• Vi spelar Nes tillsammans | 020 Aladdin

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

20:e omgångens spel

Capcom's Gold Medal Challenge '92
4
25%
Aladdin
6
38%
Balloon Fight
6
38%
 #596364  by poppe
 
Slumpen gav oss följande tre spel:
Image Image Image

Röstningen pågår till den 18:e februari sen så börjar vi spela den 19:e. Som vanligt spelar vi det valda spelet i två veckor. Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten i min bok.

Who's With Me?
Last edited by poppe on 18 Feb 2013, 09:29, edited 2 times in total.
 #596368  by segasonic
 
Jag valde Aladdin, det är riktigt dåligt! :lol:
 #596371  by Ufouria
 
Nej, riktigt riktigt riktigt uselt it is!

Valde dock Aladdin ändå :lol: Tänkte att någon kanske kan komma förbi andra banan och säga hur man gör. Fastnade där och gav upp direkt. Det var inte alls som andra spel att man kände att man ville prova igen.. och igen, och igen. Nej för fastnar man så blir det power off direkt.
 #596489  by Vippe
 
HMMM

Gold Medal Challenge är antagligen ett av de spel jag spelade absolut mest som grabb. Tyvärr har jag ju lyckats göra av med min kassett på ngt vis.. så jag har den inte i min ägo. Men det gör mig ju ganska sugen på att köpa en.. dock så har jag ju baloon fight. HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
 #596506  by MilleN
 
Jag har Aladdin på väg hem, kanske ska ge det en chans :) snes-verran är ju bra iaf :)
 #596522  by Ufouria
 
Hade fått för mig att NES versionen var som MD versionen men tydligen är den som SNES versionen (såg Revensch igår).
 #596533  by smid
 
Ja den till Sega är väl den bästa har jag för mig? Den till NES är ingen höjdare om ni frågar mig, men jag har å andra sidan bara startat det och sett att det inte är samma som den jag vevade igång i DOS som liten. La min röst på Aladdin för att ge det en ytterligare chans. Balloon Fight spelar jag på tok för ofta och Gold Medal Challenge... Ja... ;)
 #596901  by Styris
 
Kommer inte vara med på nått av dessa spel, äger inget av dom och ser inte att jag köper dom inom en snar framtid heller :/
 #596931  by poppe
 
Det blev jämt mellan Aladdin och Balloon Fight så jag singlade slant och kronan gav oss Aladdin.

Är det någon som har en Aladdin cart att sälja så slipper jag emulera?
 #596934  by poppe
 
Nä, gillar att ha de fysiska spelen, och det är inte allt för många kvar har ca 150 nu och flera av de dyra.
 #597183  by smid
 
Trodde fan att min konsol va trasig när jag drog igång det idag, fulaste spelet till NES? Riktigt uselt också, ska försöka bita ihop igen imorn... Lite öl kanske hjälper :/
 #597187  by segasonic
 
Det kvalar utan tvekan in på topp tio av fulaste NES-spel iaf :lol:
 #597190  by smid
 
Jag tror att utvecklarna fick sin inspiration från senap snarare än filmen... Hade inget minne av att det va så fult.

Någon annan som kommit längre än jag, dvs första banan?
 #598648  by Vippe
 
Ja herregud va fult spelet var. Kollade en video på youtube och det finns egentligen inga ord, trodde inte det var spelet på riktigt utan att ngn skojade till det lite
 #598659  by smid
 
Själv va jag tvungen att kolla Youtube för att se till att min konsol inte va trasig :/
 #598684  by Robotwo
 
Det är som sagt ett utav dom få fallen då alla piratgjorda versioner är grymt mycket bättre :)

Lite besviket att ett spel som släptes så sent till NES bara är en halvdan portning utav gameboy motsvarigheten.

Både Hummer Team versionen och Super Game versionen var ju många snäpp bättre :roll:
 #598805  by Vippe
 
Ja såg först en film på yt som var ganska snygg tom och förstod inte alls vad ni menade med att det var fult.. men läste lite kommentarer och insåg ganska snabbt att det var en pirat-version
 #598867  by JBH
 
Kom till andra banan, gav upp och grät lite över hur jobbig kontrollen är.

Har däremot bestämt mig för att ge det en ny chans imorgon.
Hade varit roligt att klara det.
 #599377  by segasonic
 
Spelade några minuter precis och kom även jag till bana två. Känns inte som att jag tänker försöka klara detta på länge :nogood:
 #599428  by Vippe
 
Ja jag vill också vara med.. så ett nytt spel snart hade varit prima ;)
 #599494  by JBH
 
Har lirat lite Aladdin nu och lärt mig kontrollen ganska bra, har kommit till någon pyramid/krypta nu där musiken i spelet faktiskt är riktigt bra.

Någon annan än jag som försöker sig på att klara det?
 #599578  by smid
 
Haha jag försökte i någon halvtimme. Ska ge spelet en ny chans imorn om det är lite svalare ute på dagen.
 #599703  by segasonic
 
Blev Game Over i Jafars palats, nu skiter jag i det här jävla spelet! :arg:

Instagram #sndb.se