• Vi spelar Nes tillsammans | 001 Sword Master

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Första omgångens spel

Sword Master
15
60%
Defender of the Crown
2
8%
Super Spike V'Ball
8
32%
 #513710  by poppe
 
Här är första omgångens spel som togs fram genom en kombination av excel och slump.nu.
Röstningen pågår fram till den 15:a april och sen börjar vi spela den 16:e.

Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill man göra en videorecension eller sjunga en sång går det också bra. I mån av tid kommer jag skriva en recension av varje spel.

Image Image Image
Last edited by poppe on 15 Apr 2012, 23:53, edited 3 times in total.
 #513720  by segasonic
 
Kör på måndag så slipper vi vänta så länge.
 #513722  by Ufouria
 
Så svårt att välja. Både Sword Master (som jag spelat i 5-10 min och gav upp) och Defender of the crown (oxå max 10 min) skulle vara skoj att spela ihop.
 #513723  by poppe
 
Jag har spelat lite Defender of the Crown till C64, de andra har jag inte testat alls.
 #513728  by R.J
 
Kul Idé!
För mig är det samma som för Poppe, Lirat en del DotC men inte ens testat de andra. Måste bara fixa ett CF kort till mitt Powerpack så hakar jag på.

Edit. La min röst på Sword Master då jag verkligen inte har en aning om vilket spel det är så det blir helt nytt för mig.
 #513729  by Lindholm
 
V´ball e det enda av dem jag spelat mer än 5 min, så bra slumpning av spel, hade ju varit lagom skoj om det blivit SMB1-3 som val...
 #513743  by Ufouria
 
Helt klart roligare om det är ett spel man inte spelet och/eller fått för sig är skit utan att ge det en ärlig chans.
 #513756  by MilleN
 
Jag har inte spelat något av dem :) sword master verkade lite trevligt!
 #513862  by Toktotte
 
Ingen som har dubbla Sword Masters och kan tänka sig att posta ett till mig imorgon i utbyte mot en rimlig slant? :-w

Emulatorer är så trist.
 #513866  by Pinge
 
Toktotte: vet inte om jag har kvar mitt... e påväg hem från götet nu. Men då handlar det om ett komplett i bra skick isf...

Skickat on the run!
 #513867  by Toktotte
 
Ptja... Någon gång ska jag väl ha ett sådant också så, haha :) Hör gärna av dig imorgon få se om vi kan komma överrens om något!
 #513897  by poppe
 
Hehe! Dom här spelomgångarna kanske driver upp priset på carts periodvis.
 #514132  by Robotwo
 
Tänkte att det var lite relevant, killarna i Continue har suttit ned och spelat Defender of the Crown :)
Verkar luta mot Sword Master, har inte det ännu. Men inom sinom tid ;)
 #514191  by poppe
 
Sword Master blir vårt första spel vi spelar tillsammans till den 30:e april. Nästa omgång spel att rösta på presenteras helgen innan.
 #514480  by poppe
 
Det blir emulator för min del. Hade helt missat att det går att använda PS3-kontrollen till datorn.
Så nu är jag igång!
 #514625  by smid
 
Hmm har ni redan börjat... Jag ska plugga hela dagen idag, ska se om jag kan lira lite ikväll och slå dig poppe :)
 #514650  by Toktotte
 
segis från forumet och två andra gossar kommer förbi på Tacos och spel idag, perfekt tillfälle för lite Sword Master-action :)
 #514678  by RetroMask
 
Var beredd på bli öm i vänstra tummen när ni spelar Sword Master. Det är ett ständigt hoppande och precis som i Trojan så hoppar man ju uppåt. Sen är spelet ganska buggigt också, inte ovanligt att man ramlar igenom olika plattformar rakt ner i avgrunden. Man får även större energimätare allt eftersom och när man får Game Over får du fortsätta med lika stor mätare, så ju fler gånger ni spelar under en sittning, ju lättare blir det. Till slut blir energimätaren maxad förstås. Det är ett frustrerande och drygt spel!
 #514688  by poppe
 
Jo, det var lite halvtrasigt. Är du med och spelar RetroMask? Du kanske redan skrivit en recension som du kan posta här också?

Instagram #sndb.se