• Vilket NES spel har bäst musikintro?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#133474  by Lakanman

Turtles är för jäkla bra. Jag hade det aldrig. Men jag lånade det och då passade jag på att med en liten bandare spela in låten ifrån tv:n.

Jag tycker den är bättre som PAL:

#133483  by Gixen

Zelda 2 är mäktigt!
Silius gillar jag oxå skarpt. Lite heavy metal över det :good:
 #133487  by Ludu

Som många sagt är MM3 otroligt mäktig. Synd bara att trean inte har någon introfilm som de andra spelen. När låten verkligen kommer igång borde titelskärmen komma upp, precis som i tvåan efter någon slags prolog. Det är som att filmintrot inte gör musikintrot rättvisa. Man får väl nöja sig med att megaman stirrar på en med en "vafan? tar ni kort?"-blick medan man sitter å lyssnar :good:

Att välja en favorit är otroligt svårt, men MM3, Metroid & Kid Icarus slår ju aldrig fel :) (+alla jag inte kommer på för tillfället)

EDIT: sen har vi ju Nuclear Waste....nä, nu ska vi väl inte ha ALLTFÖR mycket storhetsvansinne...
 #133854  by Chefren

Megaman 2 vinner överlägset om ni frågar mig. Får rysningar när kameran börjar gå uppåt och musiken ökar och exploderar i fantastiskt 8-bitars-galloperande-16delars-ös.

Megaman 3 är också en favorit.
 #134250  by Jimbop

Synd att de som lägger upp ljudklippen nöjer sig med emulator-förvrängt ljud.
faxanadu-introt använder noicekanalen.....faktiskt. men här verkar de ljuden borttrollade.
Jag kopplade in mitt nes direkt till datorn och spelade in några ljud för några år sen. Kanske borde lägga ut dem på youtube för att komplettera.
 #134674  by Chefren

Om inte annat så är det sjukt svårt vill jag minnas. Dömd till döden är den som springer ner i tunneln utan ljus...

Contra har också fett intro. Kort och men gott.
 #248586  by Ufouria

Bumpar denna!

Tänkte att man kunnat gjort en omröstnings-"tävling" där spelet med bäst intromusik ska koras precis på samma sätt som med snyggaste boxomslaget och spelet med bäst musik.

Insåg sedan att jag inte orkade dona med detta... iaf inte idag.
 #248633  by Lirod

Jag gillar The Legend of Zelda-introt mest av de jag har hört. It's a classic.
 #248637  by FerretX

Håller med dig Lirod... the legend of Zelda introt är min absoluta favorit
 #249078  by Pinge

wery: 100:- på att ingen av dem hamnar på topp 5.. sätter du emot?
 #249080  by Ufouria

Blue Shadow har bra intro!

Minns ni den där mysko kassetten där spelet hängde sig så fort man blev träffad. Det var jobbigt i början när jag spelade det spelet (när jag fått tag på en kassett som fungerade) för jag var inställd på att spelet skulle hänga sig så fort jag råkade springa på en fiende.
 #249110  by WERY

pinge80 wrote:wery: 100:- på att ingen av dem hamnar på topp 5.. sätter du emot?
Med tanke på hur smalt intresset för NES är på denna sidan så skulle jag inte ens ta chansen
 #249111  by Pinge

vadå smalt?
 #249135  by Chefren

Rätt dött lopp mellan Megaman 2 och 3 men trean vinner nog i slutändan!
 #249138  by WERY

Med tanke på vilka och vad för slags spel som redan är dom givna vinnarna kan inte intresset för NES vara särskilt brett hos majoriteten av alla här. Ibland är det så man får intrycket av att bara 10 spel till hela formatet är omtyckta öht
 #249158  by Pinge

en del av oss försöker heller inte göra oss märvärdiga och ständigt namedroppa amerikanska dyngspel ;)

Instagram #sndb.se