• Versioner av originalkonsolen?

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #802139  by Lirod
 
Any special Finnish instructions with these bundles?
 #805738  by kimsimonsson
 
Köpte ett komplett NES av en trevlig herre som bara haft det liggandes hemma sedan inköp. Exemplaret känns vettigt som referens då ingen kladdat på det sedan inköp mer eller mindre. Det är variant två (2) som beskrivs i huvudinlägget, och allt stämmer överens.

Det jag möjligen kan bidra med är en bild som visar alla papper/manualer som var med i kartongen för det står inte listat. Om det verkligen önskas kan jag ta mer närbilder på någon del av paketet. Detta är bild från herrn själv som jag fick innan köp. Jag pillar helst inte på prylarna i onödan utan låter det helst stå orört.

Image
 #805782  by Lirod
 
Cool med kontroll-sleeven!

Kan den tidigare ägaren använt medlemsansökningskortet som borde ingått och lagt i välkomstbrev i konsol-lådan? De är ju iofs hålade.
 #806224  by kimsimonsson
 
@Lirod: Yes det är fullt möjligt att sakerna har bytt plats! Som jag förstår det har han haft en "Nintendo-pärm" där han sparat alla saker, därav hålen i manualen.
Han sålde nyligen av alla sina Nintendo-magasin och allt annat krimskrams. Allt detta var också hålat och satt säkerligen i samma pärm.

Jag har själv inte öppnat och inspekterat om sleeve till kontrollen ligger i kartongen, men det skulle jag tro att den gör.
 #812922  by Ashaman
 
Jag har en konsolkartong som jag inte är riktigt säker på att den finns med här. Om den gör det får ni gärna hjälpa mig och berätta vilken det är.

Jag köpte den av Roger som hittat den i ett soprum med det som låg i.

-Märkt EEC på flärparna.
-"Sladdrigare" i kartongen än de andra jag ägt.
-Spanska manualer/papper och en svensk A3manual.
-Inget klistermärke
-Grå baksida
-Tryckt Sweden Denmark Norway Finland Iceland på framsidan.
-Engelsk, tysk, fransk, svensk och italiensk infotext.

Bilder:
Image
Image
Image
Image
 #812929  by Ufouria
 
Vilket skumt ihop-plock (om det nu är det). Varför EEC kartong och sedan övriga papper i ESP. Synd att inte konsolen var med så att man hade kunnat se märkningen på den. Om den var ESP så kanske det kom en ESP konsol med EEC kartong i Spanien och som sedan importerades hit och kompletterades med svenska instruktioner.
 #812930  by Ashaman
 
Fast det står ju de nordiska länderna på kartongen, så den teorin känns inte heller rätt... Och att det gått Sverige-Spanien-Sverige känns inte heller troligt :-k

Att den är upphittad i ett soprum gör att min känsla är att det är en, som Sone hade sagt, Mugglare som slängt den. Varför skulle en sån stoppa i spanska papper? Och varifrån har hen isf fått dem?

Jag förstår inte varför de spanska manualerna ligger i...

Kan det vara som med Turtlesversionen att det funnits ett överdrag? Kartongen är ju sladdrig som sagt...

Edit: sen att det står på italienska... de hade väl PAL A!?
 #812934  by Ufouria
 
Ja det känns inte som att kartongen och de spanska bladen och den extra svenska bladet hör ihop. Han kanske hade två exemplar - en vanlig EEC/SCN konsol och en ESP-konsolutgåva med de spanska bladen och de extra svenska instruktionerna men det var bara dessa delar kvar.
 #822220  by Lirod
 
Lägger in bilder om den osålda (hamnade på 2550 kr men reservationspriset uppnåddes ej) "sista" SCN-konsolutgåvan som det går att läsa mer om i Sols handbok om NES-tillbehör.
Konsol.jpg
Konsol.jpg (450.47 KiB) Viewed 10633 times
Konsol2.jpg
Konsol2.jpg (380.46 KiB) Viewed 10633 times
Konsol3.jpg
Konsol3.jpg (404.97 KiB) Viewed 10633 times
Konsol4.jpg
Konsol4.jpg (351.13 KiB) Viewed 10633 times
 #822221  by Andreas No 1
 
Apropå din spansk-svenska konsol och kartong. Är enheten spansk? Troligtvis har Bergsala på slutet av NES-era, typ 1996 och framåt, köpt in restade konsoler från Spaco i Spanien. Min kusin köpte en på Hobbex runt 1998, tror dock att hans hade spansk text med nåt svenskt klistermärke på. Har för mig att de hade väldigt få, kostade 500 kr då. :)
 #823798  by Lirod
 
Uppdaterade med information i FAQ-tråden om NES-C1SM-SCN-varianten.
 #873059  by Lirod
 
Helt ny HOL-konsol med svenska instruktioner som såldes för 2260 kr på Tradera den 210516.

Image
Image
Image
Image
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se