• Roligaste svarta serien spelet?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket svarta serien spel är roligast (ej SMB)?

1986-09-01 - Excitebike
17
13%
1986-09-01 - Ice Climber
17
13%
1986-09-01 - Mario Bros.
7
6%
1986-09-01 - Pinball
2
2%
1986-09-01 - Popeye
No votes
0%
1986-09-01 - Tennis
1
1%
1986-10-15 - Donkey Kong
8
6%
1986-11-15 - Golf
6
5%
1986-12-15 - Balloon Fight
21
17%
1987-01-15 - Soccer
1
1%
1987-02-15 - Clu Clu Land
4
3%
1987-03-15 - Mach Rider
1
1%
1987-04-15 - Kung Fu
16
13%
1987-06-15 - Donkey Kong Jr.
1
1%
1987-07-15 - Devil World
2
2%
1987-08-15 - Duck Hunt
3
2%
1987-09-15 - Donkey Kong 3
2
2%
1987-09-15 - Pro Wrestling
8
6%
1987-10-15 - Slalom
1
1%
1987-10-15 - Wrecking Crew
8
6%
1987-11-15 - Volley Ball
No votes
0%
1987-12-15 - Hogan's Alley
No votes
0%
1988-02-15 - Wild Gunman
No votes
0%
1988-06-15 - Gumshoe
1
1%
 #23774  by Ufouria
 
Alla svarta serien spel UTOM SUPER MARIO BROS går att välja eftersom det hade vunnit och man får bara ge en röst.

Själv tycker jag inte att något av svarta serien spelen är skoj.
Super Mario Bros är okej. Gillade det som barn (det första spelet jag spelade) men inte längre.

 #23779  by Link
 
1. Super Mario Bros
2. Mario Bros
3. Tennis

 #23780  by BelfegorC4
 
Jag har inte spelat alla spel i den svarta serien men SMB har alltid varit en stor favorit sen jag har varit barn. Så det får bli den :)

 #23781  by brb2009
 
Super Mario Bros eller Excite Bike

 #23782  by Kreese
 
De flesta svarta serien spelen är perfekta för nybörjare. Jag menar spel som Popeye, Donkey Kong mm. Tråkiga men relativt simpla att börja med.

De spelen jag gillar bland dessa svarta är:
Image
Super Mario Bros. (det håller än idag och är lätt det bästa i denna serie, men visst, inget spel jag lirar ofta).

Image
Kung Fu, lite för lätt dock. Men eftersom man var fixerad vid karate och ninjaspel som liten fastnade man lätt för detta. Dessutom var det ett av få spel som jag ägde själv!

Image
Balloon Fight, kanske ett av de roligare 2-playerspelen totalt sett. Dock enformigt i för stora doser.

Image
Clu Clu Land är inte helt tokigt heller. Skoj men svårt att styra, men rätt ball spelidé...

Image
Pro Wrestling äger! Det enda Wrestling spelet jag gillat! Älskar Starman och King Slender! Mina två favoritkaraktärer... Ryggknäckaren är så brutal och Voltsparken!

Image
Ice Climber är skoj om man är två också!

Image
Fasen höll på att glömma Excite Bike, det är skoj, fasen att man inte kunde vara två spelare. :( Spelade detta hemma hos en polare och var ganska avundsjuk på detta spelet.

Jag vet inte om du lirade dessa spel så mycket förr Sanna? Det kanske är därför jag gillar dem, för ska man vara ärlig så är de riktigt kassa många av dem, om man jämför med spel som kom senare. Vissa spel scrollar ju inte ens och har extremt kass grafik!
Last edited by Kreese on 17 Apr 2007, 14:33, edited 1 time in total.

 #23785  by Ufouria
 
Kreese wrote:Jag vet inte om du lirade dessa spel så mycket förr Sanna? Det kanske är därför jag gillar dem, för ska man vara ärlig så är de riktigt kassa många av dem, om man jämför med spel som kom senare. Vissa spel scrollar ju inte ens och har extremt kass grafik!
Anledningen till att jag inte gillar dessa spel är som sagt troligtvist pga att jag inte spelade dem så mycket förr.
De spel jag spelade var i stort sett bara Super Mario och Excite Bike. Excite Bike var faktiskt ganska skoj när jag tänker efter. Minns att jag spelade det en hel del.

 #23788  by brb2009
 
Rätta mig om jag har fel men majoriteten av svarta serien spelen är ju arkad portningar, märks på utformningen av många av dom.

Och ARGGGHCHGH för att jag glömde Pro Wrestling :(, skäms på mig, och Ice Climbers med, whoopar vem som helst i Pro Wrestling med Starman

 #23789  by Bonomaul
 
Helt klart Super Mario Bros för min del! Utklassar de andra med hästlängder bara vad gäller storlek.

 #23798  by Nystroem
 
Balloon Fight och Tennis är nog de roligaste. SMB är ju inte så illa pinkat heller..

