• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#774651  by Grynold

Ja klarade också ut Little Samson på easy alldeles nyss =) Riktigt snyggt och bra spel måste ja säga blir absolut ett till försök på normal.
 #774655  by mickednk

Jo, jag kommer definitivt köra en runda till men inte inatt. Sista bossen var rätt svår tycker jag men faktiskt förvånad över hur bra spelet faktiskt var.
 #774661  by Ufouria

Samson är väl ett av få spel där Easy inte räknas då det är så mycket färre banor på den nivån. Vanligstis brukar bara easy betyda enklare inte färre banor men så är det inte med Samson.
 #774674  by Ufouria

Ja precis. Gör inte misstaget som jag gjorde och skrev upp password, stängde av NESet och tänkte fortsätta lite senare. Man får förvisso börja om på banan man slutade på men alla karaktärerna har fått sin "energimätare" (eller vad man ska säga att det är) ner till ursprunget. Värdelöst med password till det spelet mao.

toffe-86: Ja, en skatt per bana. Skatterna på sista banorna är riktigt kluriga att komma åt.
 #774688  by Ufouria

Precis! Inga continues får användas för att få det bra slutet. Om man använder continues så kommer man se på kartan att skatterna på tidigare banor inte är tagna (fast man har tagit de innan man använde en continue).
 #774745  by Grynold

Nu klara jag Little Samson på Normal också, fantastiskt bra spel, måste ligga på topp 3 till Nes. =)
En sak som var lite irriterande, speciellt på sista bossen, om man inte klarade den på första livet efter ett continue så var det bättre å ta livet av sej tills man fick continue igen och alla karaktärer vid liv och på fullt HP.
Körde japanska versionen som ligger på 150in1 kassetten, är det nått som skiljer från Pal versionen förutom texten?
 #774842  by Gnab

Tog mig genom Journey to Silius häromdagen.
Vet inte hur det står sig i förhållande till andra spel men jag tyckte det var ganska knivigt, i alla fall tills man lärt sig alla mönster, då gick det lättare :P
 #776254  by toffe-86

Werewolf, check
Captain Planet and the planeteers, check

Werewolf hamnar riktigt högt upp på min svåraste nesspelen lista....det hade definivt captain planet också gjort om det inte var password baserat, vilket är tur det för dog nog en bra bit över 100 ggr när jag tog mig igenom detta spel. Fordonsbanorna var brutalt svåra, framförallt den sista.

:good:
 #776257  by Ufouria

Grymt jobbat! Skönt att du klarade Varulven tillslut. Det är ju ett rätt så bra spel.

Jag gav upp på Captain Planet på banan där man ska flyga över ett berg tror jag att det var (tredje banan?). Det gick ju inte. Iofs så försökte jag aldrig mer än en gång (de liven jag hade kvar när jag kom dit).
 #776345  by toffe-86

Jag antar du menar en av helikopterbanorna Sanna, extremt svåra, men bara nöta tills de sitter.

Själv kan jag bocka för ännu ett lite udda spel som jag aldrig gett chansen för jag inte fattat ett skvatt.
Rescue....körde alla 15 uppdragen som alla är de samma fast med olika tid och svårighetsgrad. På svåraste uppdraget kom jag på en grej man kunde göra som hade hjälp enormt mkt ](*,)
Jaja check iaf.

Skate or die samt Ski or Die räknar jag som avklarade med.
Check...check
 #776667  by Lirod

Mega Man 1 avklarat för första gången!

:$
Attachments:
IMG_8474.JPG
IMG_8474.JPG (898.38 KiB) Viewed 7443 times
 #776683  by Speedmouse

Ja, det är riktigt svårt. Avsaknad av password hjälper ju inte direkt, tröttnade på Wilys första bana på den tiden det kom. Värt att nöta igenom dock, det är ruggigt bra. :)
 #776729  by Ufouria

Wow, grymt jobbat Lirod!

Inte spelat det förrän nu :o Iofs så ska jag inte säga så mycket då jag aldrig spelade SMB 3 som barn (mer än väldigt lite hos en kompis) och klarade det först som vuxen - nu är det ju typ 10 år sedan jag klarade det :D Det var i början av min "karriär" här på forumet.

5 sköna spel kvar nu då att springa igenom, eller har du spelat igenom de andra megisarna?
 #776730  by Lirod

Danke! Det enda Mega Man-spelet jag hade som liten var 2:an och det klarade jag aldrig tyvärr, men det står på tur nu!

:good:
 #776733  by Ufouria

Så bra, då har du mycket skoj framför dig :D
2:an kommer nog gå som en dans efter den första. Iofs så är ju det där rummet där man ska crash-bomba väggarna lite jobbig. Vill minnas att det var det jag tyckte var svårast (och läskigast) som barn. Sedan förstås så var det ju läskigt med blodet (som jag trodde att det var som barn - först som vuxen jag insåg att det inte var blod som droppade ner från taket) på sista banan i MM 2.
 #776739  by Lirod

Skojar du? Den är så jäkla trött så det inte är sant!

Var ju på g att köpa en ny tv runt jul men en viss Spindelman klättrades sig hem istället.
 #776930  by segasonic

20160205_213611.jpg
20160205_213611.jpg (1.09 MiB) Viewed 7370 times
 #777167  by Ashaman

I helgen spelade jag igenom Turtles II, SMB 3 (alla banor med Glenn), CnD (med rakis), Darkwing Duck och Gun.Smoke 3 varv.

Darkwing var enda jag klarade för första gången. Fastnade lite på sista bossen, i övrigt ett rätt lätt spel, men underhållande som sig bör med Disney Capcom.
Gun.Smoke gav värk i tummarna å de andra vet ni väl...

körde även igenom Wold Guns (easy, normal och hard) med Pyton. Sjukt jävla bra spel!
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 227

Instagram #sndb.se