• Vilket är spelet?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #11860  by likeguitars
 
När jag var liten så hade en polare ett regionsfritt nintendo. Efter ett besök i ett nordostasiatiskt land hade hans släkting med ett nintendospel som det stod på japanska på (tror jag) vilket var skitfränt då. Iallfall så såg spelet ut typ som gradius och man flög i något slags landskap som liknade jorden och man kunde även på nåt vis ta sig upp i rymden. Om jag inte mins fel så hette spelet "super vision" Men jag kan inte finna det som rom nånstans. Har för mig att vi slet för att komma nån vart men vi lyckades inte komma på vad det gick ut på. Är det någon som tror sig veta vad detta är för spel? Vore himla nice att få spela det igen.

 #11872  by Den där Marcus
 
Tyvärr inget förslag på vad det kan vara för spel, men Supervision är ett företag som gav ut stora mängder (förvånansvärt kvalitativa) piratkassetter (ex på några sådana kassetter: http://colordreams.se/gallery/yappa-ng/ ... _nes_2.jpg) så även om ditt minne är bra så kommer inte det namnet hjälpa dig så mycket.
 #11894  by likeguitars
 
Jag hittade en site om "supervision" Efter att jag postat den här tråden igår. Dock så vet man ju inte alls vad det kan vara för spel =( Finns det helt regionsfria nintendon? Efter mycket tjat och smörande fick jag låna det där spelet men det funkade inte hos mig.

 #11923  by BelfegorC4
 
Regionsfria nintendon finns det allt :D min pocketfami är regionsfri (kan kopplas till TV och har uttag för kontroller) Du kan även klippa bort ett ben på ett chip i nintendot för att köra det regionsfritt. Men usa spel kan gå långsammare då din enhet kör på 50hz.

http://www.freewebs.com/nesmods/

mycket andra roliga mods på denna sida
 #11924  by BelfegorC4
 
iloveyoulikeguitars wrote:När jag var liten så hade en polare ett regionsfritt nintendo. Efter ett besök i ett nordostasiatiskt land hade hans släkting med ett nintendospel som det stod på japanska på (tror jag) vilket var skitfränt då. Iallfall så såg spelet ut typ som gradius och man flög i något slags landskap som liknade jorden och man kunde även på nåt vis ta sig upp i rymden. Om jag inte mins fel så hette spelet "super vision" Men jag kan inte finna det som rom nånstans. Har för mig att vi slet för att komma nån vart men vi lyckades inte komma på vad det gick ut på. Är det någon som tror sig veta vad detta är för spel? Vore himla nice att få spela det igen.
Såg man spelet från "ögonen" För jag har ett liknande famicom spel (pirat) :roll: Där andra levels åker man i rymden och ser jorden i fjärran. Banan efter det så sprang man runt i en mobilesuit. Spelet heter Hot Scramble, Mobile suit Gundam Z. =) hoppas att detta hjälper. Bra spel btw :)

http://hg101.classicgaming.gamespy.com/ ... gundam.htm

edit: La till en länk till spelet
 #527094  by likeguitars
 
Fasen! Det var inte det spelet heller =(. Det påminde lite om Gradius i utförandet. Skulle vara så himla ball att hitta spelet.
 #527099  by likeguitars
 
Spelet är något slags 2d shooter. Försöker febrilt att leta upp det nu genom att gå igenom alla super vision-spel.
 #777078  by likeguitars
 
Det är det! Så coolt att få lira det igen. Inte världens bästa spel. Menmen. Ingen som sitter och ruvar på den kassetten?
Last edited by segasonic on 08 Feb 2016, 06:00, edited 1 time in total. Reason: CItera inte senaste inlägget, tack!
 #777079  by Ufouria
 
Ser rätt skoj ut! Påminner om något Intellivision spel :-k
 #779651  by Chefren
 
Skönt att nästan 10 års sökande är över :good:
 #781471  by likeguitars
 
Jag blev så begeistrad att jag köpte hem det från Japan med kartong och allt =). Nu har den en hedersplats i min samling!

Instagram #sndb.se