• PowerPak / Everdrive

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #562294  by retrogamer
 
Undrar hur lång leveranstid det är på powerpacken?

Jag beställde en för ett par dar sedan.
 #563023  by gg3gg3
 
Pass på ni om vill ha en Super Everdrive, 15 in stock här: https://www.dragonbox.de/en/everdrives/ ... use-1.html
 #563075  by smid
 
Jag gillar färgen på Powerpak bättre, dock va det lite snyggare på Everdrive då minneskortet sticker upp lite mindre. Fan att det ens ska sticka upp, ser förjävligt ut. Dock verkar det krångligt att man själv inte kan byta mjukvara på Everdrive, utan man måste skicka in det, kuponger osv. Katatsrof. Föredrar Powerpak pga det sistnämnda.

Edit: Everdrive 64 verkar dock jävligt nice, kul att kunna lira NES på deluxversionen också.
 #563106  by gg3gg3
 
Jag har förstått att man manuellt måste göra savefiler till powerpaken, därav everdrive för min del.
 #563141  by retrogamer
 
e5frog wrote:Minst en vecka, kan ta fyra eller mer om de är långsamma i tullen...
Whhhoooo :D Jag beställde den 19/9 och fick detta mail den 24/9

Dear xxxxxxxxxx

Your order status has been updated to Shipped.

Follow us on Twitter @RetroUSB for new product updates. Soon you will be enjoying your 8 BIT RetroZone goodness!

Package USPS shipping number: XXXXXX


------------------------------------------------------
Order Number: 17158
Detailed Invoice: order_id=17158
Date Ordered: Wednesday 19 September, 2012
 #563246  by smid
 
Det tog fem dagar för dom att ens packa carten, vet inte om det är något att hurra över.
 #564211  by retrogamer
 
Powerpacken kom idag. :D

ca 10 dagar från det att jag beställde inte behövde jag betala någon tull moms eller andra avgifter.

Har inte hunnit att testa den än.
 #575232  by sparrisn
 
Har införskaffat mig ett NES Powerpak, men får inte det att fungera, någon som vet hur man gör?

Tacksam för all hjälp :)
 #575233  by smid
 
Det mest intetsägande inlägget någonsin? Vad är det som inte fungerar? Du får vara lite mer detaljerad om någon ska kunna lista ut det.
 #575236  by Lirod
 
Det mest intetsägande inlägget någonsin?

Knappast!

:roll:
 #575248  by sparrisn
 
Tack Lirod :)
 #575249  by smid
 
Okej, inte det mest intetsägande, men fruktansvärt intetsägande. Varför kommentera i tråden utan att svara på min fråga?
 #575250  by Tronin
 
Bara chansar lite. Men antar att du försöker få igång den på en PAL-maskin. Starta om några gånger så ställer kassetten om sig från NTSC. I övrigt håller jag med smid om att inlägget är intetsägande.
 #575267  by sparrisn
 
Tack för tipset

Jag tycker om man kläcker ur sig sådana kommentarer så är det inte värt att besvara

Om man tycker det låter konstigt kan man istället fråga, vad är problemet?

Jag har bemötts av många spydiga och onödiga kommentarer just här på nesdb

Och om man tror att man skrivit i rätt forum och sedan blivit flyttad så har det också förekommit snäsiga kommentarer.

Min inställning är att vara ödmjuk och hjälpa så gott jag kan, men märker att jag inte alltid får samma respons tillbaka.

Så det här snacket om intetsägande tycker jag hör hemma någon annanstans med andra onödiga kommentarerna
 #575271  by smid
 
Beror bemötandet på alla andra utom dig själv? :lol:

Hur lätt är det för en läkare att ställa en diagnos om patienten säger "jag har ont"? Jag ställde ju en motfråga och vill du räkna med att få hjälp vore det ju bäst om du utvecklade lite. Om du tar illa upp så får du låtsas att det är en smiley i slutet av mina inlägg och PM eller liknande, då kanske dom inte framstår som lika spydiga.

