• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#620756  by fekalie

Man tager det man haver, jag köpte det för att det var så billigt, komplett scn för 80kr på rsm.
 #620758  by RetroMask

Starkt jobbat! Jag gjorde likadant som dig och tog mig till slutet med för lite slantar insamlat. Man hade väntat sig en slut men istället klev man rakt in i en käftsmäll och fick göra om hela spelet! Så här gick det för mig när jag körde det för nästan 5 år sen (Tiden går fort :O) http://retromask.blogg.se/2008/october/ ... amily.html

Addams Family till SNES tycker jag bättre om, det är riktigt skoj så länge man kan hantera Gomes "sladdriga" spring :)
 #620761  by Ufouria

Bra att veta om någon annan här mot förmodan tänker spela det :good:
Code: Select all
Efter alla timmar jag nött det här spelet tror jag att jag skulle klara det under en hyfsad  speedrun. Enligt Twin Galaxies finns det inget rekord på det .
:lol:

Läste inte igenom hela recensionen (kanske står någonstans) men har man oändligt med continues?
 #620764  by RetroMask

Ja,det viktigaste när du spelar är att samla på dig varenda liten slant du kan komma över.
Ta chansen och gör en speedrun på det här spelet Sanna! Jag vet du gillar frustrerande spel som GnG så du kanske kommer älska Addam's Family :)

Njet, du har inte oändligt med continues. Man börjar med 3 liv och man har 2 continues och när dom är slut är det över, hårda bud!
 #620768  by fekalie

Det är ingen praktisk skillnad mellan en countinue och tre liv, så varför använda termen countinue? Det finns i andra spel också, det är något jag kan störa mig en del på.
 #620773  by Ufouria

I vissa spel gör det stor skillnad om det är liv eller continues. T ex Mr Gimmick. Förlorar man alla sina liv i det spelet och tar en continue så har man inte skatterna kvar. Alltså kan man lika bra börja om från början. I andra spel förlorar man bara poängen vilket oftast kvittar om man inte spelar för att få så mycket poäng som möjligt.

Frågan är om man förlorar alla pengarna i Addams när man börjar om med en continue? Isf känns det som det skulle vara bättre att börja om med tanke på att pengarna betyder så mycket i det spelet. Verkar iaf frustrerande svårt. Trist om man dör när man nästan klarat spelet. Eftersom det inte verkar särskilt kul så är man förmodligen inte så sugen på att börja om från början.
 #620776  by fekalie

Självklart gör det skillnad i dem flesta spel, men inte i Addams family.
 #620982  by Ufouria

Och ingen dog när du spelade det? :o

Nära och kära brukar dö när jag spelar Goonies II. Kanske vågar spela det igen när jag är ensam kvar.. Då är det väl jag som får en hjärtinfarkt eller subaraknoidalblödning och kolavippar.
 #621407  by JBH

Testade att klocka mig på Mr.Gimmick idag och det blev: 15:23,1 (bra slutet)

Sen ifall det är en bra tid eller inte vet jag ej, men roligt var det :D

Nu är frågan ifall jag kan klå den tiden, eller lyckas med att köra en "no-hit run" som jag tidigare tänkt kanske.
 #621419  by segasonic

Jävlar vad snabbt! :D
Nu slänger jag in en önskan om en filmad speedrun :yes:
 #621434  by JBH

Tack!
Men runt 13.00 är vad jag har som mål (kommer ta mig långt tid att nå det...)
Idag var ju första gången jag klockar mig själv, så man kan väll säga att "speedrunträningen" börjar nu.

Lovar att filma det när jag känner mig nöjd med min tid :good:

Sanna: Tack ska du ha :)

Jag dog inte en enda gång bortsett från efter jag tagit skatten på bana fyra, då dör jag med flit eftersom det går snabbare än att åka tillbaks på plattformen. Sen måste jag träna på näst sista och sista bossen, har inte hunnit träna in någon bra teknik på dem än så de tar ganska långt tid för mig.

Har lärt mig en hel del bra tekniker av att kolla på denna:
B.la det första hoppet som tog mig långt tid att träna in där man kan ta första skatten direkt.
Vill lära mig hur man gör "bomb-hoppet" som han gör på bana två som skippar halva båtresan, men det är riktigt svårt...
 #622545  by Sonefors

Sprang igenom Super Mario Bros 2 för första gången på sisådär 16-17 år. Dog åtta ggr av rent slarv (stress) på samma bana (minns inte vilken) annars tycker jag att det gick rätt hyfsat för att vara så ringrostig.
image.jpg
image.jpg
 #622578  by Miller

Klarade just Xexyz, det var sjukt bra. Lite buggigt och shooterbanorna var ibland jäkligt störiga pga. mycket flimmer men över lag ett sjukt tajt och roligt spel, mycket nöjd. Femte bossen var helt sjukt svår, där var man tvungen att fokusera en del.
 #622617  by Ufouria

Det är rätt skoj vill jag minnas (varierande banor?). Var många år sedan jag spelade igenom det sist och har oxå för mig att det var någonting som var svårt. Ruskigt snyggt omslag på det spelet.
 #622696  by Ufouria

Bra jobbat! :good: Klarade aldrig heller det som barn. Tror jag då kom in i dimmvärlden men fastnade där. Har sprungit igenom det 2 ggr som "vuxen" och tycker fortfarande det är ganska svårt (ffa svårt att flyga i dimmvärlden och hitta där).
 #622896  by Ufouria

Spelade igen Chip n Dale med melle och Katten idag. Det gick som på räls! 8) :-w Musiken på sista banan är riktigt skön :good:

Hur var det nu med han som kommer med sugkroppen (heter det så). Skulle man skjuta honom innan han kom i bild för att döda honom helt?

Edit: Sugpropp är det kanske ;D
 #622902  by segasonic

Precis, tar du honom så fort som möjligt (han får knappt vara i bild) dör han av en smäll istället för två :yes:
 #622915  by Nils

Nytt PB och förmodligen världsrekord för Battle Kid! 50:48! Tyvärr failade jag hårt i slutet och dog 3 gånger, sammanlagt 4 deaths, ca 4 min förlorad tid. Alltså är sub 50 fullt möjligt.
 #623499  by Ufouria

Nu har jag sprungit igenom några varv Probotector. Var lite ringrostig i början då jag inte spelat det på länge. Dog t ex ett liv på andra bossen då jag råkade skjuta sönder de där grejerna i fel ordning så det blev lite mycket skott på bilden. Hade åtminstone fler liv när jag slutade spela än man har från början. Får ju nya liv stup i kvarten.
 #623945  by rakapparat

Sanna wrote:Spelade igen Chip n Dale med melle och Katten idag. Det gick som på räls! 8) :-w Musiken på sista banan är riktigt skön :good:

Hur var det nu med han som kommer med sugkroppen (heter det så). Skulle man skjuta honom innan han kom i bild för att döda honom helt?

Edit: Sugpropp är det kanske ;D
Även jag spelade igenom och klarade för första gången Chip n Dale igår, inte spelat det sen jag var en 10 år ungefär! Riktigt roligt spel, svårigheten var egentligen bara som du säger efter yxorna på sista banan när sugproppskillarna kommer.
 #624365  by Styris

Ettan är väl egentligen svårast i serien till NES. Dom blir bara lättare ju högre siffra dom får som jag minns det från dom gånger jag lirat igenom dom.
  • 1
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 227

Instagram #sndb.se