• Vad spelar ni för tillfället? (N64)

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #783917  by iHampus
 
Stiltzkin wrote:Du borden satsa på helheten med djungelgrön konsol och banangul dosa :D
Jag är faktiskt inne på att skaffa det, aldrig fel med en extra konsol ;)
 #787647  by Sacke
 
Har nyligen påbörjat Super Mario 64. Har påbörjat det en massa gånger men aldrig spelat igenom det. Mitt mål ligger just nu på att ta 70 stjärnor men om det är tillräckligt kul så får det bli 120. :good:
 #787651  by zyffe
 
Kul, Sacke! Nu tittar jag ju på spelet genom enormt tjocka nostalgiglasögon, så väldigt svårt för mig att vara objektiv, men vill ändå påstå att det är ett fantastiskt spel! Vart i spelet är du nu?

Jag spelar igenom Conker's Bad Fur Day! RÄTT efterlängtat, då jag diggat alla andra av N64-Rare's collectathons till konsolen, och CBFD är det enda jag missat genom åren! Väldigt nöjd hittills - även om jag stundtals känner mig för gammal för kiss-och-bajs-humorn, och lagget kan vara rätt enerverande. Metahumorn är väldigt uppskattad och jag älskar att spelet är fullkomligt oseriöst! Hela spelet känns som ett finger upp till deras egna plattformare, som att de själva blivit mätta på idén, och nu istället gör en parodi. Underbart!
 #787668  by Sacke
 
Har lyckats ta 20 stjärnor. Hittills är det väldigt kul :good:. Conkers Bad Fur Day har jag själv knappt spelat, av vad jag har sett så verkar det väldigt underhållande.
 #787673  by Ludu
 
Conker's BFD har jag fina minnen ifrån men jag är tveksam till om jag skulle tycka det var lika kul idag :-k Men det får framtiden utspå, kul att du gillar det :good:

Återigen, Super Mario 64 är ett sånt spel jag alltid kan tänka mig att köra ett extra varv! Det är helt magiskt :D Tar du alla stjärnor i "ordning" eller hoppar du runt olika banor lite här och var? :)

När jag plockar fram mitt N64 igen blir det något av mina ospelade Rare-spel. Antingen Jet Force Gemini eller Perfect Dark!
 #787680  by Sacke
 
Jag hoppar runt lite här och var och plockar stjärnor. Gillar att variera mellan banorna. Fick bli en liten sittning tidigare idag så just nu ligger jag på 27st.
 #798178  by segasonic
 
Hur långt har du kommit i F-Zero X?
 #805661  by Ludu
 
Ååååh, jag har påbörjat Mystical Ninja Starring Goemon :D Kombinationen av musik och frisyr ger mig starka Tombi-vibbar även om spelet är helt annorlunda. Jag har höga förhoppningar på det här, första bossen är avklarad och jag har hittills haft väldigt trevligt :MM
 #807028  by Ludu
 
:good: Håll mig uppdaterad om vad du tycker! Det är ett av mina absoluta favoritspel men det är alltid kul att läsa andras tankar och åsikter :)
 #808813  by Ludu
 
Planen var att lira lite SNES igårkväll men jag fick feelis och började spela Goldeneye. Jag har redan klarat ut det men jag ville lattja litegrann och kanske låsa upp lite fusk som jag aldrig klarat av.

Efter helt sjukt många försök klarade jag det beryktade och det i min barndoms ögon fullkomligt omöjliga: Facility 00 Agent under 02.05! Inte nog med att det är vanvettigt svårt att inte bli ihjälskjuten, tar man sig till labbet med någon hälsa kvar finns det risk att Dr Doak, som det är obligatoriskt att prata med, gömt sig någonstans där det tar för lång tid att hitta honom ](*,)

Första gången jag tog mig till sista rummet där man ska prata med Agent 006 och spränga alla behållare råkade jag trycka bort detonatorn istället för att detonera!! I paniken att plocka fram den igen var jag för snabb med att springa till utgången så trots att jag hörde explosionerna hann spelet aldrig registrera att uppdraget var utfört :( Jag hade dock en tid på 1.54 så jag började se ett ljus i tunneln.

