg det löst i butiker etc?

Image

Image

Image

Image

Image

Image
 #464984  by Gixen
 
Leker forum-polis:

viewtopic.php?f=21&t=8025
 #466432  by PrylBirger
 
Hallå!
Släpptes Nintendo 64 spel verkligen inplastade?
Alla fall Zelda Majoras Mask som länken nedan visar?

http://www.tradera.com/Zelda-Majoras-Ma ... _142597717

Köpte själv ett NYTT sådant här förra året faktiskt från en leksaksbutik som haft det undanstoppat i många år
Enda jag har är att butiken satt tejp på bägge sidorna, men det är inte inplastat

Så gjordes dessa verkligen inplastade utav nintendo själva om man säger?

För de brukar ju ha texten NINTENDO, det har inte detta i auktionen
 #466478  by PrylBirger
 
Ahh fasen, klart det skulle varit i denna tråden..sorry :)

Ja men då var jag lite på rätt spår då att det kändes inte helt "äkta"
 #466483  by Ufouria
 
Ser ju väldigt fint ut iaf så det skulle kunna vara nytt men köpte man det så skulle man ju helst vilja ta bort plasten eftersom det troligtvis inte är original.

En del engelska NES spel har den där typen av inplastning.
 #466531  by PrylBirger
 
Ja kanonfint skick på det, hade det varit Nintendo texten på remsan hade nog många valt "köp nu" knappen :)
Jo sant engelska NES har jag också sett har liknande inplastning
 #468508  by synt4x
 
Har ni diskuterat 64drive ännu? Den där nya flashkassetten till N64.
Jag har beställt en faktiskt men har inte fått hem den än så jag kan inte ge några intryck, men den verkar riktigt häftig. Väldigt dyr dock.

Läser både Compact Flash och MicroSD kort. Den ska klara av alla N64 spel förutom två stycken. Ett av dem är Banjo-Tooie tyvärr men det verkar som att de har en fix på gång till det. Det andra spelet kommer jag inte ens ihåg vilket det var, så antagligen inget man kommer sakna.
 #468514  by Chefren
 
Coolt! Finns det dock tillräckligt många bra spel för att det ska vara värt det?
 #468519  by smid
 
Finns ju massa bra spel till 64. Var köpte du kassetten synt4x?
 #468698  by ok64ismine
 
Egentligen borde man köpa en NTSC-kassett och köra. Borde ju i värsta fall gå att convertera flash-kassetten med en converter, om man inte har en NTSC, eller en TV som inte klarar 60Hz.

Tack för tipset, det blir nog ett inköp snart!
 #468718  by smid
 
synt4x: Du länkade så snyggt att jag missade totalt :(
 #468808  by Lirod
 
Jag har påbörjat arbetet med att skapa ett register för mina N64-spels regionskoder. Är någon intresserad av att delta i sammanställning?
 #471197  by synt4x
 
@ok64ismine: Enligt FAQn på sidan så kan man köra NTSC spel i 60hz på en PAL konsol. Dock är färgkodningen fortfarande PAL förstås, men PAL har väl högre kvalitet på färgerna jämfört med NTSC ändå?
Code: Select all
What about stuff that's not from my own region?
If your N64 is NTSC, PAL software will either autodetect and run fine, or show a region notice. Same goes for the reverse. There's also an option to force software to run in the opposite region.

NTSC console: PAL software defaults to 50hz, can be forced to 60hz. NTSC color signal.
PAL console: NTSC software defaults to 60hz, can be forced to 50hz. PAL color signal.

Skickade förresten iväg ett mail igår och förhörde mig om min order. Man får nämligen inget mail skickat till sig om att ordern är mottagen osv förutom paypal kvittot. Han svarade att ordern och betalningen var mottagen, men han håller fortfarande att skicka ut förhandsbokade exemplar tydligen och det kan ta 4-5 veckor innan han kommer till att skicka ut min. Så lite surt, men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge :)
 #472685  by ok64ismine
 
@synt4x: Känns som att det kommer att bli ett köp på den där senare! Finns väl andra carts som fyller samma funktion, men än så länge verkar denna vara kompatibel med flest spel...
 #473081  by Smart Cat
 
Lirod: Självklart.
 #478887  by MXS
 
Super Mario Star Road
En ambitiös uppföljare till Super Mario 64, utvecklat av ett gäng fans.
Super Mario Star Road is a complete Super Mario 64 modification which I have completed after more than a year of work.
Some of the features of this immense fan game are:

-Over 120 stars
-More than 30 nicely designed areas
-Nearly 50 catchy tunes
-Many new objects for Mario to interact with
-Well-polished gameplay
-Lots of goomba stomping
-Mario-style humor

---Download---
Pre-Patched Version: http://www.mediafire.com/?6w9s6jb8c3r9qn7
PPF Version: http://www.mediafire.com/?btziww2wybt3ajg

---Alternate---
Pre-Patched Version: http://www.fileden.com/files/2011/12/25 ... 8Pre-Pat...
PPF Version: http://www.fileden.com/files/2011/12/25 ... 8PPF%20V...

Do not forget to use the SMSR Camera Control code! If you do not, the camera will behave poorly during game play. Also, be sure to read through the readme.txt before saying that you are having a problem.

The stars given to you at the end of each boss course are not stars, they are keys which have the star graphic.

Trailer music by CarboHydroM.
 #485833  by Dan_the_ironman
 
Som bekant så suger ju dessa brutalt, och att laga skiten känns lite som att försöka hålla en snögubbe frusen när våren kommer.

Frågan är dock vart man kan få tag på bra ersättare till en rimlig penning?

http://www.ebay.com/itm/NEW-REPLACEMENT ... 5890182fca

Denna verkade ju vara bra men då är det ganska dyr frakt plus ev tull, så jag undrar om det finns liknande i sverige för en billig penning? Eller finns det rent utav reservdelar till joystickarna, så man slipper byta hela skiten bara för att plastbiten suger?

En möjlighet är att be pappa svarva en ersättningssticka i stål, men jag tror inte att han är så pigg på det.
 #485859  by Da Bear
 
Prova renovera den gamla först. Kostar ju knappt något så det är värt ett försök.

Bara att ta isär och göra ordentligt rent. Spänn sen upp fjädern och smörj in de rörliga delarna med fett.
 #486283  by drhotmail
 
Jag köpte en transparent kontroll 98 och den har jag kvar än och spelar med, aldrig bytt spaken.
Den har gått många timmar, riktigt många timmar!
 #486287  by Nils
 
Styrspaken i första inlägget använder jag och den är skitbra. Minst lika bra som originalet.
 #488359  by ok64ismine
 
Den i första inlägget är kalas! Använder den på 3 handkontroller här hemma! :D
 #488418  by Clownfish
 
retroliv wrote:Har för mig att jag har sett något klipp på youtube där dom gör rent och sätter dit någon tejpbit, verkade rätt enkelt. Ska se om jag kan hitta klippet.

Här:
Denna måste jag testa. Tack
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Instagram #sndb.se