• Hur många kompletta SCN spel finns det? (Dis. tråd till FAQ)

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #75355  by Sunking
 
Jovisst är det smidigt att använda länken, men då måste jag komma ihåg att den ligger i denna delen av forumet, denna tråden, och denna sidan...
Kan vi inte göra det till en officiell del av NESdb då?
Jag kan bidra med några scanns till några som fattades.

 #75361  by rogerxy
 
Sunking wrote:Jovisst är det smidigt att använda länken, men då måste jag komma ihåg att den ligger i denna delen av forumet, denna tråden, och denna sidan...
Eller bara spara den som bokmärke?

 #75465  by Sunking
 
rogerxy wrote:
Sunking wrote:Jovisst är det smidigt att använda länken, men då måste jag komma ihåg att den ligger i denna delen av forumet, denna tråden, och denna sidan...
Eller bara spara den som bokmärke?
Ja, jag tänkte att någon skulle påpeka det. Men man har ju "favoriter" så det räcker och blir över... Men det finns väl inget annat val...

Förresten Bono: Hur hittade du till sidan första gången du la länken i tråden?

 #75581  by Bonomaul
 
Antar att skaparen av sidan berättade om den någon gång långt tillbaka i forntiden. :)
Dock har du ju helt rätt i att den i framtiden borde bli en del av sidan!

 #75862  by Sunking
 
Va kul att du tycker det!

Jag har till och med skrivit upp några av bilderna jag kan komplettera med:
Prince Of Persia - Fram- och baksida kartong

Road Fighter - Manualen

Robocop 3 - Ska det vara den svenska A4-manualen? (I så fall har jag den.)

Terminator 2 - Manualen
 #134859  by tjibynn
 
Jag hittar inte The Legend of Zelda på nån lista här över ESP/DAS utgåvor med svensk A4-manual.
Why?
 #135397  by tjibynn
 
ingen som vill hjälpa mig...?
 #135401  by tjibynn
 
Jahaa... #-o

Tack för hjälpen !!

//Tjibynn
 #306725  by Ufouria
 
*Bump*

Funderade på Dr. Mario tråden men min fråga krävs lite mer än att bara en kan svara på tror jag.

Jo, de 11 ESP spelen som släpptes i Sverige med svenskt A4, vilka av dessa släpptes även i övriga Skandinavien?

http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=1143

High Speed vet jag finns med finskt A4. Men hur är det med resten? Var det enbart Yapon i Sverige som tog in dessa eller finns det ESP spel (förutom High Speed) med finsk, dansk eller norsk instruktionsblad?
 #310111  by kralleman
 
Jag hade en gång en lista över ESP-spel som släppts med finsk manual. Vet inte var den är nu, men kommer ihåg att de enda ESP-spelen som ingår i våra "10" eller "11" som inte fanns med i listan över finska ESPer var SW2, PR, Foreman och RoboCop 3. De andra skall alltså ha släppts med finsk manual. Men sen hade de ju andra som t.ex. Days of Thunder, Wrestlemania, POW, Arch Rivals och Iron Tank (som ju för övrigt verkar ha släppts i Danmark med).

Tror det var vanlig storlek på alla finska manualer. Eller ja, de är lite större än en vanlig NES-manual. Svart-vita, men lite glansigare papper än t.ex. Smurfarna. Kan inte komma ihåg att jag sett några finska A4an..

Listan över dessa finska ESPer kom från någon av de finska användarna här på forumet.
 #552342  by segasonic
 
Nej. Ta resterande NES-frågor i Doktor Mario tråden :)

Instagram #sndb.se