• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #878473  by Fexox
 
Har hittat ett Double Dragon NES-WD-GPS
Någon som vet vad GPS står för?
Kanske Grekland, Portugal och Spanien?
Är det något av värde?
Aldrig sett innan nämligen.
 #878483  by Fexox
 
Haha! Tack så jättemycket :)
Last edited by Lirod on 05 Jun 2022, 15:58, edited 1 time in total. Reason: Tänk på att inte citera senaste inlägget, tack!
 #878484  by Ufouria
 
Ännu oklart gällande de spelen, men då majoriteten verkar finnas och säljas av spanska och mindre andel av grekiska och portugisiska säljare (iaf innan alla andra köpte de) på Ebay så borde de ju komma från de länderna.
 #878486  by Lirod
 
Jag är personligen inne på att det står för Game Pak Software och att de användes som generella Europa-utgåvor som enkelt kunde kompletteras med en regionspecifik manual. Som kontrast till utgåvor som är regionspecifika med vissa språk i manualen och ibland även i spelet.
 #878487  by Ufouria
 
Ja, så kan det vara. Låter rimligt. Och då även rimligt att de kom främst till de "mindre" NES-länderna då vi hade våra, tyskarna och fransmännen sina utgåvor, och England sina PAL A.

Har sett GPS spel med grekiska extra manual.
 #878959  by Kekbit
 
Hej!

Jag behöver er hjälp med att avgöra om detta Europeiska exemplar av Mike Tyson's Punch Out!! med fem skruvar är äkta. Tycker ni att allt ser ut att vara i sin ordning? :-k

All hjälp uppskattas enormt. Tack på förhand! :good:

Image Image
Image Image Image

/ Kekbit
 #878963  by Ufouria
 
Vilken otroligt fin och prydlig handstil!

Ser ju äkta ut! Som sagt, varför tvivlar du? Det enda är väl att man kanske inte vet om det är svensksålt eller tyskt? För visst kom det väl fem-skruvs kassetter utan märkning i Tyskland?
 #878964  by Kekbit
 
Filurkatten wrote: 10 Jul 2022, 08:49 Jag tycker det ser ut som det skall! Inga konstigheter.
Är det något speciellt som gjort att du tvivlat på äktheten?
Ufouria wrote: 10 Jul 2022, 15:56 Vilken otroligt fin och prydlig handstil!

Ser ju äkta ut! Som sagt, varför tvivlar du? Det enda är väl att man kanske inte vet om det är svensksålt eller tyskt? För visst kom det väl fem-skruvs kassetter utan märkning i Tyskland?

Tack för er hjälp! Jag ville bara vara säker på att det är ett äkta exemplar. :good:
Haha, visst skriver min sambo fint? Det var hon som fick äran att skapa denna fina lapp! :birdo:

/ Kekbit
 #879635  by pskjonte
 
Hej!

Ny här på forumet men hängt här endel och läst genom åren via en kompis.

Fråga;

Är de nya kina connectors man kan köpa på Tradera och dylikt dåliga?
Jag köpte flera stycken, men ingen ville funka riktigt.
Bytte då till en gammal orginal och kokade / rengjorde med IPA, fungerade mycket bättre!

Har kvalitén gått ner på dessa?
Mvh Jonas
 #879636  by Lirod
 
Jag har aldrig testa "nya" connectorer utan enbart rengjort gamla, så kan tyvärr inte avgöra någon kvalitetsförsämring.
 #879637  by pskjonte
 
Tack för svar och märkte att ja la frågan på fel ställe.
Googlat lite och verkar som fler har upplevt det, speciellt på reddit.

Bra att veta i alla fall om man är intresserad av att köpa ny.
Last edited by Lirod on 17 Aug 2022, 16:58, edited 1 time in total. Reason: Tänk på att inte citera senaste inlägget, tack!
 #879677  by smid
 
En separat tråd för connectors vore väl nice, annars blir hela forumet en tråd per spel för priser och en Dr Mario-tråd per konsol.
 #881779  by Ufouria
 
Jag förstod inte riktigt frågan, men de första svarta serien spelen kom enbart med plastpåse och manual (och kanske Bergsala svarspost?). Manualen och reklambladen har aldrig legat i själva plastpåsen utan utanför (bara kassett och dammskydd i plastpåsen), åtminstone inte i något nytt oöppnat spel som jag har öppnat.
 #881781  by jarsehonken
 
Egentligen undrade jag om plastpåsen och om den alltid funnits med i spelkartongen, eller om den tillkom senare.
Men då fanns den redan med från start, från svarta serien alltså.
 #881901  by Huntbeach
 
Köpte nytt knappgummi från nostalgibutiken (https://nostalgibutiken.com/butik/ninte ... dkontroll/) då startknappen var otroligt trög på originaldosan. Efter att ha bytt märkte jag att styrkorset funkade väldigt dåligt när man skulle röra sig snett upp eller ned så jag fick byta tillbaka till originalgummit och nu funkar det bra igen. Köpte två set och bytte på två handkontroller med samma resultat så det var antagligen inga måndagsexemplar utan en dålig vara helt enkelt. Någon som har bytt gummi med bra resultat och kan tipsa om var man kan inhandla dessa?
 #882870  by jarsehonken
 
Finns det någon förteckning om vilka märkningar konsolmanualerna har till de olika Control Deck-paketen? De som man hittar här: https://www.sndb.se/viewtopic.php?f=10&t=22973
 #883027  by Godtman
 
Hej, är det någon här som vet om man kan beställa nya knappgummin till en Nes Classic Mini kontroll? Har knappt använt min konsoll med ned-knappen svarar redan dåligt...
Vore ju fint om gummin från en vanlig Nes-kontroll passar.

Mvh Jonathan
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111

Instagram #sndb.se