• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#433255  by 0LD5K00L

Under spelträffen körde jag ett snabbt varv Shadow Warriors, klarade sista bossens alla 3 former på första försöket! :)
 #433520  by Miller

"Klarade" Mike Tyson's Punch-Out!! genom att spöa alla upp till Tyson och sedan, efter 100 försök med lösenord, spöa honom. Tappade fattningen några gånger och det blev flera resets men sen åkte han i mattan av min uppercut. Så skönt. Ska bara spela lätta spel resten av sommaren.

Några här som har fixat 14 - 0 i score på MTPO? Alltså spela igenom allt från start till stopp? Kudos till er isf.

Edit: Klarade varv 2 av Zelda i förrgår också. Kunde inte hålla mig. Bästa NES-spelet, fortfarande. Tog 100% map coverage denna gång också.
 #433922  by Ufouria

Så då var Metroid avklarat oxå (tror det är 3:e gången bara som jag spelar igenom det). Alltså de två minibossarna är ju ett skämt, ffa den som jag dödade sist, den till vänster. Hade iofs den där dräkten så jag tog mindre skada men det var inte mycket energi som gick åt från mig innan han pangade (bokstavligen)!
 #434194  by Jedvard

ja den är grym...men resten är mera atmosfär än schyssta låtar
 #434218  by Jedvard

blaster master har en lite likadan stämning på sista världen....riktigt kusligt :twisted:
 #434284  by Kreese

Jag klarade Metroid på Famicom Disk System igår. Ännu läskigare än på NES. Extra ljud effekter som t.ex. när man skjuter på vissa fienden.
 #435450  by osiris

Megaman 2 avklarad, bilden blev aningens sned men de bjuder ja på ;)
Attachments:
megaman2.jpg
megaman2.jpg (227.62 KiB) Viewed 2801 times
 #435453  by Ufouria

Världens hemskaste ljud strax innan den bilden togs! *håller för öronen*

Alienbossen är en av de roligaste (och lättaste, även om den i ettan är otroligt lätt oxå) av alla Dr wily bossar. :D Nu blev jag ju sugen på att spela men jag håller på med ett annat spel nu.
 #435455  by Gooner

Fredrick, fick du happy ending på bubble bobble? :DOG
 #435459  by osiris

hmm vet inte om ja tyckte nån va speciellt svår,lagom svårighets grad rakt igenom spelet!
en av dom bättre till NES helt klart.
 #435465  by fredrickcarlsson

Osiris: Ja, det är skönt att typ alla bossar i Mega Man 2 PAL går att ta lätt med vanliga vapnet. Alla förrutom Alienhologrammet och kanonrummet då.

Gooner: Yup, det var riktigt skönt. Det var en riktigt spännande utlösn... eh... upplösning.
 #435468  by Ufouria

I början fasade jag för väggbossen (bossen på Dr wilys bana där man ska skjuta sönder "kanonerna" som sitter i väggarna) men den är inte så svår. Dock brukar jag behöva en energitank där om jag ska klara det med en gång. Är väl mest nojjig att jag skulle glömma bort och råka skjuta sönder en vägg (eller missa) så jag får slut på crash bombs och inte kan döda bossen med en gång.
 #435470  by fredrickcarlsson

Sanna: ja den bossen är helt idiotisk. Sänker mitt omdöme om spelet en del. Ska man designa en boss måste man väl ha en "möjlighet" att döda den med evighetsvapnet också, om än att det är svårt. :( So stupid, var många kids som fastnade på den som liten. Dessutom är skotten sjukt svåra att undvika, så man måste nästan använda en e-tank.
 #435471  by osiris

De e sant den bossen är rätt dryg första gången ja spelade megaman för massa herrans år sen hadde ja väldiga problem med den bossen! men idag flöt de på riktigt bra :)
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 227

Instagram #sndb.se