• Vi spelar Nes tillsammans | 008 Metroid

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Åttonde omgångens spel

The Adventures of Bayou Billy
4
19%
McDonald land
5
24%
Metroid
12
57%
 #545066  by poppe
 
Här är åttonde omgångens spel som togs fram genom en kombination av excel och slump.nu.

Röstningen pågår fram till den 22:a juli och sen spelar vi mellan den 23:e juli till 5:a augusti.

Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så går det också bra.

Who's With Me?

Image Image Image
Last edited by poppe on 23 Jul 2012, 07:17, edited 1 time in total.
 #545068  by poppe
 
Kom igen nu! Sommaren regnar ju bort ändå, så kom inte med några ursäker ;)
 #545069  by Ufouria
 
Lätt Bayou Billy eftersom jag aldrig skulle plocka upp det spelet annars. Metroid går fett bort, dels för att jag inte är särskilt förtjust i det och dels för att jag redan spelat det så många gånger och har inte lust att spela igen.
 #545071  by Lindholm
 
Du är inte förtjust i metroid men spelat det många gånger? är det det som kallas kvinnlig logik? :P
 #545072  by Nils
 
Metroid förtjänar en andra (eller tredje) chans. Så ja, Metroid :)
 #545078  by poppe
 
Själv är jag nyfiken på McDonald land då jag har testat de andra.
 #545102  by JBH
 
Röstade på Mc Donaldland, har det liggandes i hyllan och har aldrig testat det så det hade varit roligt :)
 #545107  by MoonCloud
 
Defenetivt inte BB, hade nog valt mcdonaldland om vi ägt det men vill helst rösta på ett spel jag har hemma så det får bli metroid. Har aldrig gett spelet en chans för jag hade det inte när jag var liten och hade förmodligen inte haft det idag heller om det inte vore för Orange så det är väl dags nu ....
 #545510  by Robotwo
 
Röstar på McDonaldland, Bayou Billy är bara FÖR svårt och Metroid har jag inte <:
 #546112  by poppe
 
Okej, det blev Metroid, det ska bli skoj även om jag tyckte det var svårt sist jag spelade det.
 #546173  by smid
 
Uh oh... Så nu MÅSTE man ge det en chans? :/

Senaste gången hamnade jag i ett rum där man kunde hoppa uppåt hur långt som helst. Testade miljoner dörrar och alla ledde till områden jag inte hade en chans i. Får börja rita egna kartor och ge det en ärlig chans, alla säger ju att det ska vara jätte bra... Sitter på 21 timmars flyg om två dagar, då blir det Metroid.

Edit: Ska försöka bumpa tråden där vi röstar om det är okej med karta eller inte...
 #547011  by Ufouria
 
12 som kryssat i att de vill spela skiten. Känns rätt meningslöst om folk ska rösta på skitspel men sedan inte spelar det själva. :arg:
Om man inte tänkt vara med så är det bättre att låta bli att rösta.
 #547038  by smid
 
Kan admin se vilka som har röstat på vad, häng ut dom! :lol:

Själv har jag inte spelat än, men jag röstade inte heller... Spelade multiplayer tetris hela flyget, försöker mig på Metroid när jag vaknat... på söndag med lite tur.
 #547091  by segasonic
 
Jag provade det igår och lyckades göra glitchen vid första "dörren" direkt!
Skitsvårt spel imo, hittar ju ingenting :$
 #547172  by MoonCloud
 
No worries, guys! Kommer spela på sön+ då mitt 30-årskalas är över :D men just nu är det för mkt annat att göra
 #547220  by Bucket
 
Nu har jag också börjat spela Metroid, har klarat av nästan hela första "nivån" så nu måste jag ta hissarna för att komma vidare.
Riktigt kul spel som jag inte har börjat spela ordentligt förrens nu, får även passa på att lägga till att det var en riktig kul idé med "Vi spelar NES tillsammans" :D
Blir att man spelar spel som man inte spelat innan. :)
 #547260  by smid
 
MilleN: Det är vinter här, jag behöver inte ursäkta mig ;)

dxtr: Lite mer givande beskrivning klarar du nog.
 #547310  by RetroMask
 
Jag hann aldrig lägga någon röst men jag vill vara med och leka ändå! Det var sjukt längesen jag spelade Metroid (10 år+) så det känns som det är dags igen. Jag kommer streama det hela på twitch.tv/gravelicker Så vill ni se mig gå vilse i den stora rymden är ni välkommen att ta en titt.
 #547318  by smid
 
"Programföretaget har angett att deras video kan vara olämpliga för vissa tittare. Klicka fortsätter att visa innehållet eller prova ett annat live-kanal nedan." :lol:

Det är du som lirar nu dvs? Har den uppe i ett litet fönster för att slökolla medans jag slösurfar.

Instagram #sndb.se