• Vilken är den bästa världen i Super Mario Bros 3?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilken värld i Super Mario Bros 3 är den bästa?

1 - Grass Land
1
1%
2 - Desert Land
2
3%
3 - Water Land
3
4%
4 - Giant Land
35
51%
5 - Sky Land
10
15%
6 - Ice Land
5
7%
7 - Pipe Land
8
12%
8 - Dark Land
4
6%
 #365610  by Japanspel
 
Pipe Land, klurigast och kanske svårast. Redan första banan är fantastisk, när man hela tiden ska uppåt uppåt och går man till höger kommer man ut till vänster.
 #365611  by Stonkish
 
Av någon anledning tycker jag att Water Land är rätt mysig och jag gillar den som fan. Sen kommer Giant Land och efter det Sky Land. :D
 #365671  by Kveldulver
 
Skyland är min absoluta favorit! Skon och tanooki dräkten är väl största anledningen. Gillar även den världens ledmotiv skarpt.
 #365715  by Silvervirvelillusion
 
Sky Land har etsat sig fast för mig. Innehåller mycket kul spelelement, kreativitet och variation.
Pipe Land är ganska bra den också, vill jag minnas. Hatade den som yngre, men den känns roligare idag och har åldrats fint med sitt icke-linjära upplägg på många ställen. Gillar det konceptet. Som någon var inne på blir vattenbanorna ofta oerhört tråkiga och sega, men undervattensmusiken är för det mesta desto behagligare.
 #365770  by 3gengamern
 
1# Giant Land Dubbelt så mycket av allt, blir dubbelt så kul!
Innan jag via min kusin fick reda på hur man kunde hitta och använda warp-flöjterna, var jag som liten tvungen att spela igenom alla världar efter varandra. Fast jag orkade aldrig streckspela längre än till den 4:e innan jag slog av. Så ett bra tag fick den tjänstgöra som vikarierande sista värld (Egentligen ett mycket bättre slut än den 8:e som med råge är den tråkigaste). Så tillsammans med musiken och den roliga bandesignen, har 4:an alltid legat mig varmast om hjärtat.

2# Sky Land Stöveln och tornet.
oldschoolgamer wrote:älskar Sky Land med! :D (mycket tack vare stöveln och det höga tornet upp till molnen.)
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Första halvan av den världen innehåller de två bästa banorna i hela spelet. Sedan kommer man upp bland molnen och det blir inte fullt så kul men det är en annan historia.

3# Water Land Havet är djupt!
I vanliga fall är jag inte alls något stort fan av vattenbanor i tv-spel, men denna världen har jag allting gillat skarpt. Speciellt de små detaljerna med broar som öppnas/stängs och den där lilla båten som man kan ta ut på havet till öarna längst i öster. :D
 #365816  by andersb80
 
Majoriteten håller med mig i detta med :) Giant Land är häftigast! För att den överraskar och visar en första lekfullhet som senare Mario 64, Mario Galaxy o.s.v. fortsatt med
 #365937  by Stonkish
 
rogerxy wrote:Jag hatar vatten-världar i förmodligen alla spel jag spelat... i SMB3 så är det 7# Pipe Land som gäller... utan konkurrens den största utmaningen i spelet förutom sista, & roliga banor
Det är något med TV-spel och vatten. Varför måste vatten alltid förknippas med svårt? :-k
 #365938  by Mango
 
Jag förknippar inte vatten med svårighet. Snarare med irritation. Vi olyckligt lottade PAL-spelare måste ju redan stå ut med spel i slow motion, och sen blir de ÄNNU segare i vatten :lol:
 #366504  by Pinge
 
ja, det är därför vaten är av ondo... det går så segt... och har i regel dålig musik
 #414456  by smid
 
Ja Pipe Land är riktigt kul, speicellt när man får chansa på vilket rör man ska hoppa upp i. Ice Land är bara frustrerande, men inte lika illa som Water Land...
 #414465  by segasonic
 
Sky land fick min röst. Lagom svåra banor samt bra musik! :good:
 #414469  by smid
 
Sega: Den innehåller ju bara massa autoscrollande :(

SGAK: Vad är extra roligt med den världen? Kollade på kartan och kommer inte ens ihåg den...
 #414479  by segasonic
 
De autoscrollande banorna upplevs ofta som svårare och jag gillar utmaningar ;)
Ganska lätta ändå.
 #414485  by segasonic
 
Du måste ha tålamod Smid ;)

Instagram #sndb.se