• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#157983  by Smart Cat

Smart Cat wrote:Finns det någon som har klarat SCN-verran av Rygar?
Jag menar någonsin, på riktigt.

Läste en insändare i NM från två killar som skrev:
"Vi är två killar som hållit på med Ligar i 1½ år utan att ha lyckats, går det?"
Jens:
"Jajamensan, kämpa på, etc etc"
sundrik wrote:Jodå. Jag och en kompis gjorde det när vi var små. Kommer bara ihåg att vi spelade riktigt mycket.
Jaha! Ni fixade det till slut! ABNORMT GRATTIS! :lol:
 #158385  by Ufouria

Spelade nyss igenom Batman, iofs inte första gången utan kanske 4:e. Kort men roligt så länge det varar.

Hade jag haft Batman Return of the Joker så hade jag spelat igenom det nu. Så dåligt är det inte.
 #158404  by Ufouria

Ja, under en halvtimme om man springer igenom utan att dö. Jag har alltid lyckats klantat mig på Jokern och blivit tvungen att ta honom i två omgångar. Problemet är andra formen som inte följer samma mönster hela tiden. Ibland två skott och sedan blixtar, ibland ett skott blixtar, plus att man inte vet när han börjar springa mot andra sidan. Verkar vara helt random.

Det är bara 5 banor, varav alla utom den sista tror jag är uppdelad i tre sektioner.

Edit: & bra musik!
 #158407  by Smart Cat

Aha!
Har inte provat det men det var ju med i spelpaketet så, jag tittade lite på det idag bara för att se om det fungerade. O det gjorde det ju.
Håller på med Guardian Legend just nu och får se vad det blir för spel efter det.
 #158416  by Smart Cat

Jag tycker att det verkar trevligt, men jag har inte kommit så långt än.
Har läst nånstans att spelet har fått kritik för att det är lite enformigt och det kan jag känna verkar stämma även fast det varierar mellan Shoot-em-up och Hack-and-slash.
 #158690  by elektronhjarnan

Guardian Legend tycker jag är ett av de bättre spelen till NES. Synd bara att det är till NES. Inget ont om konsolen i sig men jag tror verkligen att det hade kunnat vinna på lite mer varierad grafik och mindre sprite-flimmer.

Men det är ett bra spel.
 #158697  by GuardianLegend

Nämen, här sitter ni o diskuterar Guardian Legend hux flux utan mig :o Det är ett av de absolut bästa spelen! Har både musiken grafiken kontrollen och variationen! Tycker spelet är lagom svårt för att man inte ska tycka det går för fort att spela igenom o inte heller för segt o långdraget :P kul med de olika nycklarna och alla vapen man kan plocka på sig, man blir ju riktigt mäktig krigare i rymdskepps-banorna efter ett tag! Är nog faktiskt ett av de spelen med bäst grafik enligt mig... Battletoads håller jag också högt på den fronten dock! :)

tyckte det såg lite roligt på tradden för ett tag sen när ja köpte ett extra exemplar av ett visst spel:
http://www.tradera.com/NES-PAL-The-Guar ... n_88648430

:D
 #158710  by Smart Cat

Hehe! Du ropade hem dig själv alltså :D

Efter allt snack om Batman igår så var jag tvungen att prova lite och första två banorna kunde man verkligen springa igenom utan större problem så det spelet ska vi fördjupa oss i.
 #158759  by Ufouria

:yes:

Guardian Legend tycker jag att du ska ge en andra chans helt klart. Jag tänkte oxå lägga ner efter att ha spelat en kort stund men som tur var fortsatte jag och uppskattade spelet. Det enda jobbiga är väl att man inte riktigt vet vart man ska gå plus att på något ställe skulle man in och ut i en butik typ 13 ggr för att en dörr på andra sidan utanför "butiken" skulle öppnas.
 #158782  by Shigeru

Anledningen jag la ner det var för att miljöerna i RPG-delen eller vad man ska kalla det var så fruktansvärt tråkiga och det kändes allmänt segt :P Kändes nästan lika uselt som McDonaldland som nog är bland det tråkigaste spelet jag någonsin spelat, oerhört tråkiga banor, gameplayet är storuselt osv. Som en riktigt dålig version av SMB 3 :)
 #158852  by Ufouria

Varvade precis Kid Icarus. Iofs minst tredje gången som jag spelar igenom det.

Vet inte riktigt om jag gillar det eller ej. Det är rätt skoj men samtidigt jobbigt och drygt.
Stör mig på att man ramlar ner och dör om man duckar på ett moln vilket jag blev lurad att göra då det dök upp en fiende på molnet som bara går att döda om man duckar. :evil:
Sedan gillar jag inte banorna där bossarna finns eftersom jag inte vet vart jag ska gå så måste jag springa runt ett tag för att komma rätt.
Det allra mest störande är de idiotiska eggplantsgubbarna. Hatar de ffa på bana 3-4. Surt om man får en eggplanta på sig några rum innan slutbossen och det inte finns något "sjukhus" i närheten utan man måste ta livet av sig eller springa runt hela varvet igen. ](*,)
Dessutom tycker jag inte om musiken, ffa inte musiken på bossbanorna. Känner mig illa till mods när jag hör den. Det kan grunda sig i att jag hyrde Kid Icarus över en helg/dygn som barn och att jag då tyckte att bossbanorna var läskiga och stora (vilket de faktiskt inte är).

Förutom ovanstående punkter så tycker jag Kid Icarus är ok.
 #158898  by Pinge

jepp, men då klarade jag det aldrig utan att fuskkoda till sista banan!
Nu har jag klarat det flera gånger!

Älskar musiken! :good:
 #159426  by Ufouria

Spelade nyss igenom W&W. Riktigt mysigt spel. Gillar att studsa runt och samla kristaller och att öppna skattkistor.
Vet inte riktigt vilket av Wizards spelen som är roligast. 1:an och 2:an tror jag. 3:an är inte lika mysigt.
 #159462  by Smart Cat

Jag har provspelat det i 15 min men jag begriper mig inte på det, tycker hoppen är svårmanövererade samt att det kommer en massa fula bin och trycker till en hela tiden... :(
Men jag ska ge det en ordentlig chans en vacker dag.
 #159485  by Ufouria

Ja du får ge det spelet en ordentlig chans när det är tävlingsdags. Det är väl om några veckor. :yes:
Hoppen är svårmanövererade men man får in tekniken efter ett tag och då är det bara att studsa på. :) Blir lite lättare oxå när man får en dolk som man kan kasta. Svärdet är ju inte särskilt effektivt.
 #159581  by Ufouria

Japp! :D

Smart Cat: Tänker du på Wizards & Warriors 2 (Iron Sword)? Där kan man snacka om svårmanövererat. Man studsar bort om man blir träffad av fiende vilket man inte blir i ettan.
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 227

Instagram #sndb.se