• Vi spelar Nes tillsammans | 016 Snake Rattle N Roll

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

16:e omgångens spel

Snake Rattle N Roll
9
47%
R.C. Pro-Am
5
26%
Soccer
5
26%
 #574824  by poppe
 
Här är 16:e omgångens spel. Som vanligt är det kombinationen excel och slump.nu som gett oss resultatet.
Röstningen pågår till den 12:e november och sen spelar vi fram till den 25:e november.

Image Image Image

Som vanligt är tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 13 Nov 2012, 15:34, edited 1 time in total.
 #574826  by smid
 
Oh en röst på varje just nu. Jag körde på Snake, inte gett det spelet en ärlig chans.
 #574829  by Ufouria
 
Snake Rattle N Roll eller Pro Am - spelar ingen roll. Båda är fantastiskt bra spel. Soccer är betydligt sämre än man kan tro.
 #574830  by smid
 
Tacka vet jag Nintendo World Cup, när man vet hur man gör mål :-w ;)
 #575070  by smid
 
Nice att Snake leder nu iaf, håller tummarna. Pro Am har man spelat på tok för mycket :$
 #575072  by gg3gg3
 
Har inget av dessa:/
 #575075  by segasonic
 
Vafan! Nu ligger Soccer sist :/
In med lite fotbollsröster nu gott folk!
 #575080  by JBH
 
Tycker du att Soccer är ett bra spel, segasonic?

Jag har bara hört dåligt om det, men inte testat det själv :)
 #575084  by segasonic
 
Vem har sagt att man ska spela bra spel hela tiden? ;)
Det är värdelöst! :lol:
 #576337  by smid
 
Få personer i denna röstning, det bådar inte gott ;)

Jag skulle spela Snake idag... Det slutade dock med att jag spelade Megaman 2 och Marble Madness (vilket är lite likt iaf).

Imorn kommer det över massa folk inför en gatufestival, ska se om man kan lura någon till en videorecension.
 #576338  by gg3gg3
 
:OT: kapar tråden med en förfrågan/önskemål. Jag är väldigt intresserad av att köra detta koncept på SNES också. är jag ensam om detta eller skulle någon känna sig manad att ta tag i det=)? jag kan själv göra't men Behöver då lite instruktioner ang hur urvalsprocessen går till :yes:
 #576696  by smid
 
Hur kommer man på tanken att ha toalettsitsar som fiender? Spelade lite igår men kom bara till tredje banan innan det var dags att gå. Lite kul va det iaf.
 #576775  by segasonic
 
Jag spelade också lite igår.
Vad måste man göra för att komma till nästa nivå?
Ha tillräckligt många poäng, ringa i klockan och sen gå in i tunneln?
 #576779  by segasonic
 
Ja, så är det säkert!
Tillräckligt mycket för att klara av att skjuta upp vikten på klockan!
 #577804  by Ufouria
 
Så nu har jag slingrat mig igenom SRNR. Sista halvan av bana 10 är verkligen 20 ggr svårare än övriga banor. Jag är sämst på den allra sista biten där man ska upp för "trappan"

Helt underbart spel. Måste vara det mest originella spelet som gjorts till NES. Rattle t om smaskar när han spottar ut benen :lol:
 #577813  by poppe
 
SRNR är en favorit från barndomen som jag spelade mycket hemma hos en vän.

Jag tänkte ta en paus med "vi spelar nes tillsammans" tills mellandagarna då jag kommer ha skitmycket på jobbet + att jag ska resa bort. Ska dock hinna med Castlevania-texten och SRNR.
 #577835  by Ufouria
 
Spelade oxå SRNR mycket som barn. 99% hundra på att jag aldrig klarade det då (kom till slutbossen vill jag minnas) utan tillslut bytte bort det mot något annat spel.

10 banor + banan med slutbossen.
 #577879  by Ashaman
 
Satte mig just och spelade några omgångar. Måste säga att jag undervärderat spelets svårighetsgrad. Mycket är dock beroende på att jag iaf tycker att det är svårt så in i helvete att styra ormen... Så många gånger jag ramlat ner i hål och svurit senaste timmen... Jag kom till sjätte banan och hoppas att jag kan lösa ut spelet. Ska se om jag får tid att spela ngn gång till, blir nog i början på nästa vecka isf.
Det är dock en ganska kul idé på spel måste jag tillägga...
Ska se om jag kan reda ut det...

Instagram #sndb.se