 #23799  by Widar
 
SMB, Wrestling, Ice Climber, Excitebike, Balloon Fight är mina favoriter. Är nog mest för att man spelade dem så mycket när man var mindre. :)

 #23803  by BelfegorC4
 
Balloon fight är ett roligt spel som jag och flickvännen tycker om att spela tillsammans. Bara jag kan få henne att sluta poppa mina ballonger :( Men Pro Wresling är bra om man spelar med en polare. :D Starman är en lila fjolla :twisted:

 #23805  by nes_nerd_no_1
 
1. Super Mario Bros
2. Golf
3. Volley Ball

:)

 #23806  by Widar
 
Sheit! Jag glömde ju Golf!
Given klassiker! :)

 #23808  by WERY
 
Duck Hunt
Wild Gunman
Ice Climber

Dessa har inte alltid vart mina favoriter men jag gillar dem iaf

 #23811  by Nagai
 
Slalom, Mach rider, Super mario bros.
Det är klart mina favoriter inom den "svarta-serien" :D :D :D

 #23814  by Odium
 
Super mario Bros, Pro wrestling, soccer och Excite Bike....Ikari Warriors oclså...Ja jag vet det är inte ett spel i svarta serien, men eftersom det bara verkar vara jag som gillar det spelet här så tar jag upp det bara för att...

 #23842  by Lakanman
 
1. Super Mario Bros.
2. Golf. Är en höjdare om man spelar två och är jämnbra. Blir jäkla fin tävling då. Går även att köra en fredagkväll. Antal slag man hamnar bakom den andra på varje bana. Så mångar klunkar av vad du nu dricker får du dricka. Tråkiga är om man hamnar efter i början så blir det lätt att man förlorar varje bana och somnar :)
3. Tennis.
Last edited by Lakanman on 18 Apr 2007, 11:22, edited 1 time in total.

 #23843  by Widar
 
Lakanman wrote:2. Golf är en höjdare om man spelar två och är jämnbra. Blir jäkla fin tävling då. Går även att köra en fredagkväll. Antal slag man hamnar bakom den andra på varje bana. Så mångar klunkar av vad du nu dricker får du dricka. Tråkiga är om man hamnar efter i början så blir det lätt att man förlorar varje bana och somnar :)
Är det inte bättre att den som vinner får dricka antal klunkar motsvarande slag före? Då blir det jämnt och kul efter ett tag.

 #23844  by Lakanman
 
Widar wrote:
Lakanman wrote:2. Golf är en höjdare om man spelar två och är jämnbra. Blir jäkla fin tävling då. Går även att köra en fredagkväll. Antal slag man hamnar bakom den andra på varje bana. Så mångar klunkar av vad du nu dricker får du dricka. Tråkiga är om man hamnar efter i början så blir det lätt att man förlorar varje bana och somnar :)
Är det inte bättre att den som vinner får dricka antal klunkar motsvarande slag före? Då blir det jämnt och kul efter ett tag.
Hmm jao det är nog sant. För man vill ju dricka :)

 #23859  by Den där Marcus
 
Favvisarna, förutom SMB, är Excite Bike (i små doser), Ice Climber och kanske framför allt Wrecking Crew.

 #23886  by Tawny
 
kung fu, pro wrestling, wrecking crew, slalom, golf, wild gunman

sen vet jag inte om dessa räknas dit men zeldaspelen, kid icarus, punch out, metroid

 #23888  by AndiOne
 
Va inte frågan spelet och inte spelen :)

Ja har ritkigt svårt för att bestämma mig för vilket de blir.
Men tror nog att de allt måste vara Super Mario Bros

 #23904  by rocc
 
Jag räknar Super Mario bros som ett av de bästa spelen
någonsin så det är inte svårt för ett sånt mästarlir att stena
resten i svarta serien. (har iofs inte spelat exakt alla, men
tror att min tes håller även efter att jag gjort det)

 #23950  by Tawny
 
AndiOne wrote:Va inte frågan spelet och inte spelen :)

Ja har ritkigt svårt för att bestämma mig för vilket de blir.
Men tror nog att de allt måste vara Super Mario Bros
då behöver du inte räkna mina komman som "och" utan som "eller" och se alla mina uppräknade som en delad förstaplats ;)

 #23989  by jalla
 
Super Mario Bros 1 såklart. Ingen över, ingen brevid ;)

 #24071  by nes_nerd_no_1
 
jalla wrote:Super Mario Bros 1 såklart. Ingen över, ingen brevid ;)
WORD! Image

 #24117  by Frezy_man
 
yepp. Super mario bros är klart bäst. Men spel som Kung fu, excite bike mm. Är också ganska roliga en stund ibland. Ice climber fungerar fint ibland också.

Alla spelen är ju klassiker som sagt. Men det enda som kan mäta sig med framtida stortiltlar är super mario bros =)

 #27015  by pravda
 
Gumshoe, som var överlägset det roligaste zapper-spelet, men också Balloon Fight, ett väldigt roligt koncept.

 #39904  by Ufouria
 
Är för mig att Slalom är rätt skoj. Hade en kompis som barn vars favoritspel var Slalom. Han köpte spelet via Gula Tidningen och fick skjuts till säljaren som bodde långt bort. Blev ett dyrt spel med med tanke på bensinkostnaden. Spelet kostade väl bara en femtilapp eller om det var hundra kronor, bara kassetten.

 #39906  by AndiOne
 
hehe slalom är verkligen grymt långt ifrån att vara skoj :)

Tyckte iofs om de när ja va liten, men nu när ja spelar de så blir ja
bara besviken o tycker de suger :)

Instagram #sndb.se