• Vem har den äldsta (lägsta serienr.) fungerande enheten?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #165649  by Pinge
 
är det en adapter med ett silvrigt klistermärke på så har jag haft en sån (eller om den ligger kvar i gömmorna) det var den som var med till enhet 4040 som jag råkade sälja ](*,)
 #165745  by Alas
 
Here we goooo...... and let me hear you say yeah!!!

Image
 #165755  by Alas
 
Sanna: Nix... testade både med amerikansk och Pal-A men den stod bara och blinka...
 #165777  by Alas
 
Rogerxy: Thanks! :MM

Gsmhacker: Fick 3 nes i samma paket och sålde iväg strömadaptrarna... la inte märkte till någon skillnad tyvärr...
 #165799  by instinqt
 
Jag hade en lite skum förut till en enhet jag renoverade...kollade aldrig serienumret, men det var lite "rundare" europaplugg eller vad man ska säga. Den var hade inte kanter utan var rundad, eller nåt sådant :)

Har en kass bild på den någonstans...
 #233568  by Pinge
 
instinqt wrote:Jag tror på tvåsiffrigt.
Och idag fick du rätt eftersom Fissebritta postade en bild i sin presentationstråd på enhet 45
 #233572  by Smygarn
 
Vore kul att veta vad en samlare är villig att betala för en enhet med lågt serinummer. Om nu Fissebritta har en enhet med nummer 45 och vill sälja, hur mycket skulle en samlare kunna tänka sig att betala för att få den i sin ägo? :)
 #233578  by Pinge
 
jag skulle gärna ha en enhet med serienummer under 100, men skulle nog inte betala mer än 500:- för den!
 #233584  by Ufouria
 
Bergsala kanske fick några specialenheter som var regionsfria så att de skulle kunna testa spelen innan de tog in dem i PAL format. Eller tror ni att de oxå kapade av benet på sina konsoler eller hade amerikansk/japansk konsol?
 #233684  by Smart Cat
 
Manualmannen fick ju en Japansk konsol när han skulle köra igenom Shadowgate och den måste ju ha kommit någonstans ifrån.

(eller han sa egentligen en "konsol som kunde hantera det japanska formatet" (NTSC?))
Med tanke på den mannens minne så kan det ju lika gärna ha varit en Amerikanske konsol som någon från BS lånade ut.
 #274426  by sundrik
 
Man börjar ju undra om det verkligen är serienummer. Som denna: Pe597259

Har ju svårt att tro att det var sålt nästan 600.000st konsoler i lilla Sverige? Det finns väl ännu högre "serienummer" än den på ett svenskt NES.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Instagram #sndb.se