• Vi spelar Nes tillsammans | 002 Puzznic

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Andra omgångens spel

Terminator 2 - Judgement Day
8
33%
Puzznic
10
42%
Captain Planet and the Planeteers
6
25%
 #519292  by poppe
 
Här är andra omgångens spel som togs fram genom en kombination av excel och slump.nu.
Röstningen pågår fram till den 29:a april och sen börjar vi spela den 30:e.

Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så går det också bra. I mån av tid kommer jag skriva en recension av varje spel.

Who's With Me?

Image Image Image
Last edited by poppe on 30 Apr 2012, 09:29, edited 1 time in total.
 #519294  by Toktotte
 
Svårt val den här gången... T2 eller Puzznic blir det, två spel jag äger men knappt spelat. Måste tänka på saken!
 #519298  by Nils
 
Röstade på CP (Captain Planet) för jag har inga av spelen och CP spelar jag helst inte i framtiden ;)
 #519303  by MilleN
 
För helvete vad som helst utom t2 :DOG

Blev puzznic för min del, hoppas på att hinna lira mer denna gången..
 #519313  by poppe
 
Svårt val, står mellan Puzznic och Kaptenen för min del.
 #519363  by segasonic
 
Det kvittar vilket det blir, alla är skit ändå!
 #519499  by smid
 
Puzznic blev det. Kartongen ser annorlunda ut så jag har varit nyfiken på det men aldrig spelat. Ska se till att både spela och skriva om det denna gång. Ge inte upp poppe :o
 #519527  by i<3zelda
 
Puzznic för min del, aldrig spelat det men det ska bli kul att prova! Verkar intressant
 #519650  by MilleN
 
Fan, trodde det var klart redan så det är bäst det blir Puzznic nu för jag har redan gjort en jäääätteseriös video om det så här på morgonkvisten :DOG
 #519689  by R.J
 
La min röst på Puzznic då det än engång är det enda spelet jag inte spelat av alternativen.

Kan ju passa på att säga att jag har en T2 kassett ute på Tradera just nu 1kr utrop med 0 bud! går ut ikväll 21:30 (29/4). :-w

http://www.tradera.com/terminator-2-auk ... _154388110
 #519792  by MilleN
 
Äh vafan, skiter i vad resultatet blir nu har jag ändå spelat in en video så jag tjuvstartar :D

Puzznic och lite av min "samling":

http://youtu.be/BdxpNu_eKr0
(Ta videon som stor humor, jag är aldrig helt seriös. :) )

Förresten så var iPadens så kallade HD 1080p ett jävla skämt, se själva :nogood:
Last edited by MilleN on 30 Apr 2012, 08:04, edited 3 times in total.
 #519800  by MacTank11
 
MilleN: "Ville ha pengar till öl eller va fan det nu va", hahaha! fan vad skön du är :)
Bra klipp!
 #519807  by Lindholm
 
röstade på puzznic, denna gången ska jag försöka hinna spela med...
 #520067  by poppe
 
Okej! Puzznic vann denna omgång. Vi spelar till 14: maj. Nästa omgång spel presenteras helgen innan.
 #520123  by MrDomarn
 
MilleN wrote:Äh vafan, skiter i vad resultatet blir nu har jag ändå spelat in en video så jag tjuvstartar :D

Hahaha, så kul. Det är skitkul att höra folk tänka högt när de spelar NES.

Mer videos !
 #520139  by MilleN
 
Kul att mina pinsamheter uppskattades lite :D

Det är ju ett jäkla trial & error-spel så har man bara tid att avancera lite varje spelomgång så känns det som att man kan komma ganska långt :) Ska sätta mig en stund nu snart tänkte jag, men utan att ge er dönickar några "experttips" :DOG

Som jag sa i videon, det extremt grymma resultatet 24500 leder väl än så länge då? ;)
 #520154  by MilleN
 
Javisst, hoppas jag inte skrämde någon :DOG Borde kanske väntat tills jag lämnat morgonens zombiestadie innan jag spelade in :)

Ingen annan som hunnit lira ännu? :)
 #520249  by MilleN
 
Har lirat lite mer nu, 65100 poäng och kom till bana 2-5, bana 2-2 var nog den som ställt till med mest djävulskap ärligt talat tills jag kom på hur fan man skulle göra :) 2-5 var egentligen inte så svår men jag klantade mig..

Min hjärna är inte riktigt rätt kalibrerad för sådant här!
 #520327  by Sonefors
 
Haha, fan vilken trevlig film MilleN! Jag hann aldrig rösta men hade röstat på Puzznic i alla fall :)

Har inte riktigt tiden att spela just nu men ska fixa över spelet till min PSP så kör vi nån gång under veckan. Ska komma ihåg 24500 på första försöket :)
 #520339  by MilleN
 
Fan nu börjar det bli jävligt krångligt, bana 2-9 tar knäcken på mig! Jag vägrar försöka klara den :)

92850 poäng är mitt slutgiltiga rekord, kom till 2-9 med två retrys kvar men den är fan omöjlig, det blir ju enklare och enklare ju fler gånger man gör det för man kommer ihåg banorna på ett ungefär, har fått börja om måånga gånger nu känns det som :D

Fortsätter bara om någon annan knäcker 2-9 :P

Instagram #sndb.se