• Vi spelar Nes tillsammans | 015 Castlevania

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Femtonde omgångens spel

Faxanadu
9
36%
Wrath of the Black Manta
4
16%
Castlevania
12
48%
 #570868  by poppe
 
Här är femtonde omgångens spel. Som vanligt är det kombinationen excel och slump.nu som gett oss resultatet.
Röstningen pågår till den 29:e oktober och sen spelar vi mellan den 30:e till 11:e november.
Image Image Image

Som vanligt är tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 30 Oct 2012, 08:58, edited 1 time in total.
 #570886  by Ufouria
 
Faxanadu är skoj fast "jobbigt" Levla upp där i början för att köpa nycklar och boots. Black Manta är verkligen aptrist och det har jag spelat igenom oxå. Kan dock tänka mig att spela Castlevania. Känns som att det kommer att vinna lätt.

Edit; Haha.. Cast leder verkligen med hästlängder. Låt mig gissa att det är Tony som röstat på Faxanadu ;)
 #570888  by smid
 
När jag röstade på Castlevania stod det 1-1, någon hann före... Poppe? ;)
 #570909  by Nagai
 
Min röst gick till Faxanadu, främst för att jag har inte Wrath of black manta och Castlevania har jag spelat relativt mycket.
 #570957  by Stonkish
 
Helt klart Castlevania ;) Anytime! :good:
 #571722  by Ashaman
 
Röstade faktiskt på Faxanadu, Har inte spelat det så mycket, sen om jag spelar Castlevania eller Faxanadu spelar mig inte så stor roll :)
Ska verkligen försöka vara med den här gången! :)
 #571725  by poppe
 
Jag har varken spelat Faxanadu eller Wrath of the Black Manta, men Castlevania gillar jag skarpt.
 #571778  by joadoa
 
Jippie! Äntligen kan jag vara med och lira! Men är det bara jag som tycker att Castlevania är svårt! Kommer inte överens med hoppen i spelen! Inte heller hoppen bakåt när man blir träffad!
:(
 #572030  by Tony
 
Sanna wrote:Edit; Haha.. Cast leder verkligen med hästlängder. Låt mig gissa att det är Tony som röstat på Faxanadu ;)
nej jag missade helt detta..
annars hade jag såklart röstat faxanadu ja :)
castlevania är så svårt.. bara sett sista bossen en gång, när min kompis spelade..

ska nog spela det lite i ren trots :)
ska man spela in en video-walkthrough rentav? :-k
 #572064  by Ufouria
 
Älskade Fax som barn! Mystiskt äventyrsspel som dock var på tok för svårt. Jag vet att jag kom till Dimmlandet som barn men jag kan aldrig ha klarat spelet. Har spelat igenom det ett par gånger senaste åren och det är både svårt och långt. Det jag fasar för i det spelet är att förbruka stövlarna när man ska flyga upp. Att man sabbar dem så att man måste köpa nya (alltså gå tillbaks hela vägen). Är ju rätt svårt att flyga tycker jag samt att man kan ramla ner i hål. Dessutom var det ju svårt att hitta och knepigt där på slutet efter dimmlandet. Vet inte om jag någonsin kommer att orka ta mig igenom det igen.
 #572110  by Stonkish
 
Castlevania är svårt ja men bara man nöter lite så går det, lyckades varva det för lite mer än ett år sedan. Fick mitt första Castlevania vid 8 års ålder och var ca 28 när jag lyckades klara det. Tog 20 år men bättre sent än aldrig.

Man kan inte få game over så det finns ingen ursäkt att ge upp.
 #572134  by Tony
 
fast man får ju sämsta piskan när man får börja om. den är ju inte överdrivet kraftfull direkt
 #572137  by hansolo
 
Ska bli mycket trevligt att spela om C-vania, en Top 3 NES för mig. Klarade det på emulator och köpte det strax därefter för att klara det "på riktigt".
Första gången på konsol körde jag säkert i 4-5h, en stor del av tiden gick åt till Dracula, fick aldrig in rytmen när man ska hoppa över elden och piska.

Detta var ca ett år sen så det blev en sen Castlevania-oskuld för mig. Nu har jag klarat det ett tiotal gånger och även om jag ofta stöter på patrull på den
helvetiska näst-sista banan, så klarar jag det utan större problem.

Tänkte ändra min taktik den här gången, så att spelet blir mer varierat. Inte så mycket Holy Water utan prova andra vapen på slutet.
Mer utmaning, mer kul...Förhoppningsvis. =)
 #572401  by Sonefors
 
Skiten hängde sig mitt i en dörr :/ Jaja, bara att ta nya tag en annan dag. Jag har aldrig klarat det här spelet och har endast spelat det sporadiskt hos vänner och bekanta för hundra år sen. Dog några gånger på Frankenstein nu innan bilden frös.
 #572716  by poppe
 
Gaaah! Vad jag hatar hoppgubbarna på bana 11. Helt omöjliga med kort piska så jag stängde av. Får ge spelet ett försökt till när jag inte är trött.

Instagram #sndb.se