Andra gången jag tog mig dit (kan det ha vart 20-30 försök senare? :$ ) såg jag till att inte trycka på A-knappen i onödan. Så fort "Rendezvous with 006" bockades som avklarat tryckte jag på armbandsuret. Givetvis står klantskallen för nära explosionen och uppdraget anses vara misslyckat..

Tredje gången gillt (eller hundrade gången gillt om man räknar alla försök som inte nådde ända fram) så stämde allt. Jag väntade tills 006 gått en bit bort och såg att alla uppdrag var avklarade innan jag skyndade mig till dörren. 02.04 :D
 #808819  by Ludu
 
Ja det är inte nådigt :lol: Vissa gånger är en korridor fri från fiender, andra gånger står det fyra stycken och blockerar dörren Bond ska ta sig igenom :o Mycket RNG i det där spelet vill jag lova!
 #808833  by Ludu
 
Nä faktiskt inte :) Jag tror det har mycket att göra med att jag aldrig pressar hårt mot kanterna när jag spelar N64, även om jag märker att den börjar bli aaaaningen slappare än när jag köpte den för... 7-8 år sedan? Men den är i förvånansvärt bra skick, jag har trots allt spelat väldigt många racingspel som tar X antal försök att klara av med den. Jag skulle vilja göra nån sån där "förläng livslängden"-mod men är tveksam om jag klarar av sånt pillgöra :-k
 #829916  by Nightstalker
 
Jag försöker ta mig igenom Goldeneye men banan där Natalya ska hacka satelliten är ju totalt omöjlig. Hon tål ju inte ett skit och vakterna har magiska kulor som träffar henne på en gång, garanterat. Frustrationen är total ](*,)
 #829991  by 0LD5K00L
 
Vet precis vad du pratar om! Att sen försöka ta det uppdraget igen i 00-agent det är på snudden till omöjligt.
 #830001  by Nightstalker
 
007 är klart och nu varvar jag ned med Banjo Kazooie ^^
Jag är på jakt efter spel på N64 som håller än idag och Banjo Kazooie känns ändå rätt ok. Jag kommer nog aldrig att bli riktigt kompis med N64 kontrollen men spelet har iaf inte helt galna slowdowns :good: Det är bara ett minispel som fått mig förbannad än så länge och det var när man skulle äta röda och gula maskar i magen på en krokodil :?
Jag har iaf 47 pusselbitar och ~470 noter ^^
 #830052  by 0LD5K00L
 
Lirod wrote:Har du klarat det?
Nej som bäst så har jag klarat det på secret agent. Däremot kan jag dela med mig av ett fint litet Goldeneye-minne för som väldigt liten så såg jag på när min storebror klarade det på 00-agent och jag blev såklart superimponerad. Det var nog då han var som mest inne i det och inget som han skulle kunna göra om idag. Han har förövrigt knappt rört ett N64:a på över tio år säkert.

Någon gång ska också jag lyckas med det. 8)
 #830066  by Ludu
 
Åh, såna minnen är fina :D

Även om han inte skulle uppnå samma nivå igen skulle det vara kul att veta hur fort han skulle komma in i det efter en så lång paus! Om fingerminnet är kvar och uppdragen finns memorerade någonstans i bakhuvet osv :)
 #835069  by Pdox
 
Banjo Kazooie har stått på hela dagen med lite spelande då och då. Ett av mina favoritspel till 64an 😊
 #835070  by Lirod
 
Jag har aldrig spelat ett enda Banjo-spel, håller de än idag även om man inte kan luta sig mot nostalgin?
 #835073  by Pdox
 
Jag har bara spelat det första (Kazooie) och ja, jag skulle nog säga att det håller än idag. Om man gillar lite barnsligt och lättspelat.
 #866694  by mackan
 
Har börjat spela majoras mask för första gången igår, kör gc-versionen. Spontant känns det något rörigt, iaf så här i början, men jag hoppas att det tar sig :p

Instagram #sndb.se