• Vi spelar Nes tillsammans | 018 Mega Man

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

18:e omgångens spel

Mega Man
10
48%
Castlevania II - Simon's Quest
5
24%
The Adventures of Rad Gravity
6
29%
 #587712  by poppe
 
Slumpen gav oss ....

Image Image Image

Röstningen pågår till den 13:e januari sen spelar vi som vanligt spelet i två veckor. Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 14 Jan 2013, 12:54, edited 1 time in total.
 #587714  by hansolo
 
Vill man klara Simon's Quest utan guide så tar det nog två veckor. :P
Tänkte nog ge det ett försök, tyvärr på emulator eftersom jag inte äger det, än.
 #587715  by Ashaman
 
Det här var svårt..
Jag har alla spelen, men har nog inte varvat nåt av dem.. möjligen MM någon gång.
Ska suga lite på karamellen, alternativt så följer jag med strömmen å låter er bestämma åt mig :D
 #587719  by poppe
 
Svåra val, men jag tror att det lutar åt MM för mig även om jag tycker att det är förnedrande svårt.
 #587725  by pyton
 
Det får bli Mega Man:D Du kan ju alltid prova att klara MM med handkontrollen upp å ner? För jag antar du klarar det spelet på mindre än en timma...
 #587754  by HighChaparall
 
Lade faktiskt min röst på Rad Gravity.
Det är ett spel som finns med på min lista över: "Spel jag såg i Nintendo-magasinet som liten, och tyckte de såg coola ut".

Skaffade mig ett exemplar för ett tag sedan, men har bara sprungit runt en snabbis i början av spelet.
 #587762  by segasonic
 
Min röst går till Rad, på tiden att han får hjälp med sitt liv (av mig)!
 #587907  by MilleN
 
Vilken sjukt ful kvalitet det är på Simons Quests startskärm, har alltid trott det är mitt NES det är fel på och resettat en extra gång när jag ser den suddiga skiten :DOG

edit: Eller kan det vara så att min färgblindhet spelar spratt med den röda texten? Vad säger ni andra, för jag kan knappt läsa texten längst ner för den flyter ut överallt :)

Jag avböjer att rösta då jag ändå inte kommer hinna spela, men hade nog tagit Mega Man även om jag kan glömma att klara av det :)
 #587910  by smid
 
Hehe ja den är lite fuzzy, har inget med rött och grönt att göra :)
 #587920  by JBH
 
Min röst gick också till Mega Man.

Längesen jag spelade det.
 #587926  by gg3gg3
 
Fan har inget jag heller.. MM eller Castle2 skulle jag kunna köpa en kart dock om någon har liggandes, Rad känns inte aktuellt
 #587927  by HighChaparall
 
Vilket övertag Mega Man fick nu... Visserligen har jag det spelet också, så jag kan hänga med på det även om det skulle bli det... Det som är lite trist är ju att det är "det givna valet" av dessa titlar. Tyckte det var kul med Rad G som känns lite som en utstickare i sammanhanget. För övrigt är jag extremt oduglig på Mega Man ;)
 #587935  by smid
 
Det kan iofs dyka upp lite roliga diskussioner på Megaman, vilken ordning man ska ta bossarna i etc. Dock hade det varit roligt med ett spel som inte är lika populärt.
 #587938  by Ufouria
 
smid wrote:Dock hade det varit roligt med ett spel som inte är lika populärt.
Som jag brukar tänka (men sällan någon annan tänker likadant). Jag röstade dock denna gång på Mega Man. Genom tiderna världens bästa spel.
 #587940  by poppe
 
Smid: Jag kan nästan lova att slumpen kommer ge oss tre skitspel att välja mellan snart, nu när guldkornen bockas av.
 #587956  by smid
 
Hehe nästa omgång: Dragons Lair, Anticipation och Slalom :lol:

Aja det blir bra oavsett, någon gång måste man ju spela spelen.
 #588132  by Vippe
 
Tänkte Poppe, att till nästa omgång så kanske du hade kunnat starta omröstningen ngn dag tidigare kanske så man har chansen att införskaffa spelen så man har i tid? ;) Jag tycker inte om att spela emulatorer :< Och med tanke på att jag väldigt gärna vill vara med o spela men min spelsamling trots att den växer stadigt o säkert fortfarande är relativt begränsad.

Det hade jag tyckt varit bra iaf :>
 #588135  by poppe
 
Ska fundera på det, men å andra sidan så spelar vi ju i två veckor så du hinner nog köpa och spela?
 #588261  by Vippe
 
Kanske det, men först ska man hitta spelet och sedan ska man få spelet fraktat till sig och sen kommer fru o barn ivägen.. ja då har man helt plötsligt 1 dag på sig ;)

Nej men det var bara ett förslag, I'm fine either way :p
 #588301  by poppe
 
Fru, barn och jobb som hindrar en från att spela känner jag igen. ;) Det är därför jag nästan alltid blir någon dag sen med mina recensioner.
 #588331  by poppe
 
Mega man! Yey! Nu vill jag ha alla tips på ordning och vapen så jag kan bocka av det från min lista.
 #588334  by Ufouria
 
Jag börjar alltid med Guts Man för då får man bra flyt på spelet (går att använda specialvapen på övriga banor för att på så sätt snabbare springa igenom spelet) samt kan börja om från början om man klantar bort första livet på de där liftarna i början. Det händer inte så ofta nu längre men är van att börja med den banan.

Annars är Bomber Man och Cut Man de lättaste med äggern. Guts Man är oxå hyfsat lätt fast ibland kan man ha oflyt med honom om han ska attackera en (svårare om han kommer nära och ska upp på blocken som man själv står på).

Fire Man och Elec Man tycker jag är de svåraste om man inte har specialvapen.
 #588341  by Styris
 
Kör alltid Cut man sen Gutsman sen electro man sen valfritt ^^

Dock missar du en livsnödvändig upgrade på electroman ifall du inte tar gutsman före :p
 #588374  by segasonic
 
Den missade jag när jag skulle klara spelet nyligen! :/

Instagram #sndb.se