• NESE-001

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #39617  by gotia
 
Hej jag har en nese-001 konsoll som jag fått gratis och har moddat svenska handkontroller så att dom skall funka men under på konsollen där regionen står står det HOL och jag undrar då vilket land konsollen kommer ifrån?Någon som vet? Man skulle ju kunna tänka att det kanske är holland.

 #39619  by J. Lilja
 
HOL ska stå för Holland ja, konsollen ska då maskinellt vara av samma standard som t.ex. en tysk maskin.

 #39626  by gotia
 
Okej så då har jag en holländsk maskin?
Är det lägre värde på en sån än en scn bergsala?

 #39631  by BelfegorC4
 
Ja och Nej :P
Det gjordes mindre antal SCN maskiner men folk på tradera verkar strunta i vilket land konsolen kommer ifrån, så länge den är PAL-B.
En SCN maskin ska kunna använda alla handkontroller från Europa (NES-004 och NES-004E), medans en tysk till exempel klarar inte av NES-004 handkontrollerna :(

 #39636  by gotia
 
ne det med handkontrollerna vet jag ju om och jag fick modda mina nes-004 genom att sätt ain två motstånd.

 #39690  by gotia
 
Med tanke på att jag för ca 6 månader sne bytta moderkort och connector kanske värdet till och med är högre än på en vanlig scn?
Sen jag bytte allt har inte moderkortet blinkat en enda gång !

 #39699  by BelfegorC4
 
varför byta ut moderkort och connector? :S
Hade räckt med att spraya elektronikrengöring och skrubba lite på kontakterna på moderkortet (där connector sitter) sen funkar allt prima.
Jag behöver inte ens trycka ner mina spel för att dom ska starta.
Connectorn är orginal och har inte böjt tillbaka några stift eller något annat =)

 #39720  by gotia
 
Ne det var totalt onödigt att byta men det visste jag inte då för mina handkontroller fungerade inte å tänkte att det måste va nått på moderkortet men funkade inte ändå så bytte connector för handkontrollerna hade jag tetat ons en polare å dom funkade men sen kom jag fram till att jag inte hade en svensk nes.

Instagram #sndb.se