• Borttagning av klistermärken/prislappar

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #884696  by Smygarn
 
Har läst i tråden men hittar inget om dessa Leksaks magasinet plomberingar. Har ganska många kartonger med dessa på och dom stör mig. Hur tar man lättast bort dessa? :-)
 #884698  by Omega Supreme
 
Jag har använt Label Off för att ta bort Leksaksmagasinets plomberingar på NES-kartonger.
Det har fungerat mycket bra skulle jag säga. Det är rätt tuffa plomberingar så man får jobba lite. Men jag har provat att ta bort ett antal olika plomberingar vid det här laget och skulle definitivt säga att leksaksmagasinets plomberingar tillhör de borttagningsbara, iaf på NES-kartonger :good:
 #884699  by Smygarn
 
Tack @Omega Supreme Men ser i början av tråden att Sanna skrivit att Label Off inte funkar på Gameboy kartonger och är på just det jag vill ha bort. Borde skrivit i förra inlägget att gäller Gb men tänkte inte på det 😅
Last edited by Smygarn on 16 Aug 2024, 08:12, edited 1 time in total.
 #884702  by Ufouria
 
Label Off funkar som sagt utmärkt på NES kartonger, men GB kartongerna tappar färgen, iaf vissa. Kan kanske funka med Label Off på GB kartongerna som är väldigt blanka och första utgåvorna SCN. Vissa EUR kartonger kan däremot totalförstörs (min Lucky Luke kartong gjorde det). Jag har inte vågat testa Label Off på fler än ett par GB kartonger som båda förstördes (tappade färgen).
 #884705  by Ufouria
 
Nej, tyvärr inte. Det var som tur inte ett samlarexemplar. Det ingick i ett paket med andra GB spel som jag "fyndat" på blocket (på den tiden då det gick att göra grymma deals på Blocket) och hämtat hos säljaren.

Färgen på kartongen bara gled av typ, utan att jag ens gnuggade för att få bort prislappen.

Edit: Hittade ett mejl från feb 2014 från Tradera då jag sålde spelet vidare. Ser att det var till Game Boy Color! De kartongerna har ju lite annan yta. Synd att inte länkarna funkar längre.
 #884706  by Smygarn
 
Tack för svaren. Men då är det kanske bäst att låta leksaks magasinets plomberingar sitta kvar? Man vill ju inte riskera att färgen lossnar eller bleknar ur då dom jag har är i toppskick. Men har sett att vissa tar bort prislappar med värme från t ex hårfön. Det kanske kan funka att mjuka upp dessa som har sånt starkt och kladdigt klister? Ingen som vågat prova?

Instagram #sndb.se