• Vi spelar Nes tillsammans | 013 Rescue - The Embassy Mission

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Trettonde omgångens spel

Rescue - The Embassy Mission
5
42%
Aladdin
3
25%
Gumshoe
4
33%
 #563530  by poppe
 
Här är trettonde omgångens spel, (något senare den här gången). Som vanligt är det kombinationen excel och slump.nu som gett oss resultatet.

Image Image Image

Röstningen pågår fram till den 1:a oktober och sen spelar vi mellan den 2:a till 14:e oktober.

Som vanligt är tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 02 Oct 2012, 14:57, edited 1 time in total.
 #563532  by segasonic
 
Bara skitspel ju :(
 #563546  by Robotwo
 
Skulle säga att rescue är bästa spelet, dock har jag det inte heller.
Men spelade det hos en poolare nu o då :B
 #564417  by joadoa
 
Kommer ihåg Aladin som ett roligt plattformsspel som var rätt lätt. De andra har jag inte kört!
 #564428  by Tronin
 
Sälj en Rescue-kassett till mig så är jag på. Det spelet är faktiskt bra, till skillnad från de andra alternativen.
 #564471  by poppe
 
Okej Rescue - The Embassy Mission vann den här omgången med en rösts marginal. Ska blir kul(?) att testa även om jag har hört att det ska vara löjligt kort.
 #564558  by Sonefors
 
Vet inte, har aldrig testat det ;) Men jag har längtat efter Gumshoe i 15 år och köpte det av Pinge i maj, har inte blivit av att jag spelat det men det hade passat bra nu.

Äger inte Rescue och lär inte köpa det heller :/
 #564564  by poppe
 
Sanna wrote:Tycker inte heller om det men fruktansvärt är det inte. Kanske skulle ta och spela det nu när vi är flera som gör det samtidigt :)
Gör det, det blir ju roligare om vi är några som spelar.
 #565563  by Robotwo
 
Nagai wrote:Är inte Aladdin till nes en port av Mega-Drive versionen? Jag vill minnas att Virgin gjorde nes versionen medan snes versionen av Capcom.
Fans två versioner, en piratgjord som var en riktigt bra port utav MD versionen,
samt en officiellt nintendo licensierad som var en port utav GB spelet från samma företag.
piratversionen: http://www.youtube.com/watch?v=7CqGfNci6Q4
officiella: http://www.youtube.com/watch?v=nRADPeD_7qE#t=0m59s

Samma hände med lejonkungen mer eller mindre. Kinaman snackar mer om det i en utav Dendy Chronicles videorna
http://www.youtube.com/watch?v=_2JreLm4-mY (protip: tryck igång textningen)

Åter till Rescue :)
Klarat ut det nu, har inte lagt mycket tid på det tidigare, men det var nog ett utav de kortaste NES lir jag någonsin spelat :D
Knappt 10 minuter tog det ju.
 #565588  by segasonic
 
De gångerna jag har spelat det har jag bara orkat i åtta minuter. Då var jag bara två minuter ifrån att klara det med andra ord? ;)
Ska testa igen om jag får tillfälle under dagen.
 #566276  by poppe
 
Nu är spelet genomspelet på tre olika svårighetsgrader, men det är ju ett skämt. Snacka om besviken man hade varit som barn om man fick det i present.
 #567174  by Toktotte
 
Testade det som hastigast idag, fattade först ingenting men så småningom klarnade det lite. Ganska innovativt och inte alls så tråkigt som jag trodde. Ska definitivt försöka ta mig igenom spelet imorgon!

Instagram #sndb.se