• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#414670  by Shigeru

Little Samson, första gången jag lirade det, mycket trevligt men besviken på hur sanslöst snabbt det gick att köra igenom, nu lirade jag på easy men kändes ändå lite väl lätt :P
 #415034  by Pinge

Två höjjdarspel! :good:
och ett toppenspel med samson!
 #415373  by segasonic

Samson är utan tvekan ett av de bästa NES-spelen :)

Edit: Felstavning :$
Last edited by segasonic on 14 Jun 2011, 18:01, edited 1 time in total.
 #415375  by Pinge

ja det är det verkligen! det ska nog bli nästa spel jag spelar...
det enda som e lite synd e att det är för lätt även på hard
 #415376  by segasonic

Det har du rätt i, det är ganska enkelt tyvärr :(
 #416916  by Miller

Lirat Mega Man 3, buster only, inga e-tankar, halva dagen ungefär med en god vän.

Första 8 bossarna är no biggie, små problem vid Gemini och Shadow Man. Hard Man hittade jag en supertaktik på. Sen kom farthindren...

*Flash Man tog 30 minuter att klara.
*Quick Man tog kanske 2 timmar inklusive matpaus. Ren tur att jag klarade honom till slut.
*Wood Man satt vi med 2 timmar (fick ner honom till 2 pinnar ](*,) ), sen gav vi upp, bombade honom med Needle Canon och fortsatte med bustern genom resten av spelet.
*Wilys fort är så sjukt enkelt, Yellow Devils "hoppattack" dock, hur undviker man den? Löjlig.
*8 bossar på rad var perfekt utmaning, klarade sånär Hard Man med sista livet i behåll.
*Krabban var sjukt svår men belönande med bara bustern.

Förutom trippeln Flash/Quick/Wood Man är spelet skitroligt vekrligen, men de bossarna kan verkligen dra nåt gammalt över sig, F*ck That Shit säger jag bara, aldrig mer ska jag lägga ner timmar på de igen. Usch! I övrigt borde alla, _alltid_ spela Buster Only. Så skall Mega Man avnjutas 8)
 #416918  by Nils

Jag njuter av att strategiskt använda mina vapen.
 #416919  by Ufouria

Håller med er båda!

Grejen/tjusningen med Mega Man är ju just specialvapnen och att själv komma fram till vilket vapen fungerar bäst på de olika bossarna. Dessutom är det roligt att med specialvapnens hjälp effektivisera banorna och få så bra flyt som möjligt för att komma fram snabbare till bossarna. Dock blir det såklart mindre utmaning på bossarna när man använder specialvapnen --> mindre kul när man vet vilka vapen som ska användas.

Om man enbart kör med bustern så blir det inte längre ett Mega Man spel utan vilket plattforms/actionspel som helst.
 #416923  by Malus

Super Mario Bros (inte första gången men ville bara spela igenom det.)
Mega Man 2 (inte heller första gången)

Här näst blir väll Metroid.
 #416979  by Miller

Skulle säga att så fort man lärt sig använda specialvapnen försvinner utmaningen mer eller mindre, sånär på ett par svåra hopp på banorna. Det går ju inte att dö mot bossarna. Man kan kalla det vad man vill - tjusning, strategi - men om sanningen ska fram så ärdet inte lika roligt att spela med specialvapen förutom första gången man drar igenom spelet.

Detta är anledningen till att jag aldrig lirar Duck Tales / Chip n Dale / Kirby's Adventure - jag vet redan att jag inte kommer åka på motstånd när jag startar spelet så vad är poängen med att ens starta spelet? Bara en transportsträcka med lite fin musik och grafik. Nej tack, efter man klarat Mega Man-spelen någon gång så måste man bjuda upp till lite motstånd. De flesta spelen funkar utmärkt att spela med bara buster också vilket borde visa att programmerarna designade spelen så att det var möjligt (förutom ovan nämnda undantag, typ).
 #416989  by Nils

Spel behöver inte vara svåra. Kirby är awesome. Hade remaken till GBA när jag var liten. Asbra. Eller ta mitt favoritspel Paper Mario (& Paper Mario till Gamecube). Bra för att storyn är bra. Men de är ju inte jättelätta heller...

Försök klara Mega Man 9 med bara bustern. De kommer vilja använda Jewel Satellite, jag lovar dig. Men vad jag ville säga är att jag gillar spel med charm, typ Kirby. Synd att det nya till Wii kommer kännas för barnsligt.
 #416990  by Ufouria

Poängen med de lätta spelen är att klara de så snabbt som möjligt eller få så mycket poäng som möjligt (t ex Duck Tales). Om man bara spelar dem för att springa igenom är det som du säger helt meningslöst. Både Chip n Dale och Kirbys Adventure är aptråkiga spel eftersom de inte ens är roliga att spela med målet att klara så fort som möjligt.

Precis som dig så föredrar jag om spelet bjuder på utmaning (och ogillar lätta spel). Gillar därför många spel som andra avskyr och avskyr spel som andra tycker är bra (t ex Kirby, SMB 3). Men vissa av de lätta spelen kan bli roliga om man har som mål att klara det snabbt och utan att bli träffad.
 #416993  by Nils

För mig är det 50-50. Gör speedruns på Battle Kid och spelar Bioshock på easy, älskar båda :)
 #417442  by smid

Jävligt bra jobbat om du klarat 2an utan kod, det är ju en annan kod till det dessutom. Tror att jag gav upp när jag inte klarade andra eller tredje banan ens :(
 #417447  by Ufouria

Det är en bana på tvåan som är dryg. Den där när "munnarna" kommer upp ur marken. Har inte lyckats få in någon tajming på den så där blir jag alltid slukad ett par gånger. :(
 #418719  by Malus

klarat Castlevania 1 för andra gången.
Last edited by Malus on 23 Jun 2011, 21:56, edited 1 time in total.
 #418851  by Nils

Hade inte du klarat det spelet redan? På första försöket om jag minns rätt! :P
 #419227  by osiris

spela smb nu på kvällskvisten och mario fick äntligen prinsessan i sista slotten :D
inge direkt att skryta med att man klarat smb kanske :P va ett tag man spela de sist!
får ta mig an smb2 de hadde jag även som liten men de har ja aldrig klarat av va jag kommer ihåg :-k
 #419242  by segasonic

Då tycker jag att det är på tiden att du klarar det! Det går ganska snabbt med warp ;)
 #419252  by osiris

jo de e ju de, men ja har aldrig riktigt gillat smb2! nog oxå därför jag aldrig lagt ner mig tillräckligt för att klara de! men jag får ge den en chans när lusten faller på :yes:
 #419995  by Skogur

Usch jag borde klara något mer spel, känner mig kass :(
Själv tycker jag att SMB2 är skitkul, även den japanska SMB2 för den delen. Kanske skulle köra det :-k
 #421384  by Bucket

Spelade igenom Mega Man II i förmiddags.
Lyckades klara ut det med bara en continue och det är ändå bara andra gången jag spelar igenom det.
Nästa mål blir att inte använda continues alls :)
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 227

Instagram #sndb.se