• Fulaste Nes-omslagen

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #632803  by Tronin
 
Sanna wrote:det fula men vackra omslaget
Antingen är det fult eller så är det det inte. Det amerikanska omslaget till MM är så fult det kan bli.
 #632817  by Ashaman
 
Jag tycker Konami har gjort flera fula/tråkiga nes-omslag! t.ex Bayou Billy Inte så tråkigt, men fan i mig fult, även om det fyller sitt syfte:
Image

Även Double Dribble är njaa, kanske inte fult, men ordentligt tråkigt!
Image

Typ Silent service eller Jack nicklaus golf är inte heller någe vidare skoj att titta på...
 #632825  by Ufouria
 
Tronin: Det är ful-snyggt! Så fult att det blir läckert!

Håller med Ashaman! De omslagen är inte snygga. Billy ser ut att sakna hals :-k De är iaf snygga med "ryggen" utåt i spelhyllan. Rush n Attack kartongen stör mig dock rejält då den är ful på ryggen/kanten och skiljer sig från de andra Konami-kartongerna :evil:
 #632842  by Ashaman
 
Ja, han har en märklig pose och så har han ett riktigt jäkla dasslock som han håller kniven med också...

Näe, det är fult, men ändå tycker jag det är ganska tufft :S
 #639410  by smid
 
Sanna wrote:Ang. Gremlins så är det riktigt synd att de valde att ha en ofräsch gremlins på framsidan istället för Gizmo.
Gizmo är ju dock en mogwai och inte en gremlin ;)
 #639421  by Ufouria
 
Aha, då borde de ha haft en söt mogwai på framsidan istället :D

OT: Är de mogwais eller gremlins precis när de ploppat bort från Gizmo? Alltså när de fortfarande liknar Gizmo, innan de blir de otäcka gremlinsarna.
 #639424  by smid
 
När dom ploppar ut är dom mogwais, sedan blir dom gremlins när dom äter efter midnatt. Jag funderade alltid på när dom kunde börja äta igen, när är "efter midnatt" slut?

Dock tycker jag att omslaget till Gremlins är coolt, även HH. Bayou Billy är fan det fulaste omslaget någonsin. Det hade varit helt okej om det inte vore för huvudet.
 #639425  by aerobert
 
Dom ploppar ut som Mogwais när han blir blöt och de blir Gremlins först om de äter efter midnatt. Men det är ju bullshit, det är ju alltid efter midnatt.

Ungefär som Sagan om ringen blir skräp när man inser att Gandalf bara hade kunnat flyga in med örnarna på några hundra meters höjd och släppt ringen i vulkanjäveln.
 #639426  by smid
 
Samtidigt som dom andra moonar som avledande manöver? ;)

Pew pew pew smid skjuter snabbast igen.
 #639435  by s.m.f
 
Dom här tycker jag är otroligt tråkiga, inte nödvändigtvis fula, men ja, det också

Image

editerat bor omslag på ej nes spel
Last edited by s.m.f on 15 Aug 2013, 13:12, edited 1 time in total.
 #639444  by Tronin
 
Även fast alla tre är oerhört fula är det bara Toobin som har i den här tråden att göra.
 #639446  by smid
 
Yes och det omslaget blir man ju bara glad av :$
 #647924  by HerrKarlsson
 
Sprang över ett fint ex av Trojan idag, och måste verkligen säga att det omslaget verkligen har sina skönhetsfläckar. Fantastiskt fult ritat!

http://retroresan.nu/min-spelsamling/tv ... -till-nes/
 #647939  by Toktotte
 
Jo, det är motbjudande på något vis. Bayou Billy tycker jag är lite fulsnyggcharmigt faktiskt.

Är du inte rädd att skada manualen då du stoppar tillbaka den i lådan så som du gör på Trojan? :)
 #648077  by HerrKarlsson
 
Jovisst, fick höra det av ett par andra att jag bör lägga i manualen sist i kartongen. Novis inom spelsamlande så tackar jag ödmjukast för tips som dessa! :)
 #648892  by 3gengamern
 
Om slaget på Trojan är bara representativt för resten av spelet
alltså smaklöst designad fulhet
Last edited by 3gengamern on 28 Oct 2015, 12:00, edited 1 time in total.
 #651367  by Ufouria
 
Tycker omslaget till Swamp Thing är osmakligt. Blir nästan illamående när jag ser det. Vet inte om det är pga att jag förknippar det med den gröna mossmannen i He-Man som luktade otäck parfym eller om det har att göra med att omslaget faktiskt är gräsligt.

Image

Det jobbiga är att jag förr eller senare måste skaffa skiten både till NES (då det släpptes i PAL-B) samt till Game Boy. Måste ha två ex av smörjan :lol:
 #651371  by segasonic
 
Det är ju ett stiligt omslag! :good:
 #651453  by Ashaman
 
Det bästa med det spelet om jag får säga min mening (ni kan ändå inte stoppa mig ;))!

Det är ju ett omslag som gör att man vill köpa spelet iaf. Lika häftigt som gubbarna var när man lekte med dem! :)

Sen tycker jag nog iof inte att det är snyggt, men det fyller sitt syfte. Det är inte fult heller dock. Häftigt är nog ett bra ord :)
 #651454  by Toktotte
 
Wow, grymt omslag på Svampsaken! :O

Måste skaffa spelet bara för att displaya, om inte annat :)
 #692999  by Shigeru
 
Haha, ja Shatterhand är verkligen lamt, gillar det på något sätt ändå men fan va han INTE ser tuff ut, vilket nog var tanken :)
 #693138  by Shor
 
Grymt bra tråd det här. Många guldkorn.
Jag gillar Shatterhand-framsidan. Jag minns att jag tyckte den var "tuff" när jag var liten och det gjorde såklart att jag ville ha det, så det var nog en lyckad framsida. :)
 #693142  by aerobert
 
Jackie Chans Action Kung Fu är inte jättehett. Även om den europeiska är lite vassare än amerikanska (hint: ingen utav dom liknar nåt i spelet) och den amerikanska som ger sig på en mer verklig stil liknar inte ens han själv. Däremot gör han det på TurboGrafx-omslaget.

Amerikansk NES
Image

Europeisk NES
Image

Amerikansk TurboGrafx-16
Image

Tycker även amerikanska Panic Restaurant är grrrrräsligt ful. Den är sjukt osmaklig på nåt vis.
Image
 #694661  by Shigeru
 
Amerikanska Panic restaurant är RIKTIGT obehaglig, skulle inte kunna sova med en plansch av den framsidan framför mig :) Håller med om att våran version är mysig, gillar den skarpt tillomed!

Instagram #sndb.se