Planen var att lira lite SNES igårkväll men jag fick feelis och började spela Goldeneye. Jag har redan klarat ut det men jag ville lattja litegrann och kanske låsa upp lite fusk som jag aldrig klarat av.
Efter helt sjukt många försök klarade jag det beryktade och det i min barndoms ögon fullkomligt omöjliga: Facility 00 Agent under 02.05! Inte nog med att det är vanvettigt svårt att inte bli ihjälskjuten, tar man sig till labbet med någon hälsa kvar finns det risk att Dr Doak, som det är obligatoriskt att prata med, gömt sig någonstans där det tar för lång tid att hitta honom
Första gången jag tog mig till sista rummet där man ska prata med Agent 006 och spränga alla behållare råkade jag trycka bort detonatorn istället för att detonera!! I paniken att plocka fram den igen var jag för snabb med att springa till utgången så trots att jag hörde explosionerna hann spelet aldrig registrera att uppdraget var utfört
Jag hade dock en tid på 1.54 så jag började se ett ljus i tunneln.
Andra gången jag tog mig dit (kan det ha vart 20-30 försök senare?
) såg jag till att inte trycka på A-knappen i onödan. Så fort "Rendezvous with 006" bockades som avklarat tryckte jag på armbandsuret. Givetvis står klantskallen för nära explosionen och uppdraget anses vara misslyckat..
Tredje gången gillt (eller hundrade gången gillt om man räknar alla försök som inte nådde ända fram) så stämde allt. Jag väntade tills 006 gått en bit bort och såg att alla uppdrag var avklarade innan jag skyndade mig till dörren. 02.04