• Vi spelar NES tillsammans | 046: Punch-Out!!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du spela i omgång 46?

Punch-Out!!!
7
50%
Solstice
5
36%
North & South
2
14%
 #848229  by rakapparat
 
Ni spelade på de dubblade drakarna bra förra omgången. Dags för en liten mellandags omröstning.
För er oinvigda:
Jag slumpar fram tre spel som inte spelats ännu, ni röstar på vilket ni vill spela och sedan spelar vi tillsammans på forumet! Gå all in för att klara, bara prova eller bara trolla oss. Gör precis hur du vill!
Följande spel har slumpats fram i omgång 46:

Punch-Out!!! (Obs ej Mike Tyson)
Image

Solstice: The Quest for the Staff of Demons
Image

North & South
Image

Rösta på!

Röstningen pågår till 1 januari
 #848240  by Ufouria
 
Punch Out!! Lätt! Dels är det ett bra spel och dels är de andra två sämst plus att jag inte har spelex av de.
Storeriknr1 wrote: 28 Dec 2018, 06:52 Tänk på att man måste spela på en tjock-tv för att kunna klara mr.dream, blir typ omöjligt med minsta input lag.
Det är därför det tar stop för mig på Tyson! 8)

Visst får man väl spela Mike Tysons PO ifall PO vinner? Det tycker jag iaf. Är väl samma spel förutom sista boxaren.
 #848268  by Ludu
 
Storeriknr1 wrote:Tänk på att man måste spela på en tjock-tv för att kunna klara mr.dream, blir typ omöjligt med minsta input lag.
Om inte annat sitter jag på en ihopklistrad strategi baserad på diverse videor, guider och mitt egna spelsätt som gör det möjligt att knocka Tyson på en LCD-TV :$ Jag behövde dock skaffa en AV-kabel så jag åtminstone kunde slå igång spelläget på TVn :lol: Har en lång anteckning i min telefon som skulle bli ett "senast avklarade"-inlägg men det rann ut i sanden... Måhända att delar av det dyker upp om Punch-Out!! vinner omröstningen :MM
 #848618  by rakapparat
 
Punch-Out!!! är vinnare!

Jag kommer nog försöka ge det ett ordentligt försök den här gången. Jag har ingen relation till någon av versionerna av Punch Out från barndomen, inga kompisar hade spelet, det hyrdes aldrig och jag hörde nog aldrig något om det. Därför saknar jag den nostalgi som nog många har över spelet och har inte gett det mycket tid sen jag började samla.
 #848655  by SCHNEIER
 
Ett tag sedan man klarade Punch-Out!! Har gjort det en handfull gånger.

Mr. Dream är väl exakt samma som Mike Tyson, förutom till utseendet då? Mike åkte väl bort från spelet efter några konstigheter i hans omvärld som Nintendo inte ville bli förknippade med.

Jag håller Punch-Out!! som ett av de bästa Nintendo-spelen någonsin.
 #848656  by Lirod
 
Är inte det där en myt om att kontraktet avslutades på grund av kontroverser i hans privatliv? Har för mig att det helt enkelt handlade om att avtalet löpte ut.
 #848657  by Ufouria
 
Visst är det bara Tyson som är utbytt och ingen av de tidigare boxarna?

Jag tror eller är nästan säker på att jag spelade Mike Tysons PO som barn men jag har ingen nostalgisk koppling. Ser inte framför mig att jag vid något tillfälle spelade det. Många av de andra spelen minns jag ju att jag t ex hyrde (SMB2, Kid Icarus, och Rygar), fick i julklapp och killkompisarna kom förbi och spelade (Blades of Steel), köpt för pengar jag hade fått i födelsedagspresent (Simpsons Space Mutants - blev sjukt besviken på att jag valde det spelet), spelade på något jullov (GnG), spelade med kompisar (Bubble Bobble - Micke var usel på det), spelade hemma hos en kompis (Metroid - var sjukt imponerade av Carl som var grym på det), åkte med en kompis och köpte (Markus som av någon anledning ville köpa Slalom), grät efter att ha klarat det (Zelda 2), aldrig klarade utan gav upp på (t ex Rygar och GnG). För PO är det dock blankt!
 #848667  by Ufouria
 
Visste inte att det fanns en arkad version men har precis kollat in den nu.

Finns alla NES spel att köpa nedladdningsbart till Switch eller är det bara några enstaka spel?
 #848671  by Lirod
 
Man betalar för en ”online-prenumeration” så kan man spela nya spel online samt man får tillgång till ett NES-bibliotek av spel som fylls på med nya spel varje månad. Ryktas att det kommer liknande upplägg för fler retrokonsoler.
 #848675  by blutt
 
Va passande att Gaming Historian lade ut en video om Punch Out för fyra veckor sedan, riktigt intressant video!(där han förövrigt berättar om varför dom bytade ut Tyson) > https://www.youtube.com/watch?v=XAwM-lCI4YU

Enligt mig så är Punch Out ett av de bästa spelen till NES, trots att jag aldrig klarat av Tyson/Mr.Dream. :DOG
 #848677  by Sonefors
 
Det där klippet måste man ju se :D

Älskar Punch-Out!! Dock är jag riktigt kass på det och kommer sällan hela vägen till Tyson (och har aldrig klarat av honom). Men känslan är underbar och musiken är fantastisk!
 #848678  by Martin
 
Oj, oj. Jag var duktig på Punch Out förr. Minns att jag hade svårare för Macho Man än Tyson. Timingen i Macho Mans snurrslag som är flera på raken var klurigare än Tysons mördaruppercuts. Spelade det för inte så länge sedan (1-2 år sedan?) och då gick jag bet på Bald Bull och kom sedan vidare men blev knockad igen någon gång efter Tiger-magikern (vad han nu heter har jag glömt). Ska bli kul att spela igen!
 #848681  by mackan
 
Spelade en stund igår, kom till Sandman, men där tog det stopp. Spelar på en AVS, led-tv, upplever liiite inputlag, så ska testa igen på CRT så ska det nog gå bättre :)
 #848780  by Ampullah
 
Jag och Blutt grejade det hela vägen fram till Tyson i somras på hans toploader.
Körde Mr.Dream versionen (NTSC) på minin igår och det kommer ALDRIG gå att klara. Blir till att köra old school NES om man ens ska komma till Soda Popinski :lol:
 #848900  by blutt
 
Lärde mig en ny manöver idag av en slump 😄 Trycker man ner två gånger så undviker man ett slag neråt istället för block. Säkert old news för en del av er andra, men skuttar av glädje här haha. Spelade det för första gången hos min dagmamma för typ hundra år sen, och har varit hooked(höhö) sen dess!
 #848911  by Omega Supreme
 
Jag har också gjort notis om dubbeltrycket nedåt på senare år. Jag blev helt paff :D
Jag och mina klasskamrater spelade galet mycket Punch-Out när vi var små och det förvånar mig hur man kan gå så många ungar en hel barndom utan att någon någonsin kom på det där. Står det ens i instruktionboken undrar man? :)

Och nu när jag har vetat att man kan göra så i några år så har jag försökt använda det men jag hittar ingen riktig stans där det passar och där det ger en fördel så vad ska man ha det till egentligen? :D

Instagram #sndb.se