• Vi spelar Nes tillsammans | 014 Bubble Bobble

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Fjortonde omgångens spel

Bubble Bobble
9
39%
Dragon's Lair
7
30%
Panic Restaurant
7
30%
 #567720  by poppe
 
Här är fjortonde omgångens spel. Som vanligt är det kombinationen excel och slump.nu som gett oss resultatet.

Image Image Image

fram till den 15:a oktober och sen spelar vi mellan den 16:a till 28:e oktober.

Som vanligt är tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 16 Oct 2012, 19:40, edited 3 times in total.
 #567752  by Robotwo
 
Slår till på Panic Restaurant, riktigt grymt platforms spel i mitt tycke.
Även det enda utav dessa 3 jag har :B
 #567784  by JBH
 
Min röst gick till Panic Restaurant, ett mycket trevligt spel :)
 #568439  by poppe
 
Edit trodde omröstningen var över.
... och det blev Bubble Bobble som vi spelar den här omgången, hoppas många är med och lirar nu.
Last edited by poppe on 15 Oct 2012, 20:03, edited 1 time in total.
 #568473  by segasonic
 
Precis, omröstningen slutar imorgon?
 #568690  by poppe
 
Nu är det omröstningen avslutad (har dubbelkollat). Det blev Bubble Bobble som vi spelar denna omgång. Hoppas många är med och spelar.
 #569793  by Robotwo
 
För dom som inte var med igenom hela Pat's "Annual NES Marathon" så fick vi faktiskt se James Rolfe göra en review utav Bubble Bobble :)
 #569938  by JBH
 
Håller med MilleN :)

För mig så påminner det om låten i Adventures of Lolo 2, som jag efter ett tag tyckte var fruktansvärt jobbig:
Försök att lyssna på hela utan att bli galen...
 #570149  by Ufouria
 
Röstade på Dragon's Lair men BB är lika trevligt! Spelade en omgång idag men det gick dåligt. Knappt en miljon :( Tar ju rätt lång tid att spela så man orkar oftast bara spela en omgång i taget.

Någon som har några bra tips för att få mycket poäng?
Det jag har att komma med är att man inte ska spräcka bubblorna förrän mot slutet och då spräcka alla i ett hopp. Tror det är bana 28 där man t ex kan få 64,000 genom att göra så.
Ett annat tips är att döda fienderna genom att "kasta" de där blåa bubblorna på dem, skjuta "Z"-bubblorna eller döda dem genom att släppa ut elden ur bollarna.
Fast det är ju sånt som alla vet iofs..
 #570278  by Ufouria
 
Som barn spelade jag med en kompis och som vuxen med NNNo1. Helt klart roligare att spela två :yes: Har dock mest spelat det ensam (även som barn). De flesta spelen som går att spela två på är roligare att spela 2 på. Finns väl vissa undantag.
 #570291  by JBH
 
Helt klart roligare att spela två.
Så är det ju med de flesta arkadports som finns till NES, t.ex. Snow Brothers, Rodland, P.O.W etc.

Men jag tycker att det är ganska trivsamt att spela ensam också.

Fick mig att bli sugen på Bubble Bobble Part 2, men jag måste verkligen behärska mig och hålla mig till PAL. Annars spårar det ur med samlingen :)
 #570337  by Ufouria
 
Strax över en miljon nu men inte bra då jag nästan fått 2 milj. tidigare. Pinge har väl fått typ 3 milj.

Tog 32 min så jag orkar inte spela en gång till ikväll.
 #570436  by smid
 
Hehe när jag och Nerden satt i bilen på väg från RG satt han och berättade hur grym Pinge va på BB, "som en symfoni" eller liknande :lol:

Han beskrev det på något sådant skönt sett, typ konstverk...
 #570640  by poppe
 
Vaknade tidigt så jag lirade lite i morse, poängen landade på ca 600000, men jag ska ge spelet ett nytt försök i helgen.

Instagram #sndb.se