Jag fixade alla uppgraderingar samt silver överallt och några enstaka guld (dvs jag låste inte upp Endurance) men sen fick det räcka. Det blev för tröttsamt att göra bra ifrån sig för att sedan bli påkörd av en Tie Fighter som kommer från ingenstans. Värst var nog när jag blev stjärttacklad av en hel jäla Star Destroyer efter att alla uppdrag var slutförda

Trots att jag tröttnade på att spela snabbt, skjuta konservativt och spela samma banor om och om igen kände jag mig ändå inte färdig med Rogue Squadron. Tack och lov hade jag Rogue Squadron III: Rebel Strike ospelat
Om Rogue Leader är Lylat Wars så är Rebel Strike Star Fox Assault. Uppdragen där man springer runt på marken håller inte alls samma standard som flyguppdragen men de är så pass få och korta att det mest blev lite trevlig variation. Sen vet jag inte om spelet är mycket lättare eller om jag bara tog med mig alla knep från tvåan för jag kom till eftertexterna förvånansvärt snabbt. Nu har jag bara tre ynka silver kvar på några redan avklarade banor sen kan jag försöka mig på det här spelets Endurance
Gillar ni Star Fox är dessa obligatoriska! Ska ni bara spela ett av dem skulle jag säga att tvåan är jämnare men jag tycker att det är lite av en Sonic 3 & Knuckles-situation. Ni får hela upplevelsen om ni spelar båda på raken!
Som grädde på moset blev jag så sjukt sugen på att se originaltrilogin ännu ett varv