Så, fungerade det? :) :) :) :) :)
 #575279  by sparrisn
 
Jag tror att väldigt få här har just en POWER PAK i sin ägo, och har dem det så kan dem ju hjälpa mig eller någon annan som har problem.

Vad det gäller din liknelse med läkaren så är det en väldigt dålig jämförelse.

Vad menar du egentligen med: Beror bemötandet på alla andra utom dig själv?
 #575285  by smid
 
:yes:

Jag tror att väldigt många här faktiskt just har en Powerpak i sin ägo.

Liknelsen med läkaren var väl väldigt bra, hur ska han kunna hjälpa någon med den beskrivningen av ett problem? Precis som din fråga, i princip vad som helst kan vara fel. Vad är det som inte fungerar? Startar den inte? Kan du inte spela dina roms? Vad har du provat? Vad händer då? Etc etc... Lite mer information än "får inte det att fungera" skulle hjälpa, om du vill ha hjälp.

Din motfråga får du allt fundera lite på.
 #575320  by sparrisn
 
Tackar så mycket
 #575325  by BelfegorC4
 
De här frågorna ska du svara på i din felsökning.

Är mitt NES regionsfri? Om nej
Vad har du för region på din enhet? Om svaret är PAL (Du behöver en NTSC enhet eller göra enheten regionsfri)
Har jag ett minneskort i Powerpaken? Om svaret är ja, är det formaterat i FAT32 och är filerna från retrousb nerladdade till det i den mappstrukturen som hemsidan säger?
Här är länken till manualen som beskriver det http://www.nesworld.com/powerpak/powerpakmanual121.pdf

Om problem efter detta kvarstår så hjälper vi dig =)
 #575330  by smid
 
Går det inte att spela på ett PAL-NES om man trycker in reset och väntar på lite blink? Har för mig det, har själv ett regoinsfritt dock.
 #575340  by Tronin
 
Deras andra kassetter som säljs går att använda på PAL, och då behöver man bara reseta enheten några gånger. Det borde väl funka med PP?
 #575503  by e5frog
 
Ja, den funkar på PAL, chippet ställer om sig om efter en reset då konsollen blinkat pga fel region. Man brukar iofs se grafik medans det blinkar. Ingen NTSC-maskin eller moddning behövs.

Så hur långt har du kommit?
Formatterat CF-kort, lagt in filer samt spel, och har petat i kort och kassetten i konsollen eller har du fastnat någon annanstans på vägen?
Det var knussel med vissa CF kort förr men det verkar sällan vara ett problem längre.
 #575864  by sparrisn
 
Har gjort det du skrev TRONIN men inte resettat

Får prova det :)
 #592867  by ZlobbaN
 
Någon som kan tipsa om vad man ska tänka på när man ska köpa ett CF-kort till ett NES-Powerpak?
Vad stöds mer än att man måste formatera det i FAT16/32! Storlek, Skrivhastighet, Märke? Tacksam för snabbt svar!
 #592931  by e5frog
 
Det verkar inte vara så knussligt med CF-kort längre, köper du ett någorlunda känt märke borde du inte ha problem, inte heller med andra men risken finns. Du behöver inte det snabbaste som går att få tag på, enda fördelen med ett extra snabbt kort är att det går snabbare att kopiera filer till kortet (om du har en tillräckligt snabb kortläsare).

Läs igenom hela tråden så tror jag att det finns kommentarer angående kort.

Här finns lite fler exempel:
http://www.nintendoage.com/forum/messag ... adid=48335

Kingston eller SanDisk verkar vara helt lugnt - handlar man på nätet finns förstås risken att få tag i piratkopior som inte funkar lika bra.
 #592940  by ZlobbaN
 
Tack e5frog för ett mycket bra svar ;)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Instagram #sndb.se