• Boken Super Nintendo i Sverige

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #874879  by Martin
 
Jag och @Lirod har skrivit en bok om Super Nintendo i Sverige. Det är en kombination av en genomgång av alla spel släppta i Sverige och artiklar om konsolen, klubben, ZTV, Nintendo on Tour, Bingolotto, media m.m.

Här kan man läsa ett smakprov:
https://www.smakprov.se/smakprov/visa/ ... /smakprov/

Boken släpps 4 december och firas med ett litet evenemang på Spel & Sånt kl 10-16 med tipsrunda och arkadpolletter till alla som köper boken. Jag och Lirod är där hela dagen.
Image
 #874882  by Ashaman
 
Bra jobbat!

Ser fram emot att få boken! Kommer dock inte ha möjlighet att komma och besöka er :)
 #874883  by DarkLink
 
Kul att ni har gjort detta :) Det ska bli roligt att läsa boken!
 #874884  by Tauler
 
Den 4e December kommer jag att köpa er bok på Spel o Sånt online. Jag prövade nu att förboka men det gick inte då jag även vill köpa NES Punks SNES bok.
Jag hoppas 2a upplagan finns kvar då. Tyvärr blir det ingen läsning förränn den 24e :DOG Frugan kommer att ta beslag på båda böcker fram till jul.
 #874896  by Martin
 
Vad kul, då ses vi där. Spel & Sånt har beställt många så det ska finnas så det räcker inför 4 dec.
 #874898  by danchr
 
Riktigt kul att ni gjort detta! Har förbokat andra upplagan, ska bli en trevlig läsning under lugna dagar i jul :)
 #874911  by Vigdul
 
Kommer troligen inte på releasen (men man ska aldrig säga aldrig) men har såklart förbokat den! Ska bli nice med lite färgglad litteratur i vintermörkret.
 #874963  by Lirod
 
Tack! Kan dock berätta att Spel och Sånt har haft exklusiv rätt till förbokningar, när boken är släppt så kommer den att finnas hos alla butiker som vill sälja den. Vi presenterar också försäljningsstatistiken för SNES-spelen i Norden.
 #875052  by Martin
 
Foton från premiären samt tipspromenad plus facit i ett samlat inlägg: https://martinlindell.com/2021/12/05/p ... i-sverige/
 #875055  by snotcrow
 
12 rätt fick jag, där 3 st var rena gissningar.

Jäkligt kul att ni kunde göra ett event av det här!
Boken dyker in samtidigt som jag har läst färdig din sega-bok. Har en 20 sidor kvar där :)
 #875063  by Ashaman
 
Fick hem min nr. 16 idag :) ska bli kul att bläddra i! Jäkla fin bok! :good:
 #875064  by DarkLink
 
Min bok ser ut att komma fram imorgon! Spännande :D
 #875143  by Pdox
 
Vilket otroligt fint arbete ni har lagt ner på boken. Det är riktigt underhållande att läsa boken! :D :good:
 #875147  by Pdox
 
Jag har inte kommit så långt in i boken än. Uppslaget om Ztv var intressant, ser fram emot läsa om Nintendo Klubben. Även alla små inslag som Bingolotto och de olika samarbeten och tävlingarna.
 #875173  by danchr
 
Får bli en julklapp till en själv, var bra sugen på att spräcka plasten men den får vänta ett litet tag till :P

Eller ska man låta den vara inplastad för att om ca 30 år få några tusen för den? :D

Image

Image
 #875175  by Ashaman
 
En första utgåva, den med smw-framsidan, som släpptes i 250 ex (med ett signerat och numrerat brev) och standardutgåvan som är gul. Samma innehåll, men olika omslag :)
 #875177  by Lirod
 
Som @Ashaman säger, men den första versionen finns i 1000 exemplar (de första 250 som beställde fick också ett brev som tack).

Instagram #sndb.se