• Vi spelar Nes tillsammans | 021 Panic Restaurant

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

21:a omgångens spel

Solomon's Key
3
23%
Panic Restaurant
5
38%
Dragon's Lair
5
38%
 #603460  by Tronin
 
Jag har bara testat det några gånger på emulator då jag inte äger kassetten för tillfället. Jag kan verkligen inte bestämma mig om jag gillar spelet eller inte. Grafiken är helt okej och det är en reko platformsspel. Men jag tycker inte det sticker ut nämnvärt och dessutom är musiken rätt intetsägande.
 #605256  by poppe
 
Så här tycker jag om spelet. Ny omgång att rösta på kommer i morgon.
---

Panic Restaurant

Förutom arkadklassikern BurgerTime och nu på senare år Cooking Mama så är det få spel som bygger på det kulinariska temat.

I Panic restaurant ska det varken flippas burgare eller stekas ägg till perfektion. I spelet styr man den mustaschprydde kocken Cookie vars finkrog har blivit förhäxad av en avundsjuk rival vid namn Ohdove. Namnet är egentligen "Hors D'Oeuvre", men den ursprungliga stavningen försvann någonstans i översättningen från franska till japanska och slutligen till engelska.

Hur som helst så har hela restaurangen blivit bananas och vänd sig mot Cookie. Allt från grönsaker till charkuterier försöker hindra Cookie att ställa allt till rätta. Aldrig tidigare har ett äpple varit så farligt, för att inte tala om flygande grillspett.

Spelet är ett traditionellt plattformsspel med en slutfiende väntandes i slutet av varje bana. Just bossarna i spelet är ganska humoristiska. Vad sägs om en het kastrull med olja som skjuter iväg friterad scampi eller en flygande ugn där det hoppar ut nackade kycklingar.

Banornas teman är hämtade från restaurangens meny, så man ska avancera från aptitretare till dessert. På vissa banor är inte kopplingen glasklar, men jag tycker ändå att det är ett skönt och udda koncept.

Trots det udda temat så sticker inte Panic restaurant nämnvärt ut ur NES-samlingen, utan förblir hyfsat. Men vissa dagar så kurrar magen efter just ett hyfsat plattformsspel och då vet jag vart jag ska vända mig.
 #605454  by segasonic
 
What they said! :good:

Instagram #sndb.se