• Vi spelar Nes tillsammans | 017 Gun.Smoke

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

17:e omgångens spel

DuckTales 2
4
22%
Gun.Smoke
10
56%
Chip'n Dale - Rescue Rangers
4
22%
 #584741  by poppe
 
Nytt år nya gamla spel!

Första spelen slumpen gav oss att spela 2013 var (trumvirvel).

Image ImageImage

Röstningen pågår till den 31: december sen så börjar vi spela när vi är som mest bakis den 1:a januari. Vi spelar som vanligt spelen i två veckor. Som vanligt är tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 01 Jan 2013, 11:02, edited 3 times in total.
 #584742  by segasonic
 
Bara grymma lir denna gången! :D
 #584746  by Sonefors
 
Skulle verkligen vilja spela D2 eftersom jag aldrig spelade det som barn/ungdom. Dock är det ett spel som jag antagligen aldrig kommer att äga så jag får lägga min röst på det alternativ som jag ännu inte har klarat (men ändå äger), Gun.Smoke!

Edit:
Dessutom varvade jag Chip 'n Dale för några dagar sen.
 #584763  by hansolo
 
Jag röstade på Chip & Dale eftersom det är det enda på listan som jag äger.
Önskar att jag kunde lägga min röst på Gun Smoke och smeka in det i NES:en på nyårsdagen, men icke.
Om någon känner sympati med mig, tveka inte att ge en gåva. ;)
 #584820  by Vippe
 
Jag äger inte Duck Tales 2, jag klarade också genom CnD häromveckan och Gun.Smoke landar förhoppningsvis i brevlådan första dagen efter nyårshelgen 8) Alltså är valet av spel självklart:

Gun.Smoke!
 #584824  by gg3gg3
 
Tycker C&D kanske är roligare men jag har å andra sidan aldrig klarat ut gunsmoke så lägget rösten på den!
 #584859  by Ufouria
 
Fick bli Gun Smoke. Kan tänka mig att spela det men mest av allt är jag sugen på att springa genom Ufouria igen. Skulle vara skoj att spela det tillsammans.
 #585309  by poppe
 
Det blev Gun.Smoke som vi spelar idag när vi har nyktrat till och fått i oss en kebabpizza. Gott nytt 2013 Nesdb!
 #585310  by kgoster
 
gunsmoke blev det här o dödligt spel med många minnen från barndomen . klarade som liten knappt till 3je banan . äger i dagens läge detta i hyrversion
 #585313  by poppe
 
Ska spela så fort jag har avslutat min nyårsdags tradition. Vänner, Gudfadern 1 + 2, pizza och bloody marys. Tror det är femte året i rad som vi kör den här traditionen.
 #585321  by Ashaman
 
Fy vad kul att få en anledning att spela Gun Smoke!:) här ska skjutas bovar och banditer! Vem blir först med tre varv? :)
 #585426  by Ashaman
 
Har just spelat lite på min gamla favorit. Visar sig att jag inte är så säker på spelet som jag trodde. Game Over på sista bossen första varvet. De sista tre banorna är riktigt lömska...
Har fixat det innan, men nu måste jag ju bevisa för mig själv att jag fortfarande kan :)
Et klassiskt spel där man drabbas av "nintendotummen" dock, så är lite stel i fingrarna nu...

Edit: idag har jag ont utav bara ... I min vänstra tumme! Spelade lite till igår kväll å satte två varv. Dog på sista banan på tredje å vill klara det utan Game Over!
Ska spela mer på mån, för nu bär det av till Berlin.
 #585500  by poppe
 
Lirade en snabbis igår. Spelet var svårare än vad jag mindes. Gav upp på bana tre, men ska ge spelet en ny chans idag.
 #585595  by segasonic
 
Jag ska försöka ta mig an det i helgen, har "ett spelex" nu.
 #585998  by Sonefors
 
Så där ja! Jag har aldrig ens varit i närheten av att klara det här spelet. Visst, jag vet att det är tre varv som gäller men min feber höjdes av att spela det här så jag nöjer mig med att ha varvat det en gång. Snacka om revansch på barndomen då man alltid körde bet på tredje banan varje gång! Hade jag inte klantat mig så mycket på näst sista banan så hade jag klarat spelet på ett continue iaf, nu gjorde jag det på andra. Älskar musiken!

Image
 #585999  by Vippe
 
Oh grats! Trodde verkligen jag skulle få spelet på posten idag.. :( Jag antar att måndag är dagen då jag får chansen att spela :S
 #586064  by gg3gg3
 
När fyfan va bana 4 är svår! med ninjan! klarar inte ens till bossen på den jag =( dog alla mina 4 liv på den banan

Instagram #sndb.se