• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#662550  by Lindholm

Rasmusen, finns en "spoiler-knapp" under "fulständig regiderare"

Sonne: Även om inte forumet längre enbart ska handla om spel som är "så gamla så man ska orka bry sig" så bygger fortfarande mycket (väldigt mycket) på en konsol som kom ut 1986 i sverige...

EDIT: glömde ett "enbart"
 #662556  by Sonefors

Spelar ingen roll Lindholm, när det handlar om spel från 80- och 90-talet har man haft sin chans i ett antal år. Annat vore det om det handlade om filmer från 2013 eller ett spel till Wii U. Vill du inte riskera att se slutscenen från Super Mario Bros 2 eller Castlevania så föreslår jag att du håller dig borta från den här tråden. :good:
 #662558  by Lindholm

men tills ni ändrat "reglerna" gäller väl "reglerna"? Bara för att DU tycker så, ändrar det inte "reglerna" fören ni i mod/admin har gjort så... Och står inget där ang någon tidsgräns (kan vara ett tips att skriva in), ett spel en person upptäcker idag är lika nytt för den personen som om det hade släppts idag...

Skrivit "reglerna" med citattecken efter som det står under netikett i posten regler...

Tack rasmusen :good:
 #662613  by Tronin

För att inte gå för mycket offT använder jag en smiley riktad till Sonefors för idiotkommentaren "Att du orkar bry dig om 25 år gamla spel" och den godtyckliga tolkning av regeltråden. Adjö. :FU
 #663642  by Kalath

Damn. Första till NES är bra jobbigt. Lite bristande information på just först ;)

Känns som man kör i blindo mestadels :P
Last edited by Sonefors on 09 Jan 2014, 23:01, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #665501  by KarlChristianLund

Image

Castlevania 3 är avklarad. Tyvärr inte det vassaste liret i hyllan. Lite för grötigt i grafiken och banorna,
Inte så värst roligt eller spelvärt.
Ettab är en klar favorit till nes, tvåan var bättre än trean t.o.m.

Man är bitter :)
 #665505  by Ufouria

Håller med dig till 100%! CV3 kommer jag troligen aldrig spela igenom igen. Ettan däremot kommer att spelas tills jag är död och begraven. Man ledsnar aldrig på att plocka upp och spela det.
 #665557  by toffe-86

Hmm castlevania 2 har jag aldrig spelat igenom.
Aldrig försökt, men tyvärr vet jag hur man ska göra på just ett ställe för att ta sig vidare och det är inget man chansar sig till. Så att klara det utan fusk ska väl vara i princip omöjligt om det är som angry videogamenerd säger.....el?
 #665688  by KarlChristianLund

Image

Batman!

Sååååååååå jäkla bra spel! Älskar det. Äntligen så klarade man det i vuxen ålder också.

Ett utav de bästa spelen som skapats till nes, det håller hög klass än idag.

Svårighetsgraden är tuff, musiken är heeelt fantastiskt och grafiskt är det som en dröm. Cutscenes och färger som skapar stämning.

Wooow

10/10

:)
 #665767  by KarlChristianLund

Nes suget har dragit igång och fick blodad tand efter vi klarade probotector 2 här hos mig senast. Drog igång Contra Force på emulator och körde igenom. Riktigt dåligt. Tråkig bandesign, kass musik/ljud, grafiskt grötigt, går rätt segt och laggar mycket. Vet inte om det är pga emulatorn.
Bossarna var sjuuuuuuukt sega och några busenkla då man hittade några sweetspots. Andra dog man på några gånger.
Kort spel.

Probotector 1 är tveklöst bäst i serien. (Probo före contra också)
 #665967  by KarlChristianLund

Ja spelkvällar borde man styra mer helt klart.

Super Probotector är ju ett fantastiskt lir :) Kanske blir Mega Man 4, 5 och 6. Det är de i serien som jag inte klarat ännu. Har du gått igenom alla?
 #666190  by KarlChristianLund

Det blev rejält med Nintendo 8-bit idag.

Little Samson (Rejält sega bossar och vissa svåra, kanske valde helt fel karaktär?)

Mysigt spel som jag hade högre förväntningar på. Det är ett helt ok spel med lite nya roliga element som det tillför.
Spelvärt är det absolut.
 #666255  by Ludu

Jag fotade mitt i flimret och fick denna schyssta avslutningsbild :good:
image.jpg
image.jpg (1.44 MiB) Viewed 3737 times
till de första sex banorna använde jag bara kartan som följer med BB-utgåvan. Inne på bana sju blev det dock för kämpigt. Inte för att jag dog, bana 7 var en barnlek jämfört med sexans jäkla wizzrobes. Det jag syftar på är att man måste bomba på var och varannan vägg för att ta sig vidare. Inte nog med det, ett viktigt rum låg i den lucka som fanns på kartan, m.a.o väggar som jag inte slösade bomber på för att det "inte är något där" ](*,)

Bana 7 och 8 sneglade jag på ett par gamefaqskartor när jag var helt fast, men 9 klarade jag på egen hand :) dock kom jag till Ganon innan jag hittade silverpilen och röda ringen så nu efter att ha irrat runt så mycket på jakt efter dem kan jag de flesta rummen rätt bra på dödskallekartan ;)

Första gången jag klarar ut det! Roligare än jag minns det men fortfarande inte lika kul som tvåan :good: Second Quest struntar jag i just nu. OM det blir får det bli nästa sväng, i övrigt känns det som ett spel där jag nöjer mig med att ha sett eftertexterna för att känna mig klar :)
 #666256  by Pinge

Äpplet: Grattis, jag tror inte man behöver röda ringen för att besegra ganon dock.
 #666258  by Ludu

Med tanke på hur många hjärtan jag hade kvar med ringen på krävdes det ;) Nämen jag hade två portioner medicin kvar så det var nog lugnt, ville bara ha allt :)

Tackar :)
 #666401  by Ufouria

Grymt att du börjat spela! :good: Ja Batman RotJ är väl sisådär. Det första är bättre.

Jag hade oxå höga förväntningar på Samson men blev rätt besviken. Inte dåligt men det nådde inte upp till förväntningarna. Det var precis i början av mitt samlande. Hade spanat in en Little Samson kassett, första kassetten jag någonsin sett till salu. Snål som jag var förlorade jag givetvis budgivningen. Trodde aldrig det skulle dyka upp ett exemplar igen (i början när man samlar tror man att spelen är ovanligare än de är). Men det dök upp en till kassett 1-2 månader senare som jag vann för 200-300 kr (det var vad kassetterna kostade 2007). Men rackarns vad besviken jag blev den första gången jag spelade det. Det var dock roligare när jag gav det en andra chans.

Hatar förövrigt Super Probotector till SNES. Tycker banorna är sjukt tråkiga, allihopa! Inte roligt någonstans :( Sämsta probotector spelet i mitt tycke. Ettan till NES är roligast. MD versionen är oxå riktigt bra.
 #666639  by Kahn

Fint jobbat hörrni!! :)

Kung Fu, Samson och Final Fantasy är klarade i helgen.

Samson gick för fort att spela igenom, skulle varit lite längre och svårare :)
Gillar omgivningen i spelet dock!! Bra spel överlag tycker jag !
  • 1
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 227

Instagram #sndb.se