• Svarta Serien (Diskussionstråd till FAQ)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #38980  by BelfegorC4
 
Azox wrote:hehe någon som skriver i natt mössan på tradden :P
Någon som inte är en samlare helt enkelt :)
Mario är med i Pinball spelet och det är självklart för en svensson att om
1. Mario är på kartongen
2. Det är Pinball
= Mario Pinball
8)
 #164218  by sundrik
 
Kom alla i svarta serien utan regionkod, dvs bara med european version?

Om European Version-spelen var identiska inom PAL-B regionen, så är det ju fel att kalla dem SCN-spel.
EEC, som var första märkningen hade ju i varje fall SCN på baksidan. Det har ju inte European Version-spelen
 #164307  by sundrik
 
Ja, det står väl SCN på manualerna.

Men själva kassetten eller boxen då. Såg dom likadana ut i Hela PAL-B regionen? Eller är utseendet unikt för skandinavien...
 #331273  by Gooner
 
Ingen kunnig som kan svara på Sundriks fråga? Jag är nämnligen nyfiken på detta själv
 #331289  by Ufouria
 
Så här är det...
Boxarna kan se likadana ut i t ex Skandinavien och tyskland (omärkta eller EEC på flärparna).

När det gäller kassetterna däremot så är de tyska kassetterna ALLTID (även de som ligger i en omärkt kartong) märkta med t ex FRG på baksidan. Det lärde vi oss för någon vecka sedan. :yes:
 #851943  by Overwalk
 
Hej.

Hoppas jag postar på rätt ställe nu.

Jag undrar över de spel i svarta serien som inte släpptes i Sverige och som var "ritade" (ej pixlade").

Vet att 10 Yard fight endast är pixlade.

Har sett baseball, Donkey kong Jr Math, Urban Champion men jag är tveksam om det finns ritade exemplar till Gyromite och Stack up?. Dvs är robotspelen också endast pixlade eller är det jag som ser dåligt?

Har googlat mig till sömns utan resultat länge nu :)

Visa gärna bild på pixlad och ritade Gyromite, Stack Up så man kan se skillnad om det nu finns sådana.

Tusen tack på förhand.
 #851946  by jarsehonken
 
Om jag drar mig till minnes så finns inte Gyromite och Stack up med ritade omslag. Jag tror Baseball inte finns ritad i ”original”, utan är en repro. Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

Edit: eller blev baseball utgivet i Europa? Finns en spansk version om man googlar.
:-k
 #851948  by Overwalk
 
Jag hittade baseball på ebay. På väg med snigel post

Om det är som du tror så underlättar det för mig iaf.

Verkar dock finnas många kopior / konverteringar på robot spelen.

Varför man nu skulle orka lägg kraft på det?
 #851968  by Sonefors
 
Baseball finns "ritad", minns inte region dock. Har för mig att jag köpte en sån för att matcha boxen. För vi snackar om kassetter nu va? Annars är det bara DK Jr Math och Urban Champion, så om du ska ha kompletta i ritad stil finns 27 st.
 #851969  by Overwalk
 
Kassetter endast.
Jag inser att jag troligtvis svär i kyrkan men jag är ointresserad av både boxar och manualer :).

31(32) - 3 (gyromite, stack up, 10-yard fight) = 28(29)

Eller?
 #859819  by Martin
 
Mah Jong släpptes också i svarta serien, endast i Hong Kong. Trots att mahjong är populärt där så verkar det inte som spelet sålde så mycket för det dyker sällan upp och är ofta otroligt dyrt (tror någon på forumet ägt det, var det Kralle?). Det vanligaste Hong Kong-spelet är antagligen Kung Fu. Det syns oftare på Ebay, är inte så dyrt. Jag har sett det i butiker som t.ex. en retrospelsbutik i Bangkok. Hong Kong-varianterna har en lite blåare ton på den svarta färgen på kartongen.

Jag älskar svarta serien, men avskyr de pixlade, så otroligt fantasilösa och fula. :hateps3:
Mah Jong saknar jag. Visste inte om att Baseball släppts officiellt, jag har bara repro-varianten. Så nu saknar jag den också. Inga spel jag kommer att jaga aktivt, men klart att det vore kul att ha dem.

Image
 #880055  by Jorn
 
Ber om ursäkt ifall frågan är ställd i fel forum.

Finns det några sidor som säljer reproboxar av den svarta serien. Såg någon custombox till Duck Hunt / Smb på tradera som till och med var märkt sndb på baksidan. Någon som vet vart man kan finna dessa?
 #880188  by MrJim
 
Vet ej om jag postar rätt. Såg en annons på Tradera https://www.tradera.com/item/340700/561 ... ib-sealed-

Denna typ av svarta serien, "ritade" omslag, såldes dom inplastade någonstans? Så vitt jag fått lära mig gjorde dom inte det i Sverige iaf?

Dom spel i svarta serien som såldes inplastade, plasten brukade väl inte se ut som den gör på bilderna i annonsen?

Och dom spel som såldes inplastade bör väl rimligtvis inte ha den typ av slitage som syns vid locket på bild nummer tre i annonsen?
 #880189  by Lirod
 
Precis, Bergsala ville inte betala extra för inplastade spel om jag minns det rätt. Precis som du funderar så borde spelet vara inplastat av en privatperson eller andrahandsbutik, exempelvis kunde TV-spelsbörsen plasta in sina begagnade spel ibland.
 #880193  by Ufouria
 
Länken funkar inte för mig. Är det Pinball som ligger på Tradera så är det en bluff. Kartongen är ju rejält sliten och locket öppnat typ en miljard gånger (extremt sliten i gångjärn).

Instagram #sndb.se