• Vi spelar Nes tillsammans | 004 Mr. Gimmick

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Fjärde omgångens spel

Donkey Kong Jr.
8
35%
Slalom
1
4%
Mr. Gimmick
14
61%
 #528992  by poppe
 
Här är fjärde omgångens spel som togs fram genom en kombination av excel och slump.nu.
Röstningen pågår fram till den 27:e maj och sen spelar vi mellan den 28:e maj till 10:e juni.

Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så går det också bra.

Who's With Me?

Image Image Image
Last edited by poppe on 28 May 2012, 09:11, edited 1 time in total.
 #528995  by poppe
 
Frågan är om vi ska "spara" Mr. Gimmick eller riva av det nu?
 #529008  by i<3zelda
 
Jag röstar oxå på gimmick, skulle väl ta 8 år å spela igenom alla å. Vore ju tråkigt om vi inte får spela d alls
 #529020  by Gippan
 
Är det ens ett val :D Bara lirat halva Gimmick, sjukt bra spel!
 #529268  by Robotwo
 
Någonting säger mig att ganska många kommer behöva emulera eller så för denna omgång :P
 #529272  by MilleN
 
Lätt Mr gimmick :-) Har aldrig spelat det så det ska bli riktigt kul att testa!
 #529357  by segasonic
 
Min röst gick till den lille gröne!
 #529400  by smid
 
Jag röstade på Mr Gimmick pga lathet (har det redan på mitt DS) plus att jag inte har gett det en ärlig chans.

Edit: Varför får spelen många fler röster än personer som skriver i trådarna sen? ;)
 #529405  by Lindholm
 
röstade på slalom, blev så frustrerad senast jag spelade mr gimmick så det pallar jag inte med igen...
 #529430  by smid
 
Ääääh vadå, räcker inte "jag suger på detta" osv? Tycker att jag har skrivit helt ok... :/
 #529434  by Sonefors
 
smid wrote:Lite som en bokklubb :)

Jag röstade på Gremlins 2 då jag har hört att det spelet är bra men har aldrig gett det en ärlig chans.

Ska även skriva angående Puzznic i den andra tråden snart.
Väntar fortfarande ;)
 #529436  by smid
 
Ehhh... Well, jag skrev aldrig när. Ska ha folk över på lördag, i Australien är snart ~två veckor :roll:
 #529440  by poppe
 
Smid: visst emulerade du på nds? Vilken emulator kör du? Jag har ett R4-kort (kan vara bra till sommaren).
 #529442  by smid
 
Jag kör på NesDS eller liknande till mitt DSTwo. Funkar ganska bra. Nackdelarna är att rikningsknappen är sämre än på NES och att bilden är ihoptryckt så att text kan bli svårläst. Spelen går dessutom snabbare känns det som vilket gör att timingen kan bli annorlunda än man är van vid. Inget går ju upp emot originalet tyvärr.
 #529448  by Lindholm
 
köp en dingoo istället om du promt måste köra på handhållen konsoll, ruskigt bra emulering
 #529960  by smid
 
Jag va ute mitt i natten med tjejen igår när hon gjorde en astronomiuppgift. Hade Mr Gimmick på mitt DS och testade det lite. Kom till vad jag tror är bossen på bana 1 och blev ständigt träffad av alla små svarta bollar. Måste spela det på TVn i veckan när jag får tillfälle, spelet är riktigt svårt. Jag blev överraskad när jag tänkte på hur komplicerat det är för att vara NES, hela den fysiska delen med nedförsbackar och rullband osv. Har hittat hemligheten på bana 1 även om det tog ett jävla tag att bemästra hela grejen med att hoppa upp på stjärnan. Jag älskar musiken men hatar ljudeffekterna, blev att jag spelade med ljudet av för att det blev så störande när man hoppade och laddade upp stjärnan. Kanske beror på de risiga högtalarna på DS, kanske blir bättre när jag lirar på NES.
 #529961  by poppe
 
Ja, att hoppa på stjärnan är skitsvårt. Önskar nästan att jag hade en manual till spelet (om det nu skulle hjälpa).
 #529965  by Nils
 
Ni kan få lite tips: För att enkelt hoppa på stjärnan så kan man ladda upp den, stå nära en vägg, hoppa upp och släpp stjärnan. Gör man det rätt så landar man på den. Detta funkar på bana 1 för att nå det hemliga föremålet. Gör samma sak för att få bomben (svart kula i ett glas) innan första bossen och använd den för att spränga bort de svarta bollarna. Nu blir bossen en barnlek.

Jag tycker synd om dig smid :( Ljudet är ju fantastiskt!
 #529982  by Ufouria
 
Det är ett rätt svårt spel att bemästra. Jag är usel på Gimmick även fast jag har klarat det ett par gånger med alla föremålen. Dock inget spel jag kan bemästra. Få tag på skatten på de sista två banorna är inte det enklaste precis. Hatar rummet med studsbrädan, och om man väl kommer upp och över så klantar man sig i rummet bredvid och ramlar ner på spikarna.
 #530026  by smid
 
Har du klarat spelet med ALLA hemlisar? Har hört att det ska vara i princip omöjligt. På någon bana måste man väl spela om hela spelet om man missar den? Är det meningen, eller är det ett misstag de gjort i stil med nitro och mandragora i Castlevania 64?

Edit: Hade jävligt tråkigt på lektionen nu, kom till första bossen utan problem och kickade ass. Sedan kollade läraren på mig och jag stängde av mitt DS... :/
 #530063  by Ufouria
 
Ja med alla skatter utan att få game over. Även om det finns continues så är det värdelöst då alla skatter på tidigare banor försvinner så man kan inte komma till den allra sista banan.

Ja det är en bana (3:e eller 4:e) där man kan ramla ner om man misslyckas med stjärnhoppet. Då kan man inte få tag på skatten även fast man tar livet av sig efteråt. Då är det bara att stänga av och börja om från början.
 #530120  by Nils
 
Visste inte att det kunde bli omöjligt :-k

Det gäller att ha skill så att man gör allt rätt då ;)

Instagram #sndb.se