• Vi spelar Nes tillsammans | 026 Kid Icarus

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Den 26:e omgångens spel

Kid Icarus
10
67%
Stealth ATF
1
7%
Mach Rider
4
27%
 #630574  by poppe
 
Kickar igång nästa omgång, men låter omröstningen pågå en vecka så alla hinner lira lite Tennis.

Hoppas att många kan vara med att spela, ju fler desto roligare. Röstningen pågår till den 10:e juli. Tanken är att vi ska prata fritt om våra upplevelser, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten i min bok.

Slumpen gav oss följande spel:

ImageImageImage
Last edited by poppe on 10 Jul 2013, 14:33, edited 1 time in total.
 #630615  by segasonic
 
Mach Rider!
 #632194  by Tronin
 
Usch, jag har hamnat på efterkälke. Jag måste spela ikapp "Vi spelar ...".

Poppe, du borde för övrigt styra upp samlingstråden.
 #632209  by poppe
 
Tronin wrote:Usch, jag har hamnat på efterkälke. Jag måste spela ikapp "Vi spelar ...".

Poppe, du borde för övrigt styra upp samlingstråden.
Ah, det har jag helt glömt, ska göra det i dagarna.
 #632218  by Quvipp
 
De är ett helt okej spel med underbar musik! Hirokazu Tanaka har verkligen gjort ett bra jobb med musiken. Önskar att jag hade ett soundtrack så jag kunde lyssna när jag vill.. Han måste nästan vara en av mina favoritkompositörer, han har ju även gjort musiken i bland annat metriod och Dr mario båda med fantastisk musik. Dock har han inte lyckas lika bra i tex Ballon fight där det nästan blöder i öronen. Men nu ska vi inte bara prata om Hirokazu Tanaka och hans musik, så hur är själv spel upplevelsen? Den är okej men inte ren perfektion, men de är en skön mix av vertikalt och sidscrollande banor. Själv föredrar jag de sidscrollande banorna, de känns mer bekanta och familjära. Grafiken är inget större att klaga på, de är inte de bästa jag sätt i 8-bits väg men ändå helt okej. Dock gillar jag inte riktigt att Pit byter färg när han får en pil av den där gubben som finns inne i vissa grottor. Han kan blir fruktansvärt ful då som tex när han blir grön. BLÄÄ!
7 :mario av 10 möjliga får det av mig.
 #632241  by Sonefors
 
Yey, Kid Icarus \:D/ Ska försöka få lite tid över och spela i morgon när tjejen jobbar.

Ska försöka varva spelet tre ggr på ett liv. Eller möjligen fyra för att sätta personligt rekord (frågan är dock vad jag får ut av det). Äh, det blir nog bara en gång.
 #632326  by pyton
 
Kanske skulle prova jag med, har bara klarat det med 3 nollor resten lilla e. Utan fusk har jag kommit till första "borgen"..
 #632522  by Sonefors
 
Så där ja, första varvet avklarat på ett liv :good:

Bryr mig inte om olika slut etc, mitt mål är att inte dö och det gick ju bra! Ska försöka skriva en rad om spelet innan tiden går ut, tror att jag har någon gammal bloggpost om spelet också.

Ni som är väldiga aktiva (och uppmärksamma) kanske ser att jag inte spelar hemma. Är husvakt åt pappa och spelar på lillebrors konsol som han fick av mig i julklapp.
image.jpg
image.jpg (1.96 MiB) Viewed 12985 times
 #632539  by Ufouria
 
Bilden går inte att se. Varför just 3 varv? Händer det något speciellt när man klarat det 3 ggr?

Kan man inte få spela GB versionen istället :lol: Det är mycket roligare. Tror jag ska springa igenom det ändå i helgen fast att det inte gills.
 #632552  by Ashaman
 
Jag körde nån timme idag också... kom till tredje banan.. :P
Har inte spelat ki på säkert 20 år och aldrig ägt det själv, så är långt ifrån mästare på det.
Det värsta jag kände idag var dock att jag dog på jäkligt onödiga vis nästan varje gång! Ramlade ner och dog fast man hade flaskan osv...
 #632603  by Sonefors
 
Det stämmer, totalt 13 banor. Tror inte att bästa slutet har med antal varv att göra, det beror på hur uppgraderad man är samt hur mycket poäng man har. Tror jag. Det går nog att farma till sig bästa slutet på första varvet men det orkar man sällan. Jag kör tre varv pga att det är mitt personliga rekord på ett liv. Egentligen så kan man spela hur många varv som helst efter att man har gjort ett, det blir bara lättare.
 #632704  by smid
 
Jag har inte heller tagit mig förbi tredje banan. Helvete va kontrollen åkte i golvet för ca två år sedan när jag satte mig och verkligen försökte... tåliga rackare det där. Är nog bäst för blodtrycket om jag står över denna runda :D
 #632821  by Sonefors
 
Styris:
Jag är nu helt säker på att man kan få bästa slutet redan på första varvet efter att ha läst den där texten. Har inte tid att testa förrän nästa vecka, men då ska det göras. Lär krävas en del farmande på alla banor där man kan få en ny pil, det är bara pilarna som är tidskrävande.
 #632839  by Ashaman
 
Det här spelet är sjukligt frustrerande när man inte är bra på det! ;)
Vad får man för att man klarar "this harsch training"? Är det något att ha eller får man bara de få hjärtan man samlar ihop under tiden?
 #632861  by Sonefors
 
Man får välja ett av tre olika hjälpmedel. Långskott, eldpilar eller kristaller som fungerar ungefär som en sköld. Dock måste du utöka kraftmätaren och fylla på med hälsa för att den ska aktiveras.

Jag kör alltid ordningen långskott - kristaller - eldpilar.
 #632876  by smid
 
En annan är van vid Probotector och Lille Nemo, blir en jäkla omställning :/

Edit: Pit går ju redan sjuuukt sakta haha.

Instagram #sndb.se