• Vi spelar Nes tillsammans | 005 NES Open Tournament Golf

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Femte omgångens spel

NES Open Tournament Golf
13
50%
Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road
3
12%
Adventures of Lolo
10
38%
 #533003  by poppe
 
Här är femte omgångens spel som togs fram genom en kombination av excel och slump.nu.
Röstningen pågår fram till den 10:e juni och sen spelar vi mellan den 11:e juni till 24:e juni.

Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så går det också bra.

Who's With Me?

Image Image Image
Last edited by poppe on 11 Jun 2012, 08:08, edited 1 time in total.
 #533004  by Gippan
 
Tre spel jag provat på och haft mycket nöje med. Fick bli Lolo då jag tycker det är en grym serie som jag inte klarat än!
 #533011  by poppe
 
Jag valde NES Open Tournament Golf, det enda av dom tre som jag inte spelat. Känns somrigt också.
 #533117  by Ciconia
 
Körde på golf eftersom det känns som att det kommer bli lättast att lira på tangentbord och jag inte har pengar för att lösa det på ett bättre sätt nu.
 #533125  by Ashaman
 
Lolo, så jag kan få svära lite och slita mitt hår...^^
 #533204  by MilleN
 
Golf :) Så jag får en chans att visa att jag har 9 i hcp och för en gångs skull är det ett spel jag äger :) Har aldrig provat det dock.
 #533263  by Gippan
 
Herrejävlar vad jämnt det ska vara då..
 #533267  by segasonic
 
Golf!
 #533324  by 0LD5K00L
 
Jag håller också på golf. Tänkte försöka att vara med och skriva denna gång också. :D
 #533328  by GHFear
 
Golf såklart! :)
 #533851  by Gippan
 
Böjer mig för majoriteten och ska lira det såfort jag kommer hem, även om Golf från svarta serien är mycket roligare med vänner enligt mig :) Vi får väl se vem som får bäst score på NesDB haha!
 #533898  by MilleN
 
Nu har jag testat ett hål lite snabbt, jäävligt mycket bättre än vanliga Golf ju :D Grymt mycket smidigare och snyggare :) Detta kommer jag orka ägna lite tid åt tror jag :) Om frugan är ledig mycket vill säga..

Edit: Är inne på 7e hålet nu på US banan, fick double bogey de första 4 hålen, sedan bogey och nu senast par på 6e med pinträff som birdiechans hoho, jävla kul golfspel, roligaste jag spelat faktiskt ;) Nya golfspel suger, alldeles för lätta..


Edit: 49 slag på första nio på US banan är det ni ska slå nu ;) Jag är grymt positivt överraskad av spelet faktiskt :) Någon som har ett CIB att sälja nu när jag sålt min cart? :)
Last edited by MilleN on 11 Jun 2012, 20:17, edited 1 time in total.
 #533907  by Gippan
 
Bättre än vanliga golf? Bah! För mkt hjälpmedel i detta och för mycket grafik :D Ska vara enkelt o snabbt när man lynchar sina vänner.
 #533911  by MilleN
 
Enda hjälpmedlet är väl egentligen att den hjälper dig med klubbvalet? Detta går ju smidigt som bara den :) Golf är segt! Och ska vi snacka hjälpmedel är de nya golfspelen patetiska, visar alltid exakt hur hårt man ska skjuta osv :)

Älskar dessutom den lite extra kryddan i grafiken, det är en smidig fin övergång till snyggegrafiken när man närmade sig hålet och hjärtat sätter sig i halsgropen när man missar med en millimeter ;)
 #533921  by Gippan
 
Ja, klubbval o styrka ska man lära sig den hårda vägen ;) Jo när man missar med en cm i slow-motion och bollen fortsätter 100 yards förbi flaggan haha! Sen känner man hur Mario står där och hånler mot dig.

Nutida golfspel har jag inte provat, har det gått så mycket utför asså?

Ska se vilket resultat man kan få på US-course, blir intressant. Skriv gärna era resultat!
 #533929  by Hrossharsgrani
 
Det är en del trial och error även i NES Open, det är ju inte som att spelet väljer rätt klubba baserat på vind och andra omständigheter. Lätt det bästa Golf-spelet jag testat till NES:en (att det har turneringar gör ju att det klår de flesta bara på det). Jag har spelat det en hel del de senaste veckorna och har som bäst gått -10 på US:
Image
 #534012  by smid
 
Jag spelade väldigt mycket Jack Nicklaus Golf när jag va liten, pappa älskade det. Påminner detta om det spelet? Får ladda över på DSen i veckan.
 #534082  by MilleN
 
Jag tror inte du testat allt sanna :) Spridda omdömesskurar, jag tycker det är bästa golfspelet någonsin ;)

När man skjuter så åker powern först till vänster som beslutar hur hårt man ska slå, när den sedan åker tillbaks ska man träffa så nära det vita strecket som möjligt för att slå rakt, hamnar man på sidan blir det sidoskruv och det skiter sig :)
 #534088  by Ufouria
 
Det var det jag gjorde. Provade allt, även att trycka en gång och sedan en gång till när den var precis tillbaks över den vita. Samt att hålla inne knappen och släppa när man var där. Trycka en gång till när man var längst ifrån eller strax efter. Inget funkade. Provade olika klubbor samt andra kombos. Men bollen låg kvar på pinnen. :(
 #534090  by MilleN
 
Tryck en gång för att starta, sedan en gång till vid önskad power åt vänster, sedan en gång till vid det vita strecket för rakhet.

Det är samma som vanliga Golf vill jag minnas? :)

Instagram #sndb.se